recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yousee-antennestik-tgren-digital
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketyousee-antennestik-tgren-digital

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tomrenelarsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Marts-2006
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: yousee-antennestik-tgren-digital
    Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 19:25

Is there  any body out there?

Yousee tilbyder nu digital tv gennem deres kabel-tv.

Så det må vel være gennem det gamle analoge kabel, jeg ved ikke hvordan de gør det, MEN vil det så ikke være muligt at sætte et t-stykke på vægstikket, og så sætte den ene gren til tv med dvb-c og den anden gren til f.eks. en analog vhs´er eller en HD-recorder uden dvb-c???



Redigeret af tomrenelarsen - 02-Oktober-2009 kl. 19:26
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 19:30

 

 Der har da været Digitalt fra You See i mange år, omkring de sidste 15, men det er først for en 3 uger siden, at man ikke skal betale for spejlet. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 19:36

Jo du kan godt dele signalet med et T-led til to apparater.

Hvis det ene af aparaterne er en recorder eller VHS maskine, er det ofte mere praktisk at køre antenne-kablet til recorder/VHS og så føre et andet antenne-kabel fra udgangen af dette aparat til dit tv. Dette kan man gøre fordi de fleste recordere er beregnet til at blive brugt på denne måde, og derfor har de både antenne-indgang og antenne-udgang.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 19:38

 

 T fordelere gør kun en ting, forringer signalet. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 T fordelere gør kun en ting, forringer signalet. 

Nej, de gør een ting mere - fordeler signalet!

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2006
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 21:22
Hjælper jeg med antenne, fjerner jeg altid T-fordelere og skifter dem ud med splittere, som koster ikke ret meget mere og forringer signalet knapt så meget.
F.eks :
http://www.av-cables.dk/antennekabel/antennefordeler_80_da/
http://www.avexperten.dk/antennemateriel/antenne-fordeler-f- stik/antenne-fordeler-f-stik.asp

Een to-vejs splitter på en linie fra en signalforstærker plejer ikke at ødelægge noget.
Hvis formålet er at koble DVB på den ene streng og analog på den anden, kan en antenne stik-dåse med data-udtag gøre det samme men med meget ringe forringelse af signalet da den skiller data (dvb) fra analog.
F.eks:
http://www.avexperten.dk/antennemateriel/antennedaaser/anten nedaaser.asp
http://www.av-cables.dk/antennekabel/antenne_vaegdaaser_84_d a/
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 21:25

 

 På et KabelTV signal skal der ikke gøres noget, da begge typer signal (Analog og Digital) jo er i samme kabel.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 21:30

Oprindeligt skrevet af kleth kleth skrev:

Hjælper jeg med antenne, fjerner jeg altid T-fordelere og skifter dem ud med splittere, som koster ikke ret meget mere og forringer signalet knapt så meget.

Er der nogen teknisk forskel på en T-fordeler som f.eks. nedenstående og en splitter, som du linkede til, udover at den ene bruger almindelige antenne hun/han stik og den anden bruger F-connectors?

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/coax_ant ennesplitter/tvsplitter_2_vejs_244_da.html

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2006
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 22:56
Jeg opdagede splittere da jeg havde problemer med støj på mit gl. analog fjernsyn. Der brugte jeg T-fordelere og først ville jeg prøve at eliminere støjen fra DVD-Recorderen, der blev ført tilbage gennem linien. Derfor brugte jeg en splitter i stedet for T-fordeleren og jeg fik et bedre billede. Det viste sig desværre at hovedkilden til støjen var "ground-loops", som jeg kun kunne reducere med modulation da jeg ikke havde råd til dyre filtre.

Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Er der nogen teknisk forskel på en T-fordeler som f.eks. nedenstående og en splitter, som du linkede til, udover at den ene bruger almindelige antenne hun/han stik og den anden bruger F-connectors?


Splittere:

1. Er bedre skærmet kva. indkapslingen og F-connectors (og billigere hvis man regner de gode fuldt skærmede antennestik med i ligningen).
2. Giver ensartet vægtningen af det splittede signal uafhængigt af enhederne som terminerer forbindelserne.
3. Har i forhold til de T-fordelere jeg har kendt, en aktiv funktion til at dele signalet.
4. Giver mere tab (4-6dB) end T-fordelere.
5. Giver mindre feedback (støj) på linierne.


Redigeret af kleth - 02-Oktober-2009 kl. 23:11
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af kleth kleth skrev:

Jeg opdagede splittere da jeg havde problemer med støj på mit gl. analog fjernsyn. Der brugte jeg T-fordelere og først ville jeg prøve at eliminere støjen fra DVD-Recorderen, der blev ført tilbage gennem linien. Derfor brugte jeg en splitter i stedet for T-fordeleren og jeg fik et bedre billede. Det viste sig desværre at hovedkilden til støjen var "ground-loops", som jeg kun kunne reducere med modulation da jeg ikke havde råd til dyre filtre.

Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Er der nogen teknisk forskel på en T-fordeler som f.eks. nedenstående og en splitter, som du linkede til, udover at den ene bruger almindelige antenne hun/han stik og den anden bruger F-connectors?


Splittere:
Det bliver jeg godt nok lige nødt til at kommentere på:
1. Er bedre skærmet kva. indkapslingen og F-connectors (og billigere hvis man regner de gode fuldt skærmede antennestik med i ligningen). Prisen er vist nogenlunde den samme eller er der noget jeg har overset ?
2. Giver ensartet vægtningen af det splittede signal uafhængigt af enhederne som terminerer forbindelserne. Antennesignal bør altid termineres med en slutdåse, og iøvrigt forstår jeg ikke hvad du mener med "ensartet vægtning" ?
3. Har i forhold til de T-fordelere jeg har kendt, en aktiv funktion til at dele signalet. En standard 2-vejs splitter er ikke mere aktiv end en T-fordeler
4. Giver mere tab (4-6dB) end T-fordelere. Typisk er dæmpningen 3-3.5 dB i en 2-vejs splitter.
5. Giver mindre feedback (støj) på linierne. Feedback ??? Forklar venligst. Feedback og støj har intet med hinanden at gøre.
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2006
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:


enhederne som terminerer forbindelserne. Antennesignal bør altid termineres med en slutdåse, og iøvrigt forstår jeg ikke hvad du mener med "ensartet vægtning" ?
3. Har i forhold til de T-fordelere jeg har kendt, en aktiv funktion til at dele signalet. En standard 2-vejs splitter er ikke mere aktiv end en T-fordeler
4. Giver mere tab (4-6dB) end T-fordelere. Typisk er dæmpningen 3-3.5 dB i en 2-vejs splitter.
5. Giver mindre feedback (støj) på linierne. Feedback ??? Forklar venligst. Feedback og støj har intet med hinanden at gøre.


Min information stammer fra patent anmeldelser og diverse online artikler - Primært på engelsk, så jeg åbenbart svært ved at gengive det i danske lægman termer hvilket du åbenbart forventer.


Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 21:30
Jeg forstår såmænd ganske udmærket engelsk, men det er tydeligvis lettere at gengive noget man selv ved noget om.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu