recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI til 30 kr er  det ok?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI til 30 kr er det ok?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Understøttes nogle af de ting som du snakker om Hother, overhovedet i nogle medier?
Både og. Som nævnt længere oppe tråden, så kan min Pioneer BD fyrer 48 bit af i deep color. Men der findes så ikke rigtigt noget i deep color. Og for at kunne kunne fyrer 48 bit af, så skal man benytte high speed.
 
Så du har en guldmaskine på tv reolen, men ikke råmatrialet som skal til for at maskinen egentlig kan køre?   feeedt!     Held og lykke med dit visionære guldæg...
og så forsøger du endda at købe de tilgængelige råmatrialer selvom guldet aldrig kommer ud af maskinen?

Du blev da taget godt ved næsen, da nogen forklarede det var det optimale..
 
Taget ved næsen, overhovedet ikke. Jeg er helt bekendt med deep color filosofien (og manglen på samme), og at afspilleren kan streame 48 bit kommer først til sin ret når der kommer medier med deep color. Nej det var helt andre ting jeg lægger vægt på ved min "guldmaskine"Tongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 10:06
24 bit contra 48 bit
 
24 bit er true color og 16,7 mio. forskellige farvetoner.  Rigeligt set i forhold til det antal farver, det menneskelige øje er i stand til at skelne imellem.
 
Er 48 bit farver så ikke aldeles unødvendig og bare en gang lir?
 
En udvidelse af lydens frekvens fra 50.000 til 100.000 hz ville vel kunne sammenlignes med dette?
 
Er det ikke Kejserens nye klæder og bare en gang salgsgas?Sleepy
 
 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

24 bit contra 48 bit
 
24 bit er true color og 16,7 mio. forskellige farvetoner.  Rigeligt set i forhold til det antal farver, det menneskelige øje er i stand til at skelne imellem.
 
Er 48 bit farver så ikke aldeles unødvendig og bare en gang lir?
 
En udvidelse af lydens frekvens fra 50.000 til 100.000 hz ville vel kunne sammenlignes med dette?
 
Er det ikke Kejserens nye klæder og bare en gang salgsgas?Sleepy
 
 
Salgsgas, tja...jo, måske på sin vis. Som jeg har forstået deep color går man fra  - som du er inde på, fra millioner til milliarder af farvenuancer - og forbedret shadowdetail. Men om man kan se forskel på f.eks. 36 bit og 48 bit, det ved jeg ikke, har ligesom aldrig set detSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

24 bit contra 48 bit
 
24 bit er true color og 16,7 mio. forskellige farvetoner.  Rigeligt set i forhold til det antal farver, det menneskelige øje er i stand til at skelne imellem.
 
Er 48 bit farver så ikke aldeles unødvendig og bare en gang lir?
 
 
 
Man kan godt se forskel på 8 bit og 10 bit (det man vil kalde 24 bit og 30 bit i denne sammenhæng). Men over 10 bit per farve vil jeg påstå er overkill. Der kan sagtens være en pointe i at have _signalbehandling_ med mere end 10 bit per farve, hvis man laver nogle avancerede korrektioner der mindsker dynamik-området, så har man brug for noget "headroom", for at opnå et reelt slutresultat på 8 eller 10 bit.
 
I dén sammenhæng kan det lige nævnes at man kan køre op til 12 bit per farve i YCbCr (men ikke i RGB) med HDMI 1.1, det kræver ikke Deep Color. Med de formater vi har til rådighed i dag, er Deep Color derfor for mig at se overkill, _forudsat_ at udstyret behandler signalerne optimalt. Det er så ikke nødvendigvis en selvfølge, men det siger bare noget om at alle disse bit-tal i sig selv ikke kan bruges til at sige noget om slutresultatet, det væsentlige er hvad man får ud i sidste ende.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Et dyrt kable, kan være dyrt på grund af en flot designe og et navn, ikke fordi at der virker beder end en billig HDMI kable.

Nogle HDMI kable er bare dyre fordi at de er et dyrt navn på det, så som HDMI kable fra bla. NODOST, som så komme med en woodo forklaing på hvorfor dette kable er så meget dyrt og bedere end et billig ditto.

nemlig ja
.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu