recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye XTZ modeller!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye XTZ modeller!

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 19:17


Redigeret af Kampus - 16-September-2009 kl. 19:18
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Et link til diskanten

Det er højst sandsynligt at det er den, da der ikke er andre diskanter på hjemmesiden som er keramiske.

Bliver meget spænnende at høre mere. Xtz har skrevet, at der vil komme flere detaljer indenfor et par uger, og at man ikke vil afsløre mere lige pt.

Ellers er jeg helt enig med Henrik Nygaard - disse højttalere vil formentlig spille røven ud af bukserne ift. prisen..


Jeg er meget spændt på at se/høre, i hvilken retning de har valgt at ændre diskantgengivelsen (hvilket de jo tydeligvis har, da de er gået væk fra bånddiskanten)
Jeg håber det bedste - men frygter samtidig det værste. Båndene i 99.38 spiller så luftigt og detaljeret, at jeg har svært ved at forestille mig dem forlade min stue igen!

Lige så spændt er jeg på at se, om de har lavet dem med skrå baffel. Mine 99.38 står meget bagoverlænet, for at få enhederne i fase - det kunne jeg godt tænke mig at se en bedre løsning på (alá Vienna's Mahler etc.)
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 14:18
Jeg har fået en lille detalje ud af XTZ - divine bliver bredere end W10.17P, altså bredere end 33 cm.

Ellers er jeg da også meget spændt på hvordan de nye lyder - men jeg er dog sikker på det bør være en forbedring.
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 13:20






Redigeret af Henrik Nygaard - 15-Oktober-2009 kl. 13:21
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 21:29
Og så kom prisen. 39995.- SEK = 29K i Danske dollars. 

Redigeret af Henrik Nygaard - 25-Oktober-2009 kl. 22:58
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 21:41
Det var NOGET mere end hvad jeg havde regnet med

Men så ved man da, at skulle man på et tidspunkt få lyst til at opgradere, så behøver man ikke gå andetsteds - Men man skal vel ikke udelukke, at de måske kan komme på tale på et tidspunkt..

Er der overhovedet nævnt noget sted, om der kommer en passende centerhøjttaler? Jeg har set enkelte tilfælde hvor folk skifter centeren ud, fx. til en Hivi Swans F1.1C..
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 23:06
Den tidligere melding var 40-50k, så jeg er faktisk lidt positivt overrasket over prisen.

Jeg har ikke set snak om udvidelse af den nye serie endnu, men mon ikke det kommer.. Hvis de fortsat vil tilgodese surround folket, bliver de jo nødt til at lave en komplet serie med samme enheder og afstemning - det er et must i den klasse!
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 11:20
Og så var der også nyt om effektblokken, som de omtaler i den tidligere invitation: http://www.xtz.se/produkt.php?allmant=true&mer=true& produkt=81

Den har samme specs som min Class A100 D3, og kabinettet ser også ud til at være det samme, blot med lidt færre huller i frontpladen.
Tanken må være, at man skal bruge min. én af disse pr. kanal til de nye 100.49 (brokoblet 500W @ 4 Ohm).
Ikke nogen kæmpe nyhed som sådan, men mon ikke snart vi får lov at se den nye DSP forstærker som de har lovet os?
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 11:34
Jeg er stadigt dybt imponeret af at de har lavet så stor en højtaler, så fanden flot! Jeg glæder mig til at få lov at høre den en
dag. Og til den pris, må den banke de fleste konkurrenter som de tidligere modeller har gjort.
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 11:49
Kommer der også nye subber?
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 13:33
Det har der ikke været snak om, men man ved jo aldrig. De går stille med dørene for tiden
DSP forstærkeren var allerede oppe at vende i vinters, da jeg var oppe og hente mine 99.38'ere (dengang var lanceringen sat til sensommeren), og der går rygter om at den vil blive præsenteret sammen med deres nye højtalere og effektblokke, men der har ikke været konkrete udmeldinger endnu.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 20:23
Der må være én eller anden som sidder med 29k som skal fyres af på nogle højttalere så vi kan få nogle lytteindtryk.

Foresten, tror i man kommer til at mangle bas med divine?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu