recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Recordere.dk tester Wireless Home Audio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRecordere.dk tester Wireless Home Audio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Recordere.dk tester Wireless Home Audio
    Sendt: 27-September-2009 kl. 20:13
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 22:50
Fint med en test af det 3. store system til musik
afspilning (Sonos og Squeezebox værende de to andre).

Jeg synes dog at testen er lidt overfladisk. Controlleren
med Touch-skærm, som jeg opfatter som hjertet i sådan et
system, springes der meget hurtigt over. I videon står
der tilsidst at I giver den 2/6 stjerner, hvad er det der
gør at den ryger helt derned?

Jeg prøvede det på et tidspunkt i Computer City, og var
langtfra imponeret. Syntes ikke at navigationen virkede
logisk og design af menuerne virkede langt under
standarden af Sonos.


Samtidigt savner jeg en sammenligning med netop Sonos.
Der står i konklusionen at anmelderen ville overveje en
ekstra gang hvilket system hvad han ville vælge. Hvad
skyldes dette? Hvilke fordele har de hver især?
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 22:52
Hej Jonas.

Jeg skal nok fylde på med remoten.

/Jens

ps. jeg har selv Sonos, så derfor er jeg nok lidt farvet.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 11:08

Fin anmeldelse.

Jeg savner også noget mere om touchskærmsfjernbetjeningen.

Og så noget om hvodan systemet klarer sig mod den tredie store spiller på markedet: den billigere, men måske mere nørderi-krævende, Squeezebox.

For de 8000 to zoner med en remote koster hos Linksys, kan man jo købe en hel del squeezebox-udstyr:

Fem zoner: 4 stk Duet, som er en fjernbetjening med skærm og en passiv receiver, svarende til Player fra linksys plus en ekstra receiver uden eget remote. http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/mini-hifi/LTSQBOXD UET/logitech-squeezebox-duet

Alternativt nøjes med tre duetter og så købe en 1 tb server, prekonfigureret knap 1800 kr, dog importeret. http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B001VSY66O?tag=vort-2 0&linkCode=sb1&camp=212353&creative=380553

Og så har man endda 1000 kr til at betale told af serveren. Eller bare købe en EEE-pc istedet for Vortexboxen.

Retfærdigvis for prissammenligningen er der jo indbygget forstærker og skærm i den ene zone fra Linksys.

Sparker Linksys-systemet mås nok enten på lyd, betjening eller let-at-gå-til-hed nok til at det er værd at betale over dobelt så meget for det?

Jeg kan se at det også er dig,  Hummelmose der anmeldte Squeezebox Duet da den kom frem, så du skulle jo have en mulighed for at sammenligne. Dog er squeezeboxen blevet noget mere stabil og lettere at sætte op siden den anmeldelse.

mvh Mogens

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 17:21
Hej alle.

Så har jeg fyldt lidt mere på remoten. Jeg vil her i forum'et fortælle lidt om mine erfaringer med alle 3 systemer, da jeg helst ikke vil ud i en 1:1 sammenligning af SONOS, Squeezebox og Wireless Home Audio.

Først og fremmest vil jeg fortælle, at jeg selv har SONOS, og det har jeg fordi det på det tidspunkt jeg købte det var det absolut bedste system på markedet.

Her er så min personlige holding til de 3 systemer.

SONOS:
Jeg elsker mit SONOS, fordi det er hurtigt og responsivt, og fordi jeg med SONOS har et let sammenspil med min Synology NAS, der er centret i mit musikunivers.

SONOS understøtter kun musik, men til gengæld gør den det rigtigt godt. Den spiller nærmest alle lydformater, og er rigtigt hurtig til at starte afspilningen, når jeg fremsøger musik.

Jeg vil gerne købe den nye remote, men p.t. bruger jeg min iPhone, og meget sjældent den gamle remote, som jeg ikke er så begejstret for.

Ting jeg savner på SONOS
  • Podcasts - Det er #"€"#€# irreterende, at man ikke kan abbonere på f.eks. Mads og monopolet, Weekend mix med Martin Pieters, med mindre de er godkendt på SONOS's centralt styrede playlister.

  • Manglende lydhør fra SONOS overfor deres kunder. Det virker som om at SONOS har valgt en strategi, der hedder. Vi tilbyder kun nye tjenester, der giver penge til SONOS, og derfor er vi ligeglade med hvad i ellers efterlyser.

  • En afspiller med indbygget hardisk, så man helt kunne afskaffe sin NAS. Men fred være med det.
SQUEEZEBOX Duet:
Bemærk at mine erfaringer er over et år gamle, og derfor vil jeg helst ikke hænges op på om tingene er blevet meget bedre.

Jeg kan godt lide SQUEEZEBOX Duet, fordi de har et åbent udvikling api, og fordi at SQUEEZEBOX var en af de første movers på markedet for hjemme medie afspillere.

Det er let at integrere f.eks. podcasts og Internet radioer, og deres lille controller med et lille display er lækre nok på mange måder. Dog savner jeg en rigtig "lommecomputer fjernbetjening".

Ting jeg ikke kan lide. Er at de bruger det samme trådløse net som resten af huset, og derfor er sårbare for anden trafik på det trådløse net. Og så hader jeg det faktum at man skal have Squeeze Center installeret.

Jeg er begejstret over prisen, fordi det er et let system at komme igang med til en lav pris.

WIRELESS Home Audio fra Linksys:
Jeg er lunken ved løsningen, fordi de er lige så dyre som SONOS, men absolut ikke lige så lækre. Deres system lugter af Hong Kong i designet, og jeg tror de ville have vundet meget ved at lave mere anonyme enheder, når de alligevel skal gemmes væk. 

Også Wireless home Audio bruger samme trådløse net, og er derfor sårbar i f.eks. lejligheder hvor alle naboer, underboer og genboer bruger samme frekvens. Hos f.eks. min søster kan jeg se over 70 trådløse netværk fra hendes 4. sals lejlighed, og det giver meget dårlig forbindelse, som er så vigtig når man streamer medier.

Til gengæld var jeg ret begejstret for Media Hub'en som havde super potentiale som musik server, men ikke så meget som NAS. Hvis jeg skulle skifte min Synology ud, ville jeg da overveje den en enkelt gang inden jeg købte en ny Synology, som det så nok ville ende med alligevel

Håber i kunne bruge det til noget...

/Jens

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 09:54

Tak for uddybningen, nu fik jeg også set videoerne.

Det er klart at det ikke er helt fair at sammenligne 1:1, da de jo har forskellige features, f.eks den interaktive iPod-dock. Men jeg læser ret tydeligt mellem linierne at Linksys' system ikke er noget match for SONOS til ca samme pris.

Er controlleren et rigtigt upnp/DNLA controlpoint, så man f.eks. kan styre sin kompatible surround-receiver?

Til top
Berend Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 20:29

Hej Hummelmose!

Kan man med Linksys Media Hub 410, vise billeder/diasshow (minium 10 megapixel) på mit KRP500A ,uden anden hardvare (KRP500A supportere UPnP)? Skal man have fjernbetjening til Linksys Media Hub 410 eller kan man bruge Tv'ets fjernbetjening via LAN? Jeg håber det kan lade sig gøre, og med hastigheder på maks. 2 sek. pr. billede.

Pt. bruger jeg HMG på KRP500A via LAN til min Maxtor, men det går alt for langsomt (6 - 10 sek pr. billede). HomeMedieGallery kan desuden ikke vise mine .MOV film (optaget på Canon SX1).

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 22:32
Hej Berend.

Det har jeg ikke testet, og hele systemet er pakket ned igen. Men du kan jo ikke vise 10 megapixel på din skærm. det er jo højere opløsning end skærmen kan klare.

Så spørger du om det kan scalere det uden hardware.

Media hub kan vise .mov filer.

Jeg sender gerne dit spg. videre til Linksys.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 22:42
Nå 

Jeg pakkede den lige op igen. Og smed nogle 10 mpix billeder på fra mit Panasonic Lumix.

Jeg har et Philips 9804H, hvor jeg har DLNA klient.

Det tager mellem 5-8 sek. pr billede skift.

/Jens
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu