recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC TV får DR K, DR Ramasjang og DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC TV får DR K, DR Ramasjang og DR HD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mstaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC TV får DR K, DR Ramasjang og DR HD
    Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 19:45
Ifølge TDC's hjemmeside tilbyder TDC fra den første november DR K, DR
Ramasjang og DR HD. DR K og DR Ramasjang bliver tilgængelige for alle der
har TDC HomeTrio. Dette gælder dog ikke for DR HD der udelukkende bliver
tilgængelig for abonnenter på HD-pakken.

Kilde: http://privat.tdc.dk/publish.php?id=22585
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 22:15

Jeg syntes at det er frækt af TDC at ligge en gratis kanal (DR HD) i en HD pakke som koster ekstra .

Så vidt jeg ved laver "Profiber" det samme nummer . De putter DR HD i "Canal Digitals" family Mix pakke .

Hos "Energimidt Fiberbredbånd" får vi DR HD gratis i "Grundpakken" .

Det er da at gøre grin med kunderne , når nogle udbydere forlanger ekstra hvis kunderne skal se DR HD , som bliver udsendt gratis .

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 22:24

 

 Det er rigtigt, men de nye kanaler har ikke Must Carry status, selv om de er licens finansieret. En del udbydere ligger dem dog ud sådan, og i deres Grundpakker.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Ole Pihl Ole Pihl skrev:

Jeg syntes at det er frækt af TDC at ligge en gratis kanal (DR HD) i en HD pakke som koster ekstra .

Så vidt jeg ved laver "Profiber" det samme nummer . De putter DR HD i "Canal Digitals" family Mix pakke .

Hos "Energimidt Fiberbredbånd" får vi DR HD gratis i "Grundpakken" .

Det er da at gøre grin med kunderne , når nogle udbydere forlanger ekstra hvis kunderne skal se DR HD , som bliver udsendt gratis .

Jeg tror såmænd TDC kunne finde på at placere kanalen i grundpakken, hvis ikke lige det var fordi de har en meget begrænset båndbredde ifht. fiberleverandørerne.

Er der ikke noget med at har du tdc trio, kan du have et abonnement, hvor du kan optage 2 kanaler samtidig - altså 2 "tunere", hvis det altså kun er SD kanaler.

Har man HD kanaler, er der ikke båndbredde til mere end at tilbyde 1 "tuner"

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 09:43

Oprindeligt skrevet af Ole Pihl Ole Pihl skrev:

Jeg syntes at det er frækt af TDC at ligge en gratis kanal (DR HD) i en HD pakke som koster ekstra.

Kanalen er ikke gratis, og den er ikke "must carry"

Det er kun for private, at den gratis kan modtages via egen antenne.

Hvis en tv-udbyder skal distribuere kanalen, koster det penge (til DR). Det gælder uanset om det er kabel-tv, ip-tv eller satellit.

Udbydere af tv-signaler betaler i øvrigt også for distribution af "must carry" og andre kanaler.

Der sker opkrævningen via Copydan/Koda, og omfatter alle kanaler der normalt opfattes som "gratis", fordi private med det rette grej gratis kan modtage dem. Det er kanaler som: DR1, DR2, TV2, lokal-tv-stationer, SVT 1, SVT 2, TV 4 Sverige, NRK 1, norsk TV 2, ARD, ZDF, N3, 3sat, ARTE, RTL og SAT.1

Så der er meget lidt i denne verden som er gratis. For TDC TV kan de så vælge at lægge udgiften til de nye kanaler i grundprisen, eller tage ekstra for dem eksempelvis i en HD-pakke.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Jean Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Ole Pihl Ole Pihl skrev:

Jeg syntes at det er frækt af TDC at ligge en gratis kanal (DR HD) i en HD pakke som koster ekstra.

Som andre er inde på er problemet at TDC leverer 2 sessions i Hometrio... Det er SD-sessions.  Skal der leveres HD-TV går man ned på 1 HD-session... så problemet er rent teknisk. At tvinge alle til HD-sessions ville gøre mange TDC TV-kunder kede af det... da mange er glade for at kunne optage 1 kanal og se en anden samtidig.

Med tiden håber jeg TDC indfører mulighed for en HD-session, og en SD-session...

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 20:06
offtopic:
Lars har en rigtig god pointe der - jeg fatter ikke hvorfor kabel-tv/satellit kunder skal stille dårlige end de kunder der
snupper det via alm. antenne. Det er fesen at man som kabel-tv kunde f.eks. betaler copydan/koda både via licensen og via
kabel-tv tilslutningen - jeg fatter det ikke.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

offtopic:
Lars har en rigtig god pointe der - jeg fatter ikke hvorfor kabel-tv/satellit kunder skal stille dårlige end de kunder der
snupper det via alm. antenne. Det er fesen at man som kabel-tv kunde f.eks. betaler copydan/koda både via licensen og via
kabel-tv tilslutningen - jeg fatter det ikke.


Ophavsretsloven. Principielt er det YouSee som betaler for at tilgængeliggøre DRs kanaler for YouSee's kunder. At kunderne så i praksis kommer til at betale fordi YouSee vælter det over på regningen er en anden sag.

Jeg kan heller ikke se hvorfor DR skal betales to gange, men gribbene hos Copydan har nok et andet syn på den sag (de lever af at administrere ordningen).

På den anden side.. hvis ikke fællesantenneanlæg var reguleret af ophavsretsloven (med eller uden betaling), ville de være ulovlige på samme måde som ulovlig fildeling. Kabel-TV startede faktisk som en ulovlighed i USA (datidens The Pirate Bay), og først efterfølgede kom der et lovgrundlag for kabel-TV, så vidt jeg husker med en aftalelicens ordning for betaling ligesom i Danmark. Det er et af standardeksemplerne i bøger om opgavsretslovens udvikling i USA.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu