recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC overtager DONGs fibernet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC overtager DONGs fibernet

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af Watergate Watergate skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Tror nu ikke TDC har bremset jeres internet forbindelser, men derimod givet jer noget der er til at betale.

Fiber er dyrt at få gravet ned, og det er vel derfor det ikke er gjort. Ja el selvskaberne har gravet fiber ned, men prøv at checke deres priser ? De er skyhøje, samt det kører med underskud.

Hvis I ikke giver have TDC, jamen så snup et af alternativerne.
Husk LTE er vel også snart på vej, så kan i jo droppe jeres fiber hvis i ikke vil betale til TDC.
 
Jeg har fået Yousee på tv delen. Før havde jeg fibernet og skiftede pga. viasat problematikken.
Jeg har dog beholdt mit internet hos Dansk Bredbånd, da de tilbød mig 50/50 Mb og fortsat gratis telefon med ip-telefoni abonnement med 2 numre. Pris: 349 + forbrug på telefon.
Det kan man da kalde for billigt Smile
Det er en god pris men sådan er det ikke alle steder.
Checker man prisen hos DONG med DB så koster en 50/50 529kr pr mdr.
Hertil kommer der muligvis et gebyr til dong for fiber forbindelsen.
Så fiber kan være en dyr fornøjelse.

DEsuden har lunddal helt ret, det er ikke TDC der har været langsomme med kobberet, teknologien skal jo lige udvikles først.

Til top
Watergate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Watergate Watergate skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Tror nu ikke TDC har bremset jeres internet forbindelser, men derimod givet jer noget der er til at betale.

Fiber er dyrt at få gravet ned, og det er vel derfor det ikke er gjort. Ja el selvskaberne har gravet fiber ned, men prøv at checke deres priser ? De er skyhøje, samt det kører med underskud.

Hvis I ikke giver have TDC, jamen så snup et af alternativerne.
Husk LTE er vel også snart på vej, så kan i jo droppe jeres fiber hvis i ikke vil betale til TDC.
 
Jeg har fået Yousee på tv delen. Før havde jeg fibernet og skiftede pga. viasat problematikken.
Jeg har dog beholdt mit internet hos Dansk Bredbånd, da de tilbød mig 50/50 Mb og fortsat gratis telefon med ip-telefoni abonnement med 2 numre. Pris: 349 + forbrug på telefon.
Det kan man da kalde for billigt Smile
Det er en god pris men sådan er det ikke alle steder.
Checker man prisen hos DONG med DB så koster en 50/50 529kr pr mdr.
Hertil kommer der muligvis et gebyr til dong for fiber forbindelsen.
Så fiber kan være en dyr fornøjelse.

DEsuden har lunddal helt ret, det er ikke TDC der har været langsomme med kobberet, teknologien skal jo lige udvikles først.

Det er vist listeprisen du hentyder til på de 529, men man skal spørge om en bedre pris hos Fibernet. Det er korrekt, at der er abonnement med på 99 såvidt jeg husker, men dem betaler jeg glædeligt, da denne omkostning iberegnet stadig er billigt sammenlignet med abonnement i mit tilfælde hos tdc hvor jeg skal bruge 2 numre ét til telefon og ét til fax.
Philips Aurea Ambilight 42

Onkyo 607

Eltax 5-1

PS3 320 GB

Fibernet - Internet 50/50 mbit + Ip telefoni

Samsung 3126 Yousee

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 12:13
EnergiMidt har også pænt høje priser på deres internet, f.eks. 339,- for 25/25 ekskl. telefoni.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 17:37
Jeg har lige oprettet fibernet hos dong(TDC/yousee). her i sidste uge, de kommer og sætter min boks op her i næste uge.. jeg håber da de beholder de nuværende udbydere, men alt er bedre end det jeg har nu.. kan kun få 10 mbit adsl, da der ikke er kapasitet til mere, og 10 mbit er da døden..
 
Jeg skal kun bruge det til internet, men hvis yousee kommer på fiber, så opsiger jeg viasat parabolen på stedet.. jeg savner mine mediecenter med DVB-C..
Til top
prinsjolly Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af GC08 GC08 skrev:

Oprindeligt skrevet af prinsjolly prinsjolly skrev:

Det er sku da total katastrofalt, at TDC skal til vores Fibernet !!!
 
Nu har de bremset vores internet hastigheder i så mange år og holdt udviklingen tilbage så længe at jeg kan kun frygte for hvad der vil ske når de overtager fiberet.
 
Kan du ikke forklare det lidt nærmere?
Det er vel ikke TDC, der bestemmer udviklingen på xDSl udstyr, herunder bitrate. Jeg skal ikke afvise at de ar været tilbageholdende med at give lov til at anvende udstyr, der kunne yde højere bitrates under den forklaring, at det muligvis vill forstyrre andre kredsløb i kobberkablerne, men generelt har udviklingen vel været, at hastigheden er sat løbende op.   
 
Så burde du da osse vide at cybercity som den eneste leverede ADLS2 teknologien 2-3 år før TDC og alle andre gjorde det, Cybercity indsatte deres eget udstyr på TDC centraler hvor alle de andre legede sig ind på TDC's udstyr. Men kun for dem der boede tæt nok på TDC's store centraler i byerne og ikke til dem der boede ude ved de små centraler da TDC's udstyr i mellem deres centraler ikke kunne fragte ASDL2 tekonologien. Og meldingen lød klart fra TDC's egene teknikker at det var fordi at man havde købt overmeget ASDL udstyr ind som skulle i brug først inden man begyndte at invistiere i den nye teknologi. Hvis det ikke er at holde udviklingen tilbage så ved jeg ikke.
 
TDC har haft muligheden for at lægge fiber i dansk jord i mange år, hvis man kigger til sverige og norge!!!
 
Jeg ved ikke lige, hvad situationen i Sverige og Norge har med sagen at gøre, men jeg kan da fortælle dig, at TDC (og herunder YouSee) har lagt masser af fiber i jorden de seneste år.
 
Da jeg sad på en 56k ved TDC forbindelse inden jeg skifteftede til Stofanet sad mine kamerater i norge og sverige på 10 og 20 mbit for laver ydelse end jeg gjorde da stofanet startede.
 
Men det har der ikke været grund til da de har haft eneret til at levere asdl i danmark.
 
TDC har ikke eneret til at levere ADSL i Danmark, men de styrer ganske rigtigt adgangen til kobbernettet.
Lige udmiddelbart kender jeg da til Fullrate, Telenor (Cybercity), Perspektiv Bredbånd, Telia Stofa og Danske Net, der selv producerer ADSL på lejet kobber fra TDC. 
 
Ja men som sagt var Cybercity de eneste der brugte deres eget udstyr og kunne levere de nye ASDL teknologier så vidt man lå i nærheden af de centraler de kunne få adgang til.
 
Havde godt nok håbet på at TDC døde sammen med kobberet :(
   
Hvis elselskaberne og herunder DONG og deres indholdleverandører (fx. Dansk Bredbånd, FastTV og JayNet) virkelig havde så godt et produkt på fiber, ville deres business nok køre lidt bedre, end den rent faktisk har vist sig at gøre. Elselskaberne kan simpelthen ikke finde ud af at køre en forretning med så hård konkurrence og på markedsvilkår, som det foregår i telebranchen i dag. Elselskaberne er i høj grad gennemsyret af den gamle monopolånd, hvor kunderne kommer helt af sig selv, da de ikke har andet valg. Selv efter det er blevet muligt at skifte elleverandør, er der jo stort set ingen konkurrence på prisen (som jo i høj grad også består af afgifter) og slet ikke på abonnementprisen. 
 
Og det er TDC ikke eller hvad ?? hehe. Jeg vil gerne give dig ret i at El-selvskaberne langt fra er perfekte men da jeg gik fra Cybercity's 2/512 mbit linie til 679 kr. om måneden til Profibers 20/20 mbit linie til 599 kr. i et hug syntes jeg sku at de var perfekte. Men for at El-selvskaberne skal få succes i den professionle brance er man nok nød til at udskifte deres ukompetente folk og begynde at prioritere hvad erhvervslivet har brug for. Men igen havde de haft styr på det fra starten af havde du sku nok stået uden arbejde ;)
 
 
 
 
//PrinsJolly
 
 
Det skal lige siges, at jeg ikke er ansat i TDC, men de sidste 12 år har været ansat i virksomheder, der konkurrerer med TDC.
 
Så burde jo være den første der kan fortælle os hvordan TDC arbejder og sinker fremskridtet på Internet markedet.
 
//Prinsjolly
Til top
froz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juli-2009
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 15:19
 prinsjolly:
Ved du overhoved hvad du snakker om...
TDC har meget mere fiber end alle el-selskaber til sammen!
 
 
Til top
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 19:19
froz. Skal vi tolke det som, at du er begejstret for at Tdc overtager mere af marked?
Eller hvor vil du hen?
Monopol har altid været dårligt for os som forbrugere. Det er nok derfor vi har monopoltilsyn, og alverdens andre råd og kontrol organer, for at undgå, netop karteller og ligende.
I mine øjne er de komplet overflødige, da de ikke laver noget for alle de skattepenge, vi poster i dem. Hele danmarks infrastruktur, er efterhånden i lommen på udenlandsk kapital!
Er der nogen der påstår det går godt i Danmark??
Vh. Jesper.
Til top
prinsjolly Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 22:30
Froz:
Nu ved jeg sku ikke om jeg skal græde eller grine, når du sender mig 2 sider om ADSL ?!?!
 
Jeg snakker om fiber til admindelige husstande og ikke om fiber til BackBonen, deres interne centraler og ikke fiber forbindelser der har 4 eller 5 cifre på den forkerte side af kommaet. 
 
Men ja de har sikkert masser af fiber i jorden, men det er jo ikke noget vi admindelige menesker eller mindre virksomheder mærkede noget til før elselskaberne tog sagen for sig.
 
Prinsjolly //
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu