recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp!  ønskes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp! ønskes

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 21:46
Jeg må hellere præcisere mig en smule, alternativt omformulere mig, kald det hvad du vil 

Måske spørger _ikke_ skal glemme alt om det. Men ihvertfald være OBS på det!

At du, tipsen, skriver: "NB: Webinterfacet er ikke en fornøjelse at bruge - det er langsomt!"

..bekræfter kun udemærket hvorfor _jeg_ ville glemme alt om det.

Så kan folk drage de konklusioner de vil omkring squeezeboxserver på små systemer
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af blaller blaller skrev:

Asklepios!  Zonebridge??  forstår ikke lige!  hvad skal den bruges til?  Sonos! er der en sonos  eller tænker du på en bestemt?

 

tipsen!  Jo du er inde på noget! jeg har da set billeder fra min NAS over PS3!

Men er der ikke noget med at Squeezebox ikke er så glad for Synology?

Eller har jeg fået det galt i halsen!



Med Sonos, det hedder mærket, slipper du for at det med hastighed/hukommelse og andre specs på din NAS. Ligeledes slipper du for squeezeboxens opsætning.
Jeg syntes stadig GUI er bedre på Sonos, selvom Logitech har oppet sig. Har selv haft duet, og syntes der er lidt forskel i lydkvalitet - til Sonos fordel. Men der er sket lidt med setup'et også, så hvor stor den bliver IRL eller på andre anlæg er jeg usikker på...

For at få Sonos op og køre skal du tilslutte en Sonos Zonebrigde til din router/NAS, den står for den tråløseforbindelse til dine andre Sonos enheder. Du skal være obs på den burger sit eget helt specielle net og belaster derfor ikke dit trådløse net!
Så skal du have en modtager i stuen, eller hvor du ellers vil høre musik. Den modtager kan være passiv som Sonos ZP-90 eller aktiv (m indbygget forstærker) som ZP-120...
Se evt. mere på Sonos hjemmeside eller på HFKs hjemmeside
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 23:11
Diskussionen om hvad der kan lade sig gøre og hvad der virker, bliver hurtig et subjektivt forsøg på generaliseringer ud fra ens egen opfattelse - derfor mit forslag om at trådstarter bare prøver det, når det nu er lige til!

Derudover HAR trådstarter i forvejen omtalte NAS og jeg synes derfor det er synd at at bruge en masse penge på en opgradering, som der måske ikke er behov for!

Hvis jeg altid skulle bruge en computer for at høre musik, ville jeg ikke få hørt megen musik... - også derfor jeg har købt en NAS og en Squeezebox! Måske også derfor jeg anvender fjernbetjeningen, hvor jeg i løbet af kort tid kan styre det musik jeg vil høre - uanset om jeg havde et hurtigt webinterface eller ej, ville jeg i hovedparten af tilfældene ikke kunne gøre det hurtigere end ved at bruge fjernbetjeningen.

Hvis jeg i dag skulle ud at købe en NAS ville jeg igen købe en af topmodellerne eller bygge selv da jeg har en del andre services og ønsker og jeg derudover gerne vil have mere fleksibilitet end jeg umiddelbart kan få fra Synology og QNAP. Bortset fra de billigste modeller fra Synology og QNAP er de alle egnede til at køre Squeezebox Server i mine øjne.

Så (min subjektive) konklusion: Prøv at teste det og se om det er tilfredsstillende - hvis man navigerer med fjernbetjening, controller, ipod touch, iphone eller en android telefon vil jeg mene det fungerer fint, men hvis man SKAL bruge web-interfacet for at vælge musik, så er det bestemt ikke en brugbar løsning.

Redigeret af tipsen - 27-Oktober-2009 kl. 23:12
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 06:02
Tipsen vi er kun enige i, at det er en god idé at teste med omtalte forslag du kom med.
Til top
blaller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2004
Sted: Hedensted
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 08:01
Asklepios!
                  Så nu begynder det at dæmre en smule
jeg vil sætte mig mere ind i hvad Sonos kan!  Det kunne jo gå hend og blive løsningen,   hvis det viser sig at !

tipsen's råd om at afprøve min nuværende NAS, viser sig at være for langsom

De' der TVix 6600?   Kunne det være en løsning, eller er det en helt anden boldgade!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu