recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp - prima hardware - med ét minus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp - prima hardware - med ét minus

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stofferm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp - prima hardware - med ét minus
    Sendt: 05-November-2009 kl. 23:49
Hej eksperter,

Mine forældre har for snart tre år siden købt sig et lækkert Pioneer PDP-436RXE plasmatv. Nu viser det sig så, med det nye signal at de ikke får DR R/K/Update. Jeg finder hurtigt ud af at det er fordi deres maskine ikke understøttet MPEG4 - uha, sikke noget rod.

Specielt fordi det var noget rigtig dyrt isenkram dengang.

Er der nogen som helst mulighed, uden tilkøb af noget der giver ekstra fjernbetjening (guderne ved de allerede har nok), at få MPEG4 ind i pioneers monster af et plasmaskærm - f.eks. ved at bruge PCMCIA slottet - eller er det helt out-of-the-question ?

Håber i kan hjælpe
Til top
thomasha Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 00:37
Jeg var også ude efter samme løsning, en mpeg4 decoder i slottet der kunne udnytte dvb-t tuneren i tv'et og supplere mpeg2 decoderen, men et sådant produkt eksister vist ikke, ihvertfald ikke et der opfylder de danske standarder...køb en boks og en fjernbetjening der kan programmeres til al elektronikken
Til top
stofferm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 08:14
Øv, yderst ubehageligt at AV branchen har så svært ved at lave standard-produkter, der virker all-around.

Findes der et Pioneer produkt der kan erstatte digital-boksen til fjernsynet?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 18:29
 
  Det er der vist ingen fabrikater der gør/vil gøre noget ved, udover at sælge et nyt TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
stofferm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 21:41
True that :D

Jeg tror vi ender med at hoppe på løsningen med en ny digital-boks, beholde Pioneer-dekoderen som en kæmpe (!!) digital indgang, og så få fat i en super-fjernbetjening.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu