recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YAY - Så blev der købt nyt TV!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYAY - Så blev der købt nyt TV!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Emne: YAY - Så blev der købt nyt TV!
    Sendt: 02-November-2009 kl. 12:01
Nu har jeg i nogle måneder gået og overvejet et nyt tv, som skal erstatte mit trofaste TH42PV60.

Jeg sværger, og har altid sværget til Plasma, så også denne gang blev det er Panasonic.

Jeg havde godt nok kigget lidt på LG's nyeste apperater, men efter at have spurgt til råds her på Recordere, lød rådene at jeg nok ikke ville være tilfreds med en LG's billede, hvis jeg først havde haft en Panasonic, og slet ikke hvis jeg gik ud og sammenlignede det med en TX50V10.

Så efter at have ventet en måned, og sørget for at der var lidt ekstra på den nu slunkne konto, så blev det altså til en Panasonic TX50V10 - som gerne skulle blive leveret i løbet af dagen - jeg skal lige have lidt hjælp af forhandleren til at pille det andet ned, og sætte det nye op.

Jeg endte med, efter en rundtur i byen (Horsens) med faktisk ikke at tage det billigste sted, som var Expert. De ville have 15.500,- men kunne først have det hjemme onsdag.

Elgiganten fører slet ikke modellen.

HIFI Klubben ville gerne sælge det, men de står meget fast på deres "dagspriser", men 15.790,- var egentlig heller ikke så slemt endda - Men så skulle jeg betale ekstra for levering, indstilling af tv, kabling - fair nok, men jeg skulle bare lige have hjælp med at få det inden for.

Så det blev leverandøren (2TAL) af mit gamle TH42PV60 der fik buddet igen. 16.000,- blev hans bedste pris, men så ville de hellere end gerne hjælpe med at få det inden for, lige hjælpe mig med at pille det gamle ned, og sætte beslag på det nye, og hjælpe med at hænge det op - og det endda uden at vi skulle diskutere mere om pris på levering osv...

Så, nu venter jeg bare på at de ringer og siger at de er på vej med varevognen! :)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 13:00
Tillykke med dit nye fantastiske TV!!!
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Tillykke med dit nye fantastiske TV!!!


Mange tak :)

Jeg sidder og tripper, og glor på min mobiltelefon - den må gerne snart ringe :)

Man skulle tro jeg var 10 år gammel, og ventede på mine julegaver....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 15:20
Så er skærmen på væggen - dog hængt lidt højere end det skal, så det skal jeg have ændret på et tidspunkt når vi er 2....

Første indtryk - FÅRK det er stort, selv i forhold til en 42" :)

Dernæst, sheit et billede - det er da et godt skridt i den rigtige retning, selv efter en TH42PV60, som jo egentlig havde et fint billede...

Lige nu står den til THX - men spørgsmålet er om jeg skal lade være, og køre med en noget lavere kontrast her i starten?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 18:41

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Så er skærmen på væggen - dog hængt lidt højere end det skal, så det skal jeg have ændret på et tidspunkt når vi er 2....

Første indtryk - FÅRK det er stort, selv i forhold til en 42" :)

Dernæst, sheit et billede - det er da et godt skridt i den rigtige retning, selv efter en TH42PV60, som jo egentlig havde et fint billede...

Lige nu står den til THX - men spørgsmålet er om jeg skal lade være, og køre med en noget lavere kontrast her i starten?

Tillykke med dit nye tv.

Du kan roligt, lade den står i THX mode, det var i "gamle dage" at man kørte lidt forsigtigt med det i starten. Jeg er på mit 4 plasma og alle er kørt med de mest optimale billede indstillinger fra start. Og ingen af dem har jeg kunne se noget burn-in på.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 18:52

jeg kan understøtte kskruger - på 3. Pana plasma, og alle kørt med korrekte indstillinger fra dag ét. Har aldrig haft problemer...

M.v.h.

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 19:33
Super - efter jeres anvisninger tager jeg "chancen", og har sat den til default på THX, næsten - har skruet lidt ned for kontrasten og en smule for lyset, da jeg faktisk synes de er lidt aggressive..

Men hold nu op hvor giver den skærm er fantastisk billede - sjovt igen at se tv, selv lortetv, med et smil på læben - det har jeg ikke prøvet siden jeg købte mit første Plasma TV.


Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 22:54

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Nu har jeg i nogle måneder gået og overvejet et nyt tv, som skal erstatte mit trofaste TH42PV60.

Må jeg spørge om hvorfor. PV60'eren er jo ikke så gammel endnu?

Tillykke med din nye skærm. Håber du bliver glad for den. 

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Nu har jeg i nogle måneder gået og overvejet et nyt tv, som skal erstatte mit trofaste TH42PV60.

Må jeg spørge om hvorfor. PV60'eren er jo ikke så gammel endnu?

Tillykke med din nye skærm. Håber du bliver glad for den. 



Der er slet ingen tvivl om at jeg bliver glad for den - den har simpelthen det bedste billede jeg endnu har set, og er spækket med så mange spændende detaljer...

PV60'eren er vel efterhånden lidt over 2 1/2 år gammel. Ikke så gammel igen endda, men jeg har ofte overvejet at få mig en 50" - og også gerne noget Full HD. Jeg ser en del BluRay film, og har da også enkelte spil til min PS3 som er i Full HD.

Der ud over synes jeg at jeg oplevede purple snakes oftere og oftere. Førhen lagde jeg i hvert tilfælde ikke rigtig mærke til det, men det har jeg gjort på det sidste.

Nu ryger PV60'eren ind i soveværelset, med min ekstra PS3 :)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 23:25
Tillykke med dit nye tv. Hvis du har mulighed for at es DR HD eller Animal Planet HD så kan du rigtigt nyde nogle fantastiske natur udsendelser.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu