recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox duet Controller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox duet Controller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NitrO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox duet Controller
    Sendt: 30-November-2009 kl. 19:25

Hej,

 
Jeg har kørt med min Squeezebox Duet upåklageligt i næsten en måned nu.
Pludselig uden at have gjort noget, så bliver de buede streger blå på Controlleren
(Dem der angiver hvor stærkt det trådløse signal er) og efter hvad jeg har læst mig frem til, så betyder det at controlleren HAR fat i mit netværk men kan ikke få forbindelse til Mysqueezebox.com. Jeg har osse installeret Squeeze-server softwaren på min PC men min PC har ikke været tændt i laaaang tid. Den har som sagt virket fint og uden at jeg overhovedet har pillet ved noget, så dukker dette problem op. Det skal siges at når jeg logger på "Mysqueezebox.com" fra min PC, så kan jeg se at min Reciever ER logget på. Den har heller ikke lyst med hverken rødt eller blåt lys i dioden. Så tænker jeg om FULLRATE har problemer med at levere stabilt bredbånd eller jeg måske har et problem i min Router (D-link DIR635). Måske har Mysqueezebox.com et problem...? Dog skal man lige huske at det jo har kørt stabilt over en længere periode. Og er der evt nogle porte der SKAL være åbne i min Router før det virker stabilt.  
 
Nogen der har en ide...?  
 
PS: Er der andre end mig der har haft lidt problemer af den slags i løbet af de sidste par dage..?  
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 19:34
Jeg vil mene det er lokalt problem hos dig/din Squeezebox. Jeg oplever det også indimellem og hos mig hjælper det at slukke og tænde kontrolleren. efter min opfattelse så er squeezebox ikke det mest stabil
Til top
NitrO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg vil mene det er lokalt problem hos dig/din Squeezebox. Jeg oplever det også indimellem og hos mig hjælper det at slukke og tænde kontrolleren. efter min opfattelse så er squeezebox ikke det mest stabil
Ja det ville jeg osse tro...hvis bare Recieveren så osse mistede forbindelsen men det gør den bare ikke....og den står endda meget længere væk fra Routeren end Controlleren....grrrr

Redigeret af NitrO - 30-November-2009 kl. 19:41
Til top
NitrO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 19:42

Ender jo med at Controlleren må ind og stå ved siden af Recieveren...LOL

Til top
NitrO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2009 kl. 21:36
Slet ingen der har nogen ideer..?
Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2009 kl. 21:47
IP-adressekonflikt ?
Opdatere Squeezecenter og Controller software.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2009 kl. 23:25
Du kan kigge nærmere på log-filen for Squeezebox Server - se hvilke fejlmeldinger du kan finde for de sidste dage. Hvis den blå farve indikerer manglende forbindelse til mysqueezebox.com burde din receiver vel opleve samme problem!? Bruger du primært mysqueezebox.com eller kobler du også op lokalt til squeezebox server og oplever du evt. tilsvarende problemer her?
Til top
NitrO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af @lex @lex skrev:

IP-adressekonflikt ?
Opdatere Squeezecenter og Controller software.
Jeg kører i forvejen med den nyeste software samt firmware. Jeg er klar over at
der er en firmwareversion der er nyere end den jeg har...nemlig v.7.4.2. Denne er dog kun en
betaversion men kan godt downloades allerede nu. Jeg vil dog helst ikke installere betaversioner. Så vil jeg hellere vente lidt. Men det kunne måske godt være IP-konflikt. Dog kiggede jeg så lige idag og både Controller og Reciever havde forskellige IP-adresser...


Redigeret af NitrO - 02-December-2009 kl. 18:51
Til top
NitrO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Du kan kigge nærmere på log-filen for Squeezebox Server - se hvilke fejlmeldinger du kan finde for de sidste dage. Hvis den blå farve indikerer manglende forbindelse til mysqueezebox.com burde din receiver vel opleve samme problem!? Bruger du primært mysqueezebox.com eller kobler du også op lokalt til squeezebox server og oplever du evt. tilsvarende problemer her?
Jeg har ikke brugt Squeezeserver i lang tid. Men jeg vil da lige prøve hvordan det går med at skifte imellem Squeezeserver og Mysqueezebox.com

Redigeret af NitrO - 02-December-2009 kl. 18:54
Til top
chrs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 21:58
Det hjælper sandsynligvis, hvis du deaktiverer firewall både i PC og router og prøv at logge på. Efterfølgende kan du blot aktivere firewall igen. 
Til top
NitrO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 19:35

Første gang jeg havde problemet var lørdag d. 28. nov...nøjagtigt en uge senere nemlig d. 5. dec var den gal igen. Denne gang var det nemmere at få den til at fungere igen. Dette gjorde jeg ved at logge ind på www.mysqueezebox.com. Herefter gik jeg ind og aktiverede min fjernbetjening og satte den til at afspille en tilfældig netradio. Wupti....og 10 sek efter fandt Controlleren serveren igen og funkede 100 %. Så problemet må altså ligge hos mysqueezebox.com. Det er åbenbart Controlleren der nogen gange ikke kan finde serveren igen efter et udfald eller serverproblemer. Iøvrigt har jeg en kammerat som har haft udfald på hans osse i nøjagtigt samme tidsrum (Begge lørdage) Vi bor tæt på hinanden og har forskellige internetudbydere. Så fejlen ligger 100% hos logitech's servere. Men jeg er da glad for at jeg kan få logget den på igen :D   Men mange tak for hjælpen til alle. Hvem ved....der er måske snart bøvl igen :)

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu