recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Frys på TDC HT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFrys på TDC HT

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Jeg er sikker på at TDC har lagt flere kunder sammen, så der er mindre båndbrede til rådighed. Jeg har lige opsagt mit forhold til TDC. Jeg havde købt og betalt en 20Mb forbindelse, men den var aldrig over 4Mb, min telefon virkede kun hver anden dag, og tv frøs i tide og utide. Michael

 





Fortæl lidt om, hvorfor du er *sikker* på, at TDC har lagt flere kunder sammen - også gerne lidt om, hvordan man gør det.

Jamen det kan jeg da prøve. Jeg har haft TDC-TV i et år, i starten var der ingen problemer, det kørte bare derud af. Men efterhånden blev det hele langsomere og langsomere, det kan kun skyldes en ting, nemlig at TDC har lagt flere kunder på den server jeg var på (mindre båndbrede til den enkelte kunde). På den måde for de flere penge i kassen uden det medføre extra udgifter for dem. Det var den simple forklaring
 
Ja, den forklaring er simpel.
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 20:40
Hos mig er det kun blevet værre gennem den sidste uge. Frys flere gange i timen af 6-10 sek. varighed. Kanalskift er også blevet markant langsommere. Det er dog til at leve med.
Så december bliver sikkert sidste måned med TDC HT.


Redigeret af ----OR---- - 06-December-2009 kl. 20:48
Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 18:48
Jeg oplever desværre også billedefrys og langsom kanalskifte på begge mine TDC-bokse og det startede i slutningen af november, så vidt jeg husker... Er der nogen der har taget kontakt til TDC for en officiel forklaring - eller skal vi bare blive ved med at gætte? :-)
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 19:38
Hvis ikke engang TDC selv kan komme med en forklaring/undskyldning på det døgn lange TV nedbrud for nylig, syntes jeg "ligeglad" attituden er voksende...
 
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Marco Marco skrev:

Jeg oplever desværre også billedefrys og langsom kanalskifte på begge mine TDC-bokse og det startede i slutningen af november, så vidt jeg husker... Er der nogen der har taget kontakt til TDC for en officiel forklaring - eller skal vi bare blive ved med at gætte? :-)
 
Hvorfor kontakter du ikke selv TDC?
Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

 
Hvorfor kontakter du ikke selv TDC?
Det har jeg bestemt også tænkt mig, men ville lige orientere mig i dette forum først... Det kunne jo være, at nogen havde fået en fornuftig forklaring på at de optimerede systemet eller lign.
 
Lover at vende tilbage i løbet af denne uge, når jeg har talt med TDC om problemerne.
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 13:58
Jeg tog knoglen dd. og fik bekræftet min høje pris forbliver lige så høj til næste år for TDC TV.
 
Jeg fik også bekræftet til min skræk (dog desværre forventet) at TDC var bekendt med kvalitets forringelsen (pixeleringer, billede frys, langsommere kanalskift) der findes for tiden. Denne medarbejder havde fået at vide det var fordi Danmark overgik til Digital.
 
Tror desværre ikke på at så mange af dem der havde husantenne TV valgte at få TDC TV frem for DVB-T (free-to-air alene eller Boxer). Derfor virker forklaringen som en "sejlerhistorie".
 
Næ.... det betyder heller ikke at TDC TV netværk ikke kan klare belastningen, men som jeg tror, at TDC TV har valgt at sænke båndbredde for at alle kan få TDC TV, selv dem med 2 Mbit kobber!!! Og det kommer til at gå ud over alle andre..... Confused

Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu