recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector til TV-kort/PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector til TV-kort/PC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Finn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Januar-2004
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Selector til TV-kort/PC
    Sendt: 29-Marts-2004 kl. 13:58

Hejsa,

Jeg har netop investeret i et eksternt tv kort til min PC (Hauppage WinTV-PVR-usb2) og ønsker nu at optage tv fra min Selector.

Tv kortet er forsynet med en "alm. video" samt en s-video indgang. Desværre ikke RGB.

Min Selector kan (vistnok) både sende s-video samt RGB, via et scart output stik.  

Hvis der skal trækkes en kabel imellem min Selector og mit Tv-kort/pc skal dette være ca. 15 meter!

 

Spørgsmål:

1: Findes der et stik/kabel der kan konvertere signalet fra et scart-stik til et s-video stik/signal?

2: Vil signalet ikke lide under den lange transportvej - 15 meter?

3: Hvilken type kabel kan evt. anvendes? 

4: Hvad med et trådløst s-video signal - er der nogen der har erfaring hermed? 

 

På forhånd tak.

vh, Finn

 

 

Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2004 kl. 16:36

1. Du kan godt få scart til s-video kabel. De 15 meter er måske dog nok ikke lige et standard kabel. Der er også scart/s-video/lyd adaptere på markedet. Så kan du tilslutte til denne med et alm. s-video samt audiokabel.

2. Tror jeg ikke er noget problem. Jeg har kørt med op til 25 m. og stadig med glimrende billede.

3. S-video kabel. Men du skal jo også have lyd med. Det billigste er nok en scart til s-video + lyd ud adapter og så  standard s-video+ lyd kabler.

4. De fleste trådløse sender composite video tror jeg. Kvalitetsmæssigt vil kabler være bedre.

http://av-connection.com/ har en del kabler/stik osv. De kan også specialfremstille kabler. Et specialfremstillet scart > s-video/audio kabel på 15 m vil de dog have 640 kr. for.



Redigeret af boborg
Til top
Finn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Januar-2004
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2004 kl. 15:42

Hej Boborg,

1000 tak for et hurtigt og kompetent svar.

vh, Finn

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu