recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blue Tinum fra Aldi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlue Tinum fra Aldi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jansoz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-September-2005
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Blue Tinum fra Aldi
    Sendt: 29-September-2005 kl. 09:30
Aldi reklameer fra den 28. september med en digital video konverter fra Blue Tinum. Den var udsolgt da jeg ville anskaffe den. Men kan den anbefales til at konvertere VHS pal og secam til DVD? Vi har tv og videobåndoptager som kan afspille både pal og secam da vi har mange videobånd både i pal og secam, så derfor der det vigtigt for os at konverteren kan konvertere begge formater.
Eller kender I et andet produkt til den type konvertering?
På forhånd mange tak!
Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 10:10
/ Bob
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 11:30
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 18:46

 

 Ja det er rent skod. Konvertering mellem TV standarder, er det en joke, det kan en simpel boks ikke klare det skal der prof udstyr til, det er muligt at kopiere mellem systemerne Eg.  PAL-PAL eller NTSC-NTSC med det rette udstyr.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2005 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Ja det er rent skod. Konvertering mellem TV standarder, er det en joke, det kan en simpel boks ikke klare det skal der prof udstyr til, det er muligt at kopiere mellem systemerne Eg.  PAL-PAL eller NTSC-NTSC med det rette udstyr.


Den konverterer ikke imellem TV stanarderne PAL og SECAM og det er der ingen der har påstået. Han skrev at den skulle konvertere fra PAL til DVD eller fra SECAM til DVD. Ikke imellem PAL og Secam.
Det boksen gør er bare at digitalisere et analogt PAL eller et SECAM AV-signal og komprimere det til f.eks. MPEG-2 som gemmes på harddisken. Derefter kan man brænde en DVD hvis man ønsker det.
 

Redigeret af HTPC
Til top
Henrik Enevoldsen Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2006 kl. 15:37
Jeg kan se, at det ikke er den jeg skal købe....men jeg ser ikke andre forslag til hvad der ellers er godt. Hvad er jeres erfaringer . Har en masse vhs bånd der skal lægges over på dvd.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2006 kl. 16:24

Man får hvad man betaler for, er man kun villig til at betale 499,- får man til gengæld også kun noget der er tilnærmelsesvis bedre end ubrugeligt.

Krav til resultat kan selvføgelig være meget forskellige men efter min mening kommer man ikke under 3-4000,- hvis man skal have noget der kan gøre det nogenlunde ordentligt.

Når det er sagt handler det også meget om hvad man skal optage, skal man optage fra et rent problemfrit signal som fra en digital selectorbox eller anden sattelit modtager, er kravene til enheden der skal optage langt mindre end hvis man vil konvertere eks. vhs bånd. VHS er et mekanisk format der vil give enhver optager/captureenhed synkroniseringsproblemer medmindre man enten optager i framebaseret ukomprimeret AVI (eller DV), eller der er indbygget TBC/FS hvis man optager direkte til komprimeret Mpeg, det er der kun i det bedre udstyr.

Der er mange muligheder afhængig af hvad man vil, men man slipper ikke med de superbillige tv-kort/usb-convertors osv. Der skal noget ordentligt hardware til. I særdeleshed hvis vi taler konvertering af videobånd til dvd i ordentlig kvalitet. De billige tv-kort/usb-konverters kan bruges, hvis man bare vil se lidt tv på sin computer og evt. lave mindre lavtopløselige klip til afspilning på computeren, eller sende til vennerne, men det er kun til sjov, ikke til noget seriøst.

Dernæst kan man spørge, vil man bruge en computerbaseret løsning eller vil man bruge eks. en DVD/HDD recorder. Efterhånden er DVD/HDD recorderne så gode og så billige (i forhold til hvad de indeholder) at en computerbaseret løsning der kan løse opgaven problemfrit og i en ordentlig kvalitet ofte er ligeså dyre eller dyrere. Man kan også spørge skal du KUN konvertere nogle VHS bånd, eller har du andre krav/ønsker.

Vil man arbejde med materialet på computer, og er man kun interesseret i konvertering af video, kan jeg varmt anbefale Canopus ADVC300 som hardwarekonverterer analoge inputs til DV i super kvalitet. Dette DV materiale kan siden nemt redigeres på computeren med et utal af programmer og softwarekonverteres samt brændes til DVD.

http://www.canopus.com/products/ADVC300/index.php

Vil man have flere muligheder anbefaler jeg varmt eks. DVD/HDD recorderen JVC DR-MH300, som udover at udmærke sig ved sin gode hardwarekonvertering til MPEG/DVD også har indbygget TBC/FS netop til at sikre optagelser fra analoge videobånd. Dette finder du ikke i de billige DVD/HDD recordere.

Derudover tilbyder den selvfølgelig alle de andre muligheder der er forbundet med en DVD/HDD recorder. 

 

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu