recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SSOTS 4.1 for squeezecenter 7.4 -Problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSSOTS 4.1 for squeezecenter 7.4 -Problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
musikkman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Direkte link til dette indlæg Emne: SSOTS 4.1 for squeezecenter 7.4 -Problem
    Sendt: 11-November-2009 kl. 22:03
Hej.

Ja, jeg sidder her med et meget mystisk og irriterende problem!

Jeg har en qnap nas ts119 pro. og har netop installeret ssots 4.1! -alt virkede fint. og jeg kunne installere den nye sc 7.4. men så var det at jeg skulle genstarte Nas'sen -og så kom det mærkelige problem!
pludselig siger min squeeze controller at jeg bruger squeezecenter 3.3.3!!!
når jeg kigger i min qnap's setup viser den fint at der er installeret ssots 4.1 -meeeen når jeg klikker på weblinket http://192.168.2.105:9099/ kommer jeg til den gamle ssots 3.18 med squeezecenter 7.3.3 installeret...  (mærkeligt, det har jeg jo afinstalleret og fjernet)

Har prøvet at afinstallere og geninstallere osv... men det hjælper ikke... har også firmware updateret qnap men det hjælper heller ikke.... -Den eneste måde jeg kan få det til at fungere på er at afinstallere ssots og genstallere 3.18 for dernæst at installere 4.1. -så virker det -altser lige indtil jeg gerstarter, så kommer det samme problem igen!!!

 kan ikke finde noget om problemet på qnap forum.... så jeg føler mig lidt "LOST"

Nogle forslag.... eller andre som oplever dette???


Redigeret af musikkman - 11-November-2009 kl. 22:07
Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

XTZ 99w12 18 ice subwoofer

sonos musik system

Ps. skal du holde en havefest, så prøv os:
www.lejettelt.dk
Til top
basco Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-September-2005
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 10:00
Jeg synes, det lyder meget mystisk. Jeg har selv en Qnap 239P, hvor jeg har installeret sidste QPKG. Det kører helt perfekt efter at Qnap fik taget sig sammen til at lave en version SSOTS som spillede sammen med Squeeze Server.

Se mere her:
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=123&t=20047 (mener man skal være logget ind for at kunne komme ind på tråden.
Synes du skal prøve at cleare browser history. Det er åbenbart et kendt problem for Qnap, at de de cacher gamle sites. Har selv lige installeret sidste nye beta firmware, hvor jeg pludselig ikke kunne få web file manager frem. Clearede browser cache og wupti så spillede det.

Virker dette ikke, så smid en tråd på Qnap forum. De er meget venlige til at hjælpe.

Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af musikkman musikkman skrev:

Hej.

Ja, jeg sidder her med et meget mystisk og irriterende problem!

Jeg har en qnap nas ts119 pro. og har netop installeret ssots 4.1! -alt virkede fint. og jeg kunne installere den nye sc 7.4. men så var det at jeg skulle genstarte Nas'sen -og så kom det mærkelige problem!
pludselig siger min squeeze controller at jeg bruger squeezecenter 3.3.3!!!
når jeg kigger i min qnap's setup viser den fint at der er installeret ssots 4.1 -meeeen når jeg klikker på weblinket http://192.168.2.105:9099/ kommer jeg til den gamle ssots 3.18 med squeezecenter 7.3.3 installeret...  (mærkeligt, det har jeg jo afinstalleret og fjernet)

Har prøvet at afinstallere og geninstallere osv... men det hjælper ikke... har også firmware updateret qnap men det hjælper heller ikke.... -Den eneste måde jeg kan få det til at fungere på er at afinstallere ssots og genstallere 3.18 for dernæst at installere 4.1. -så virker det -altser lige indtil jeg gerstarter, så kommer det samme problem igen!!!

 kan ikke finde noget om problemet på qnap forum.... så jeg føler mig lidt "LOST"

Nogle forslag.... eller andre som oplever dette???


Jeg tror det er hér det går galt - du skal ikke installere 3.18 først for derefter at opgradere til 4.x. Afinstallér begge versioner og installér derefter 4.0/4.1 samt Squeezebox Server 7.4.1. Det der sker er formentlig at du, med begge versioner installeret og aktiveret, får startet SSOTS 3.18 op først ved boot. Når så SSOTS 4.1 prøver at starte op, kan den ikke binde sig til de porte, den skal bruge, og fejler derfor ved start. Dette med det resultat, at du kører version 3.18.

/Mark
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X

Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
Til top
musikkman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 22:56
Sådan....

jeg fandt ud af at jeg skulle ind i nas'ens ssods bibliotek og fjerne indholdet manuelt... (den lagre åbenbart de gamle data selvom man afinstallere dem.... og nu virker det vist....


Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

XTZ 99w12 18 ice subwoofer

sonos musik system

Ps. skal du holde en havefest, så prøv os:
www.lejettelt.dk
Til top
birger56 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af musikkman musikkman skrev:

Sådan....

jeg fandt ud af at jeg skulle ind i nas'ens ssods bibliotek og fjerne indholdet manuelt... (den lagre åbenbart de gamle data selvom man afinstallere dem.... og nu virker det vist....


 
Hej
 
Kunne du være rar at fortælle præcist, hvad det er du fjerner manuelt? Jeg er ved at blvie sundssyg af den samme fejl: Har installeret SSOTS 4.1, men når jeg trykker på linket ser det ud som om, jeg stadig kører version 3.X
 
Hvordan installerer man Squeeze SERVER. har downloadet den en zillion gange, men den fremgår ikke af installationsmulighederne i SSOTS. Så nu kan jeg slet ikke komme til at høre musik- ARRGHH!!
Birger
Til top
basco Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-September-2005
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 09:12
Birger56 - hvis du også kører med en Qnap Nas, så læs mere her:
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=123&t=20047
desværre er der pt lidt bøvl med denne version, men følg evt. med i diverse tråde ang. installation af version SSOTS v.4.2 inkl. SBS V.75
Du installerer denne opg. via QPKG menuen på din nas.


Til top
birger56 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 10:28
Hej
 
Jeg har fået lagt den rigtige SSOTS ind (4.1) og SBS (7.1) og jeg kan starte SBS, men når jeg så forsøger at åbne SBS på port 9000 kan jeg ikke komme ind på den side, og går jeg tilbage i SSOTS er SBS stoppet med en fejl i PIDXXX.
MySQL kører heller ikke.
 
Når jeg kommer hjem vil jeg forsøge at disable Twonky, som åbenbart også kører på port 9000- aner ikke, om det vil hjælpe
 
Jeg er på ingen måde nogen haj til at gå ind og rode i diverse filer; men det kan da blvie nødvendigt- MEN HVILKE? Confused
Birger
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 10:34
Der står noget i det link i forrige indlæg "basco" i 2. linie: - Made SS http port configurable. Made it default to 9001 for SSOTS.
Til top
birger56 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 10:47
Hej
 
Ja men det henviser til SSODS 4.2 Jeg har en TS 209II, og der kan jeg vel ikke installere SSODS, men skal bruge SSOTS?
 
SKAL MySQL køre, og hvordan får jeg fart på den?
hold da op- det her er sværere end at bruge DOS for 20 år siden! :-))
Birger
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 10:57
Så meget læste jeg ikke på det. :(
 
Ah, DOS, det var nu heller ikke nemt i starten. :)
Og så det totalt owerkill af RAM: 512 kb.
(Har stadig mine 6.12 disketter. :) )
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu