recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor og hvilken forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor og hvilken forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mikie_70 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor og hvilken forstærker
    Sendt: 06-December-2009 kl. 21:59
Det er her er nok en for radio fagmanden.
 
Det drejer sig om mit antenne anlæg på loftet. Anlægget består først af en to fordeler hvor den ene ledning går til et specialstik med retur til en trådløs ruter til internet via Yousee (så langt så godt).
 
Den anden ledning gåt til en forstærker der fordeler til to splittere der så går videre til de i alt syv fjernsyn i huset, hvoraf de fire igen sidder efter en splitter.
 
Alle de der splittere giver alt for stort tab og dermed sne på signalet.
 
Så foreslog teknikkeren fra Dansk KabelTV at splitte antenne indgangen i to og sætte en forstærker mere op og føre alle tv direkte til en forstærker.
 
Den lokale radiopusher mente i stedet at jeg skulle købe én forstærker med 8 udgange (6 db forst. på hver) og så sætte alle tv direkte i denne.
 
Hvilken af de to løsninger er den bedste?
 
Håber en eller anden kan gennemskue beskrivelsen og hjælpe med den bedste løsningWink
 
Mvh
Mikie
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu