recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC TV bedre kvalitet ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC TV bedre kvalitet ?

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 19:58
Jeg sidder ca. 2,5 meter fra min 42", ud fra den gamle tommelregel om 2½ gange skærmdiagonal Smile

Jeg kan se kæmpe forskel på 576 og 720, og det er klart der er lige så stor forskel til 1080. Igen handler det om, om man kan/vil se forskel.... Min nabo havde lige fået en 42" med MPEG4 DVB-T. Han så på DR1 og bagefter på DR HD (Forbrydelsen var det vist de viste), og han kunne først sige "hold da kæft det ser godt ud!" efter jeg havde fortalt hvilken der var HD......... Jeg selv kunne godt se klart forskel (omend DVB-T ikke helt lever op til f.eks båndbredde fra CD). Det beviser bare igen jeg daglig næsten møder folk der ikke kan/vil se forskellen, og ærlig nok så er det da spild for dem at få noget bedre, da de ikke kan se det. Men forskel er der sgu klart Wink
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 21:10
Lige en hurtig indskydelse... der er ikke ligeså stor forskel på 720p og 1080p som der er mellem sd og 720p. I hvertfald ikke sålænge du ikke sidder klinet op ad skærmen
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 23:06
Det er normal se afstand. Men du har ret, sidder man 4 meter fra vil det være sværre at se forskellen.




Redigeret af BorgHammer - 15-Januar-2010 kl. 23:08
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Det beviser bare igen jeg daglig næsten møder folk der ikke kan/vil se forskellen, og ærlig nok så er det da spild for dem at få noget bedre, da de ikke kan se det. Men forskel er der sgu klart Wink
 
God pointe. ...Faktisk hovedet på sømmet. ...og en del af forklaringen på at udbyderne i bredeste forstand kan slippe afted med at spare på pengene og kvaliteten.
 
Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

Lige en hurtig indskydelse... der er ikke ligeså stor forskel på 720p og 1080p som der er mellem sd og 720p. [/QUOTE
 
Ikke fra din seerafstand til skærmstørrelsen. Der er der formentlig ingen erkendelig forskel på sidstnævnte.
 
Der er 2,2 gange så høj pixelopløsning i 720p som der er i 576i/p
 
Mens der er 2,5 gange høre pixelopløsning i 1080i/p som der er i 720p 
 
[QUOTE=tohmahawk]I hvertfald ikke sålænge du ikke sidder klinet op ad skærmen
 
Så sidder jeg åbenbart "klinet op af skærmen" i din optik. For jeg syntes også det er sådan det opleves i praksis. F.eks er min oplevelse af f.eks DR-HD's 720p opløsning ligger omtrent i midten af f.eks. DR's 576i opløsning og de bedste eksempler på 1080i HDTV kvalitet eller 1080p BD kvaltet.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 15:33
TBC1 skrev
Quote
Ikke mindst hvis kanalen oprindeligt er en 1080i kanal er det en endog meget tydelig forringelse der er tale om med disse bitrater. En 1080i kanal kan ikke kan klare sig anstændigt med kun 8 Mbit/s ...Det kan man liige med god vilje presse en 720p kanal igennem med som minumum Average bitrate(!), hvis kvaliteten skal være rimelig med ikke ligefrem behøver at være prangende.
Quote
Disse linier er et godt eksempelt på hvorfor debatten herom ikke bare må stoppe.
Så sidder jeg åbenbart "klinet op af skærmen" i din optik. For jeg syntes også det er sådan det opleves i praksis. F.eks er min oplevelse af f.eks DR-HD's 720p opløsning ligger omtrent i midten af f.eks. DR's 576i opløsning og de bedste eksempler på 1080i HDTV kvalitet eller 1080p BD kvaltet.
Så har DR svindlet ud over alle grænser med hvad de sender af Bitrate, hvis Din iagttagelse om 720p's kvalitet er korrekt. Jeg skal da gerne gentage at forskellen mellem 720p50 og 1080i50, alternativt BluRay's 1080p24 er mere tankevækkende hvis det vises under korrekte forhold, men dette er DR HD vel hævet skyhøjt over!


Redigeret af moho - 18-Januar-2010 kl. 16:05
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu