recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigt Surround - Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilligt Surround - Samsung

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bissen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2005 kl. 19:39

Hej Carser

Tak for dit svar - som du maaske har paa fornemmelsen er jeg en total newbie - det er rimeligt vigtigt for mig at hoejtalerne er saa smaa/diskrete som muligt da min stue er ret lille

Hvad kan du ellers anbefale i den prisklasse (maks 2000.-)? Har bare hoert at Jamo laver gode produkter til prisen

Har set dette I Hifi klubben et Aragon A100AV til 2000 http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystemer/detail/ARGON_A100AV_hoejttalersystem.htm?id=3110

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2005 kl. 20:01

Hej igen,

Jamo laver både dyr high end og noget, de efter min mening ikke kan være bekendt at sende på markedet. MEN de kan noget med design og det betyder jo også noget. Alt i alt er de vel OK til prisen, hvor f.eks. BOSE er dyrt.

Jeg har skam lyttet til en del Jamo. Også hjemme.

Til min PC er Creative-sattelitterne, jeg bruger, da heller ikke voldsomt tunge.

På mit store anlæg er fronthøjttalerne støbt i beton! Det gør en forskel.

Hos mig på Amager har HiFi-klubben altid god tid til kunden og rimelige lytterum. Så tjek de der Argon - dem kunne du sikkert være godt tjent med. Det korte af det lange: Lyt før køb. Vellyd kan man ikke læse eller surfe sig til, specielt ikke for højttalere, hovedtelefoner og mikrofoner. 

Lyt også til nogle lidt større eller dyrere. Ikke for at lokke (jeg er ikke sælger), men for at du kan sammenligne og bruge pengene optimalt. Det er det bedste råd, jeg kan give en newbie. 

Hvis det både er godt at se på og lytte til og du har råd: Go for it!

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Bissen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2005 kl. 22:17

Hej Carser

Hvad med nogle micropods ? Har set et saet brugt til 1500.-

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystemer/detail/PODSPEAKERS_Micropod_hoejttalersystem.htm?i d=3061

tror jeg vil teste det i HIFI klubben

mvh Nikolaj

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2005 kl. 22:28

Hej din bisse

Jeg har ikke hørt dem. Men de virker charmerende og det er ikke en ulempe, at kabinetterne ikke er kasseformede. 1.500 er en god pris. Er subben med i prisen?

Lagde du forresten mærke til, at Argon har aluminiumskabinetter?

Ja, lyt og test selv. Jeg har mest erfaring med lidt større og ældre modeller og er ikke på jagt efter nye højttalere.

 



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Bissen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2005 kl. 22:32

Hej igen igen igen

ja prisen er med en subwoofer (Nogle siger den ikke er sindssyg god kvali) men prisen er jo ok. Ellers kan man faa 5 stk's for en tusse - og saa bare koebe en anden sub. Det er helt OK med mig at de ikke ligner en maelkekarton

Tager ned og tester i morgen....

Lige et sidste spm - tror at der er digital indgang i Denon forstaerkeren, saa kan jeg i princippet ikke bare koebe en billig DVD maskine til ca. 500 kr og saa bare senere upgrade ? eller koebe brugt / nogle forslag

mvh Bissen aka Nikolaj ;-)

 

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2005 kl. 22:49

Hej Nikolaj,

Mine beton-fætre ligner skibsventiler eller periskoper.

God fornøjelse med testen. Ja til det med digital-indgang - det har alle receivers med DD og DTS.

Bor du i nærheden af Kbh. har jeg en kodefri let brugt Samsung afspiller, der afhentet er din for 500,- Den er ikke hurtig, men har ekstra god lyd, godt billede og er nem at betjene.

Kostede i 2003 1.400,-

Ellers må du spørge andre (incl. ekspedienter) om forslag eller søge her.

 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Bissen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 15:28

Nu har jeg faaet anskaffet mig mit system

Valget faldt paa en Denon AVR 1706 reciever og mht til hoejtalere fik jeg skaffet mig et svedigt saet micropods og en sub brugt til ca. 1800 kr.-

Sidst og ikke mindst faldt valget paa en meget billig DVD med DivX og USB indang i Aldi til 399.- Bluetinium tror jeg det hedder, men det er fedt at jeg kan bruge faa set nogle af alle mine film

Jeg kunne maaske godt vaere interesseret i din DVD - men jeg skal lige taelle pengene igen, da jeg allerede har overskrevet mit budget rimeligt meget

Tak for hjaelpen

Mvh

Nikolaj

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 16:44

Hej Nikolaj,

Tillykke med dit nye system! Så er du rig på god, svedig lyd og fattig på penge? Tja, det har jeg jo også prøvet nogle gange...

Du kan bare sende mig en PB, hvis du vil have min Samsung DVD. DivX kan den ikke dekode. Mp3 og WMA, jpeg og alm. CD og DVD er no problem. Jeg kan ikke garantere, at jeg har den meget længere.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu