recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til Popcorn Hour
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål til Popcorn Hour

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til Popcorn Hour
    Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 11:46

Ja - tvix 6500A er ligeså god som en A-110

Jeg ved ikke hvad du mener med dit sprøgsmål om downsampling - de kan dekode et 5.1 AC3/DD eller DTS spor og downsample det til et 2 kanals stereo PCM signal der så sendes til receiveren istedetfor at bitstreame AC3/DTS sporet til en ekstern receiver til dekodning.

Hvis du spørger mig hvordan de mapper de 6 kanaler om til 2 så kan jeg ikke svare dig på det.



Redigeret af popcorn - 14-Oktober-2009 kl. 11:48
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
Michael Skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Tvix 6500A har både coax og optisk lydudgang


Det er også det jeg skriver i mit første indlæg i tråden

Jeg forespurgte om lidt hjælp, for at høre in tvix maskinen var lige så god som A110 som den kan konkurere med i pris. Når den fås som demo til 1650kr. Det er immevæk 1000kr billigere end c200 som jeg skal op i for at få coax.

Kan du måske svare mig på hvad de maskiner gør når de downsampler et 5,1 signal til 2,0?


Redigeret af Michael Skov - 13-Oktober-2009 kl. 20:31
Sony AF8 - BAT - Focus Audio Master
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 20:01
Tvix 6500A har både coax og optisk lydudgang
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Michael Skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

DU kan ikke downsample surround lyd til stereo uden kvalitetstab...

Lidt ligesom du ikke kan få 32-bit downsamplet til 8-bit lyd til at lyde lige så godt som det originale 32-bit lyd .

C-200 har ingen blæser (og har ikke brug for en, hvis den ellers står et rimelig frit sted).

C-200 har vist ikke coax-udgang, men har optisk (som via en lille konverteringsboks kan laves om til Coax).


Du kan jo ikke sammenligne det. Men ved du hvad der sker i praktis når 5,1 bliver downsamplet til 2,0?

Jeg ved godt at c200 har coax. Men nu er det 6500A Jeg spørger om. A110 er udelukket da den ikke har coax.Der er en prisforskel på knap 1000kr. Og jeg har en bd afspiller så den funktion synes ikke jeg vil give det mere for. Men det kan da godt være at det er c200 jeg ender op med. Men prisen skal lidt ned
Sony AF8 - BAT - Focus Audio Master
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 16:05

C-200 har faktisk coax udgang også - sidder lige over den optiske udgang - så der er frit valg :)

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 15:57
DU kan ikke downsample surround lyd til stereo uden kvalitetstab...

Lidt ligesom du ikke kan få 32-bit downsamplet til 8-bit lyd til at lyde lige så godt som det originale 32-bit lyd .

C-200 har ingen blæser (og har ikke brug for en, hvis den ellers står et rimelig frit sted).

C-200 har vist ikke coax-udgang, men har optisk (som via en lille konverteringsboks kan laves om til Coax).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Michael Skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

1. Der er mange forskelle - C-200 er en ny generation afspiller som er baseret på et nyt chipset der er ca. 5 gange kraftigere. Det giver en masse muligheder for udvikling af bedre features udover blot selve afspilning af media filerne, derudover er der en masse hardware ændringer der giver en del flere muligheder, og selvfølgelig fuld understøttelse af BluRay afspilning enten gennem tilslutning af bluray drev eller fra rå Bluray backups


2. Nej, det hakker ikke når der afspilles mkv fra PH110 - hardware dekoderen sørger for selve afspilningen. 1080p h264.mkv afspilles perfekt i op til 40mbps bitrate. Dog skal nævnes at den langsommere processors begræsninger i I/O og Netværkshastighed er med til at begrænse afspilning af video til omkring disse 40mbps, forbedringerne på disse punkter på C200 betyder at den uden problemer afspiller samme slags video med bitrates omkring 100mbps, langt over bluray standarden


3. Både ja og nej - den kommer ikke out of sync når man navigerer i sin fil, men navigering gennem den gammeldags spole funktion fungerer ikke særligt godt, man navigerer istedet på andre måder ved at hoppe på forskellige måder. Det fungerer til gengæld fint og er efter min mening langt mere passende for mediet, jeg har aldrig helt forstået hvad ideen er med at spole i en digital fil som var det en gammel analog vhs


4. nej de er passivt kølede og lydløse


5. det kommer i første omgang an på hvad dine ønsker og krav er - hvis dine konkrete behov kan løses af en A110 så er der måske ingen grund til at give 1000,- mere, men hvis dine behov ikke helt kan eller måske ændres hen ad vejen så kan den ekstra merpris hurtigt vise sig at være godt givet ud.  A110 er jo en 2 år gammel platform der er ved at se sin afslutning, mens C200 er nyeste platform der først er ved at se sin begyndelse og med masser af potentiel udvikling der aldrig vil kunne komme til A110. Min A100 og A110 har fungeret perfekt i de 2 år jeg har haft dem og løst mit afspilningsbehov uden problemer, det gør de sådan set stadig, den ene nu ude hos noget familie. Men min C200 har da lidt mere pondus og mere fremtid, men også stadig en meget ung firmware med nogle ting der skal rettes.


Der er selvfølgelig også de andre alternativer som måske er værd at overveje, afhængig af hvad behovene er. WDTV kommer jo med version 2 som har netværkstilslutning. Xtreameren er heller ikke uden evner men pt plaget af umoden firmware, hvis de magter at få styr på firmwaren kan den godt blive et udmærket alternativ til A110 til en billigere penge. Tvix er ligeså gode som Popcorn Hour, men bare for dyre. En Tvix i samme generation som A110 koster jo næsten det en C200 koster.



Jeg er også på udkik efter en, men jeg har det krav at den skal ha coax udgang. Og du nævner at tvix er lige så god som a110. Jeg går ud fra at det er 6500A modellen du taler om? Den har nemlig coax udgang og kan af og til købes som demo for 1650kr. Er der noget du kan nævne den gør dårligere eller bedre en A110?

Nu har jeg kun stereo og har en d/a conveter stående, så jeg vil gerne kunne downsample surround lyden til stereo uden kvalitets tab. Er dette muligt på den eller nogen af dem?

Jeg kan se den har aktiv køling. Larmer den?

Til top
Jørn G. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2008
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 08:26

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Der er mig bekendt ingen der understøtter DVB-subs
Sørgeligt. Jeg kan godt se det ikke er en feature alle har brug for, men jeg ved med sikkerhed at jeg ikke er den eneste som havde udset mig en dedikeret mediestreamer til at afspille optagede programmer - det er både billigere og ikke mindst meget mindre bøvlet end at installere og vedligeholde en minipc extender

Men tak for infoen - jeg må vel se i øjnene at der kun er den lange slagne vej tilbage

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Der er mig bekendt ingen der understøtter DVB-subs


Jeg har kun set DVB subs i STBer og HTPCer.

En mulighed kunne være AzBox som er en STB med media player funktionalitet. Om den har media player funktionalitet på niveau med Popcorn skal jeg ikke kunne sige (og jeg tvivler...).


Redigeret af JesperLund - 13-Oktober-2009 kl. 00:50
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 00:19

Der er mig bekendt ingen der understøtter DVB-subs

Det nærmeste er nok den Tvix du også har kigget på som har en DVB-T tuner som tilkøbsmulighed - men jeg er ikke sikker på den understøtter DVB-subs heller.

#Pade

ext3 formatering er super simpelt - det gøres på selve maskinen. Man indsætter blot en tom harddisk, vælger en installations guide fra menuen, hvorefter disken bliver partitioneret og formateret som den skal i ext3 og NMT applikationerne installeres. Der er intet svært i det.

Og deling af filer er også super simpelt, det foregår på samme måde som du deler filer til andre PC'er i dit netværk - og du browser dig frem til dem fra din NMT på samme måde som du gør fra en pc. Detsamme fra en NAS.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Jørn G. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2008
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 22:52

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Den understøtter desværre ikke DVB subs - de er lidt anderledes end idx/sub og ikke default understøttet af Sigma's SDK, jeg har forespurgt Syabas om det er noget de kan programmere support for og de vil kigge på det men kan ikke love noget.
Mega bummer :(

Hvis jeg skal kigge efter en media steamer som KAN vise DVB subs, hvilke specifikationer skal jeg så kigge efter? Hvis det ikker er IDX/SUB, hvad kaldes det så?

Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 22:50
Nu håber jeg da snart de kinesere får lavet nogle popcorn til vores bestillinger !! :-)

Den maskine bliver mere og mere spændende for hver dag der går.

Spawn: har du et sted hvor der står hvordan og hvorledes ext3 harddisk /formatering og install af denne ? Og er det muligt nemt at dele en folder på sin pc  (vista/win7), som popcorn bare streamer fra ? og evt NAS også ?

Har lige hjulpet med at sætte en tvix op til ovenstående og det var rimlig nemt.


Redigeret af Pade2204 - 12-Oktober-2009 kl. 22:54
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu