recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal digital eller Viasat?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanal digital eller Viasat?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
A88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2009
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Emne: Canal digital eller Viasat?
    Sendt: 28-November-2009 kl. 22:10

Hej Alle sammen jeg står for at skulle flytte og derfor skal jeg have ny udbyder.

 
Jeg har førhen haft en meget uheldig oplevelse med viasat og jeg ved derfor ikke om jeg skal tage dem igen.
 
Kan i prøve at hjælpe mig i den rette retning?
 
Hvem ville i anbefale og hvorfor?
 
Med Venlig hilsen
 
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 22:32
 Hvis du skal have KabelTV, så kommer det an på hvem der er udbyder i det område du bor. Andre muligheder er IPTV, fra f.eks TDC, Telia eller andre, igen kommer det an på hvem der kan levere i området. En tredie løsning er fibernet også der er der diverse udbydere, så der skal også undersøges hvem der kan levere. Slutteligt er der så også Canal Digital.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 22:38
Hvis man nu forholder sig til at du spørger i satellit tv forum, så er kabeltv og andre IPTV løsninger jo udelukket Wink
 
Og min anbefaling vil helt klart være Canal Digital, primært bunder argumentet i at du får flere HD Kanaler med i pakken for samme pris.. og hvis du kan undvære TV3 og TV3+ osv, så er valget jo slet ikke dårligt..
Yderligere med canal digital har du muligheder for at bruge deres kort i et par tv løsninger med indbygget DVBS2, hvor viasat er parret til modtager.
 


Redigeret af pendec - 28-November-2009 kl. 22:40
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 22:44
 
 
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Hvis man nu forholder sig til at du spørger i satellit tv forum, så er kabeltv og andre IPTV løsninger jo udelukket Wink  
 
 Den havde jeg lige overset, men når det kommer til sattelit udbyder, så er der jo kun 2 officielle valg her i landet, så når det af den ene eller anden grund ikke skal være den ene, så kan det kun være den anden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
A88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2009
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Hvis du skal have KabelTV, så kommer det an på hvem der er udbyder i det område du bor. Andre muligheder er IPTV, fra f.eks TDC, Telia eller andre, igen kommer det an på hvem der kan levere i området. En tredie løsning er fibernet også der er der diverse udbydere, så der skal også undersøges hvem der kan levere. Slutteligt er der så også Canal Digital.
Hej Radiomanden.
 
Kabel tv er eneste udbyder i det område Stofa og det ved jeg ikke lige om jeg vil have, jeg har haft yousee men det kan jeg ikke få derude.
Telia er udelukket, syntes simpelthen ikke om deres produkt.
 
Slutteligt er der så TDC, Canal digital og Viasat og det er der den store tvivl er hvem det skal være.
 
Jeg syntes man meget førhen hørte meget skidt om især Viasat men jeg aner ikke hvordan deres og CD´s produkter er nu og det er der jeg godt kunne tænke mig lidt hjælp :)
 
Og så skulle man måske tilføje at jeg skal kunne se tv i 2 rum :)


Redigeret af A88 - 29-November-2009 kl. 13:49
Til top
A88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2009
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Hvis man nu forholder sig til at du spørger i satellit tv forum, så er kabeltv og andre IPTV løsninger jo udelukket Wink
 
Og min anbefaling vil helt klart være Canal Digital, primært bunder argumentet i at du får flere HD Kanaler med i pakken for samme pris.. og hvis du kan undvære TV3 og TV3+ osv, så er valget jo slet ikke dårligt..
Yderligere med canal digital har du muligheder for at bruge deres kort i et par tv løsninger med indbygget DVBS2, hvor viasat er parret til modtager.
 
min hældning ryger også mest til Canal digital lige pt men det er p.g.a at de på deres hjemmeside virker meget mere troværdige og der ikke er så mange skjulte gebyrer som hos viasat men tv3 o 3+ bliver svære at undvære, dermed ikke sagt at de ikke kan undværes men det jeg leder efter er det firma som er mest troværdigt og ikke mindst et produkt der fungere :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 13:53
 
 Der har Viasat den fordel, at de tilbyder en Multiroom løsning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 15:02
Du har ikke overvejet Boxer som en mulighed ? de har mange af de samme kanaler som canal digital.
 
Dog tilbyder Boxer ikke HD kanaler, og efter sigende skulle kvaliteten af kanalerne ikke være helt så god idet der er presset mange kanaler sammen på få frekvenser.
 
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Ibberdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-November-2009
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Der har Viasat den fordel, at de tilbyder en Multiroom løsning.
 
Det har Canal Digital også
 
Vh.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu