recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - switch muligt med IPTV fra profiber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketswitch muligt med IPTV fra profiber

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Emne: switch muligt med IPTV fra profiber
    Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 09:28

hejsa

 

jeg sidder her med et lorte problem  :

 

jeg vil gerne have koblet 4 tv til mit profiber, hvis jeg gør dette har jeg ikke flere porte i deres router og er dermed tvunget til at bruge trådløst internet! MEN mit hus er åbenbart bygget af de mest sindssyge materialer så INTET signal slipper gennem væggen .

Derfor ville jeg egentligt helst have en ny router med flere udgange, men da jeg ofte er ude og rejse og konen ikke kan finde ud af andet end at tænde fjernsynet med fjernbetjeningen så overvejer jeg mulighederne og jeg skulle mene at en god switch burde kunne klare dette for mig??er det overhovedet muligt og hvilken switch skal jeg vælge til dette??

Til top
b0nde Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 22:14
En ganske almindelig 10/100(/1000) switch, alt efter budget og ønsker, burde gøre tricket.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 12:30

Jeg har nu Routeren i soveværelset hvor der også er et tv , I stuen hvor der er Tv Internet Bluray som alle skal bruge en port : Så for at ungå at trække alt for mange kabler har jeg forbundet en 5 Port 10/100 Mbps Svitch i stuen med kablet fra routernen ( Her bruges så kun 2 Porte )

Alt i alt funger det fint at forbinde det på denne måde dog har jeg stadig problemmer med at mine tv bokse til tider er meget Langsomme til at skifte kanaler og at Menu på boksene er langsom .

Og problemmene med Linksys Routeren ikke kan håntere meget trafik af gangen har jeg stadig ,

Mine tv-bokse især Hd tv og især BBC Hd sker det stadig at lyden og billedet hakker .

Sker også på Sd kanaler til tider så for at undgå dette skal der stadig en anden og bedre Router til .

Der snakes om at der skulle komme en ny fra Profiber en Tilgin Router så den venter jeg selv spændt på .

Og du vil koble 4 Tilgin Tv bokse på den nuværemde Router det tror jeg faktisk ikke den kan  klare på samme tid . Slet ikke HD på samme tid -

 

Jeg har dog prøvet at teste mit systen til briste punktet ved at gøre følgene :

Begge Tv bokse på BBC Hd + Download på Pc + Download på Bluray ( BD-live )

Det kunne godt køre uden problemmer uden at Billedet hakker på Tv boksene .

Andre gange hakker billedet også selv om jeg kun har en tvboks kørende som det eneste .

Så der er stadig en del problemer Med det Prudukt Profiber Leverer til deres kunder . 

Og jeg har også prøvet trådløst på min pc og nu da jeg har flyttet router til soveværelse faldt forbindelsen meget da det så skulle igennem et par vægge . Så det var derfor jeg købte en svitch i stedet .



Redigeret af janbau - 29-Oktober-2009 kl. 12:34
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 13:03

Har lige snakket med Suport fra Horsens ( NRGI ) da jeg skulle have lavet et par kanaler om .

Spurgte så til hvornår Router skulle skiftes ud , han sagde det bliver inden ret længe og at der også kommer en ny Tv boks .

Og at der arbejdes med bokse med harddisk så det lyder da lovende .

Til top
b0nde Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Jeg har nu Routeren i soveværelset hvor der også er et tv , I stuen hvor der er Tv Internet Bluray som alle skal bruge en port : Så for at ungå at trække alt for mange kabler har jeg forbundet en 5 Port 10/100 Mbps Svitch i stuen med kablet fra routernen ( Her bruges så kun 2 Porte )

Alt i alt funger det fint at forbinde det på denne måde dog har jeg stadig problemmer med at mine tv bokse til tider er meget Langsomme til at skifte kanaler og at Menu på boksene er langsom .

Og problemmene med Linksys Routeren ikke kan håntere meget trafik af gangen har jeg stadig ,

Mine tv-bokse især Hd tv og især BBC Hd sker det stadig at lyden og billedet hakker .

Sker også på Sd kanaler til tider så for at undgå dette skal der stadig en anden og bedre Router til .

Der snakes om at der skulle komme en ny fra Profiber en Tilgin Router så den venter jeg selv spændt på .

Og du vil koble 4 Tilgin Tv bokse på den nuværemde Router det tror jeg faktisk ikke den kan  klare på samme tid . Slet ikke HD på samme tid -

 

Jeg har dog prøvet at teste mit systen til briste punktet ved at gøre følgene :

Begge Tv bokse på BBC Hd + Download på Pc + Download på Bluray ( BD-live )

Det kunne godt køre uden problemmer uden at Billedet hakker på Tv boksene .

Andre gange hakker billedet også selv om jeg kun har en tvboks kørende som det eneste .

Så der er stadig en del problemer Med det Prudukt Profiber Leverer til deres kunder . 

Og jeg har også prøvet trådløst på min pc og nu da jeg har flyttet router til soveværelse faldt forbindelsen meget da det så skulle igennem et par vægge . Så det var derfor jeg købte en svitch i stedet .



Så er det eddermanme også en ringe router de leverer til deres kunder. Det med at de er langsomme til at skifte kanal kan dog sagtens være selve tv-boksen som er skyld i det. Men ja, som du selv er inde på så kan det også være deres infrastruktur som ikke er stabil nok.
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 08:57
den router de udleverer er MODBYDELIG dårlig, men de arbejder på en ny en fra samme leverandør som TV-boksen.
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 15:49
Hvis du skal have det til at virke med en switch så er det nødvendigt at den understøtter Multicast - en almindelig "dum" switch har muligvis ikke den funktionalitet - her er man nødt til at skulle bruge en managed switch
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 20:10

jeg fandt en gammel "lorte" switch jeg engang har købt i aldi og testede med, det virker finno, dog bliver den MEGET varm efter 4 tv har kørt data gennem den, men det funger!!!!

 

nu køber jeg mig en ordentlig en så burde det problem være løst

Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 07:51
Alle "dumme" switche understøtter mig bekendt multicast.
Fordelen ved en managed switch er (bl.a.) at man kan
undtage dele af netværket fra multicast. En "dum" switch
sender multicast videre til alle porte i netværket.
/Peter
Til top
eichmeier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af timzor timzor skrev:

jeg fandt en gammel "lorte" switch jeg engang har købt i aldi og testede med, det virker finno, dog bliver den MEGET varm efter 4 tv har kørt data gennem den, men det funger!!!!

 

nu køber jeg mig en ordentlig en så burde det problem være løst


glad for jeg ikke er den eneste der har problemer med hakker, eller nej, det er jeg ikke, men så er det ikke mit udstyr.

hvad router har du ?  jeg har en linksys og en AMINO tv boks.

Hvilken switch monterer du. Jeg skal have en monteret i stuen så jeg kan få internet, tv på mit kabel i stuen til at starte med, og hvor skla man evt. slå det der mulitcast etc. fra


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu