recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma burn-in?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma burn-in?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kabers Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Marts-2004
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma burn-in?
    Sendt: 04-November-2009 kl. 19:51

Efter jeg har læst "Flatpanels" test af Philips LCD 9704 modellen, er jeg dybt skuffet over ydelsen. Så jeg overvejer at gå over til fjenden:-) nemlig en Panasonic V10 som jeg kan læse mig frem til er den nyste og bedste plasmaskærm lige nu. Men hva' med det der burn in???? jeg har skide bange for at efterlade skærmen i 30min også den lige er til at smide ud..... eller hvordan ligger landet?? 

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 20:05
Nu kender jeg ikke Panasonics nye modeller,men jeg havde ikke problemer med burn-ins på min "gamle" panasonic, og heller ikke skygge af problemer med min Pioneer.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Kabers Kabers skrev:

Efter jeg har læst "Flatpanels" test af Philips LCD 9704 modellen, er jeg dybt skuffet over ydelsen. Så jeg overvejer at gå over til fjenden:-) nemlig en Panasonic V10 som jeg kan læse mig frem til er den nyste og bedste plasmaskærm lige nu. Men hva' med det der burn in???? jeg har skide bange for at efterlade skærmen i 30min også den lige er til at smide ud..... eller hvordan ligger landet?? 

På mit gamle TH42PV60 Panasonic plasma havde jeg kun en enkelt gang et problem som jeg troede var "burn in", men det var bare retention som nemt kunne fjernes. Det var kommet efter at have noget tekst tv stående i flere timer, men som sagt - det blev let fjernet. Det samme skete på min søsters plasmaskærm, men igen - det blev nemt fjernet.
 
På mit nye TX-P50V10 har jeg spurgt lidt ind her på forum om jeg skulle være varsom i starten (det var jeg ikke med PV60'eren) og umiddelbart er rådene, at bare at køre på - der vil ikke være problemer.
 
Jeg benytter mig af THX indstillingen - det giver seriøst et rigtig rigtig godt billede, men jeg har justeret kontrasten og farverne en smule ned, da jeg personligt synes de er lidt aggresive - men altså, burn in er ikke noget du skal bekymre dig om! - med mindre du smider det samme mørke billede op i en halv dag - men hvem gør det?! :)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu