recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee Samsung 3126 boks som media player
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee Samsung 3126 boks som media player

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
finnbrodersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee Samsung 3126 boks som media player
    Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 18:55
Hej
 
Er der nogle her der ved hvilken CPU der sidder i en 3126 boks, og om denne har kræfter nok til at streame fotos, musik og eventuelt video fra en PC.
 
Naturligvis skal boksen have nyt firmware, det er jeg udemærket klar over
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 19:01

 

 Det er en KabelTV modtager, ikke et mediecenter.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
finnbrodersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 10:17
 
jo, jo det ved jeg naturligvis godt
 
men ...
 
hvis boksen kan afspille en optaget MPEG2 (4) datastrøm fra en harddisk, ja så kan den vel også "spille" lidt JPEG, MP3, VOB filer der ligger på en PC. Ethernet porten har den jo.
 
 
Til top
Ally Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af finnbrodersen finnbrodersen skrev:

 
jo, jo det ved jeg naturligvis godt
 
men ...
 
hvis boksen kan afspille en optaget MPEG2 (4) datastrøm fra en harddisk, ja så kan den vel også "spille" lidt JPEG, MP3, VOB filer der ligger på en PC. Ethernet porten har den jo.
 
Hvordan ville du gøre det? Kender du til en hacket firmware til den boks? Som den er fra Yousee kan du i hvertfald ikke. Det er den ikke beregnet til.
Til top
finnbrodersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 11:26
 
nej kender ingen hack firmware til 3126 boksen.
 
Det er vel mere at jeg ser det som en oplagt mulighed, der ligger lige til højrebenet for YouSee. Jeg vil gerne betale 20-30 kr i måneden, for den ekstra funktionalitet.
 
Jeg tror der er mange hjem med en PC med mange billeder, folk gerne vil vise på deres store skærm i stuen, og hvis 3126 har kræfterne til at gøre det, ja hvorfor så ikke lave en forretning ud af det?
 
 
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af finnbrodersen finnbrodersen skrev:

Jeg tror der er mange hjem med en PC med mange billeder, folk gerne vil vise på deres store skærm i stuen, og hvis 3126 har kræfterne til at gøre det, ja hvorfor så ikke lave en forretning ud af det? 
 


Hvis du bare skal vise billeder, er det vel noget som de fleste nyere fladskærme kan gøre fra USB sticks, CF kort eller netværk (på de avancerede modeller med eksempelvis DLNA).

Inden du får set dig om er der ønsker om Matroska afspilning, herunder profiler som bryder diverse standarder, og YouSee har næppe udviklingsressoucer til at gå Syabas (Popcorn Hour) i bedene. Og sikkert heller ikke noget ønske om at gøre det.


Redigeret af JesperLund - 26-Oktober-2009 kl. 11:54
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2008
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 08:03
Det er korrekt Jesper, men desværre er mange pinligt langsomme til det med mindre man sørger for at nedskalere sine billeder først.
F.eks er et pio 5090 mindst 10 sekunder om at skifte mellem 10 mega pixel billeder. Det gør det efter min mening rimelig ubrugeligt.

Jeg synes også ideen med at give samsung boksen den funktionalitet genial. Den har jo langt flere kræfter og det at skalere et billede vil være en smal sag for den.
Til top
finnbrodersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 08:47
 
jeg siger jo heller ikke YouSee skal "give" denne funktion gratis væk. Naturligvis skal der lægges flere 1000 timer i udvikling af software. Men som jeg forstår det, har Indien mere end rigeligt af sådan kapacitet.
 
Jeg vil for min del gerne betale op til 30 kr/måned for en medie player, der som minimum understøtter de gænse medie formater.
 
Hvis tilstrækkeligt mange tænker som jeg, ja har YouSee så ikke et nyt produkt i deres protefølje ?
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu