recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tysk test af Pioneer Susano, SC-LX90
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTysk test af Pioneer Susano, SC-LX90

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 16:22

Oprindeligt skrevet af Fakker Fakker skrev:




Fuldstændig enig + at hvis man vil have et mærkes,
største model, så plejer det jo også at koste lidt
ekstra.

Det er som sådan rigtigt nok i praksis, men det mener jeg personligt ikke er noget der bør indregnes i éns ejerglæde. Der kan godt være mere prestige i at eje den mindste Aston Martin model end den største Hyundai.

Sagt på en anden måde, at det er den største model får ikke mit pis i kog. Det kan godt lyde lidt arrogant og snob-agtigt, men faktum er at når man har leget nok med Halcro, Lexicon, Meridian osv, så falder prestige-værdien i et mainstream-mærkes topmodeller altså betragteligt...



Redigeret af AV Precision - 31-Oktober-2009 kl. 16:24
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Fakker Fakker skrev:




Fuldstændig enig + at hvis man vil have et mærkes,
største model, så plejer det jo også at koste lidt
ekstra.

Det er som sådan rigtigt nok i praksis, men det mener jeg personligt ikke er noget der bør indregnes i éns ejerglæde. Der kan godt være mere prestige i at eje den mindste Aston Martin model end den største Hyundai.

Sagt på en anden måde, at det er den største model får ikke mit pis i kog. Det kan godt lyde lidt arrogant og snob-agtigt, men faktum er at når man har leget nok med Halcro, Lexicon, Meridian osv, så falder prestige-værdien i et mainstream-mærkes topmodeller altså betragteligt...

Tja, nu har vi jo alle vores smag, vore prioriteter, og herfra - uanset hvilket mærke- kan man altså godt have ejerglæde.

Desuden er det jo ikke sådan, at vi alle kan lege med de fabrikater som du har mulighed for at hygge dig med i din branche.

Det svarer jo lidt til, at en stolt bådejer fremviser sin nyindkøbte lystbådsradar. Det kunne jeg i princippet så heller ikke glæde mig over, for i min branche har vi bare verdens bedste og mest avancerede radarsystemer. Lidt langt ude - og dog

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 17:16

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Brugeranmeldelse, det mener jeg ikke. Man beskriver udfra de ting man tester, og det setup man har til rådighed. En referenceramme vil jo være ønskelig, men det kræver jo, at man til enhver tid har referenceudstyret til rådighed - hvilket bestemt ikke altid er mulighed. Lige pt sidder jeg og anmelder en Marantz BD-afspiller. Eneste mulighed jeg i praksis har, er at benytte min egen afspiller som reference - og det ville være aldeles unfair.  Og alligevel kan der jo både komme gode og mindre gode forhold frem - som jo også beskrives

Nu snakker jeg om en personlig, og ikke universel reference, selvom det sidste ville være rart. Hvis din egen afspiller er god og kendt reference, så er der intet problem. Hvis den koster 1/100 af Marantz afspilleren og er 8 år gammel, så må det forventes at den er så meget ringere end marantz afspilleren at det ikke udgør en værdig reference eller modstykke.

Jeg synes Otto rammer den godt, der skal kunne abstraheres både ud fra en egenreference, der helst skal lille i den lidt tungere ende, og der skal kunne laves en reference ift. hvad der eller er i, eller kan forventes af prisklassen.

 

For at tage Ottos seneste indlæg, så kunne det jo være sjovt hvad den tyske tester ville sige til eks Lexicons topmodel når han nu allerede har opbrugt samtlige superlativer i sin beskrivelse af en Pioneer LX90. Hans anmeldelse er værdiløs for Otto idet at han fremstå som værende uden (absolut) referenceramme, og han vildleder de forbrugere der kunne være interesseret idet at der ikke er en reference til hvad der kan forventes i prisrammen og af den type produkt.

Crown - there is no substitute.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Brugeranmeldelse, det mener jeg ikke. Man beskriver udfra de ting man tester, og det setup man har til rådighed. En referenceramme vil jo være ønskelig, men det kræver jo, at man til enhver tid har referenceudstyret til rådighed - hvilket bestemt ikke altid er mulighed. Lige pt sidder jeg og anmelder en Marantz BD-afspiller. Eneste mulighed jeg i praksis har, er at benytte min egen afspiller som reference - og det ville være aldeles unfair.  Og alligevel kan der jo både komme gode og mindre gode forhold frem - som jo også beskrives

Nu snakker jeg om en personlig, og ikke universel reference, selvom det sidste ville være rart. Hvis din egen afspiller er god og kendt reference, så er der intet problem. Hvis den koster 1/100 af Marantz afspilleren og er 8 år gammel, så må det forventes at den er så meget ringere end marantz afspilleren at det ikke udgør en værdig reference eller modstykke.

Jeg synes Otto rammer den godt, der skal kunne abstraheres både ud fra en egenreference, der helst skal lille i den lidt tungere ende, og der skal kunne laves en reference ift. hvad der eller er i, eller kan forventes af prisklassen.

 

For at tage Ottos seneste indlæg, så kunne det jo være sjovt hvad den tyske tester ville sige til eks Lexicons topmodel når han nu allerede har opbrugt samtlige superlativer i sin beskrivelse af en Pioneer LX90. Hans anmeldelse er værdiløs for Otto idet at han fremstå som værende uden (absolut) referenceramme, og han vildleder de forbrugere der kunne være interesseret idet at der ikke er en reference til hvad der kan forventes i prisrammen og af den type produkt.

Nu forholder jeg mig som sådan ikke til den tyske test og dens indhold. Jeg har selv flere gange haft lejlighed til leje med Susano´en, og ved nogenlunde hvad den står for.

Du kan være helt sikker på, at jeg abstrahere ud fra egen reference - og dog, for man kan på en eller anden led ikke lade være med at sammenligne i hovedet. Men alt andet lige, så forholder jeg mig til det anmeldte produkt i sin helhed, og det er det jeg giver udtryk for

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Fakker Fakker skrev:

Fuldstændig enig
+ at hvis man vil have et mærkes, største model, så
plejer det jo også at koste lidt ekstra.


Det er som sådan rigtigt nok i praksis, men det mener
jeg personligt ikke er noget der bør indregnes i éns
ejerglæde. Der kan godt være mere prestige i at eje den
mindste Aston Martin model end den største Hyundai.


Sagt på en anden måde, at det er den største model får
ikke mit pis i kog. Det kan godt lyde lidt arrogant og
snob-agtigt, men faktum er at når man har leget nok med
Halcro, Lexicon, Meridian osv, så falder prestige-værdien
i et mainstream-mærkes topmodeller altså
betragteligt...




Det kaldes en arbejdsskade
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu