recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV Live forbindelse til PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV Live forbindelse til PC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV Live forbindelse til PC
    Sendt: 07-December-2009 kl. 11:31
Hej
 
Jeg er helt grøn mht. netværk men overvejer at købe en WD TV Live. Men inde jeg gør det håber jeg at der er nogen der kan hjælpe med at svarre på om det er muligt at forbinde en WD TV Live direkte til en PC via netværkskabel og om det så vil være muligt at afspille HD direkte fra PC?
 
Stahl
Til top
jhauerslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2007
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 17:27
Hej Stahl

Jeg har selv købt en TV Live, og er i øjeblikket ved at få proshop til at tage den tilbage - WD har simpelthen ikke færdigudviklet den inden den er kommet på markedet, så netværksfunktionen er virkelig ustabil! Du kan læse mere på deres officielle forum: http://community.wdc.com/t5/forums/forumpage/board-id/tv_live

Til top
Stahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 19:19

OK, det lyder ikke godt. Men det besvarer ikke helt mit spg? Wink

Til top
jhauerslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2007
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 20:09
Øh jo - altså du kan da godt forbinde den med et krydskabel, men du kan ligeså godt binde sytråd i din WD TV Live og så stå og råbe i den anden ende, for det duer bare ikke i mere end 4 min (share WD TV Live on network aktiveret) og ca. 3 timer (deaktiveret)
Til top
MaVa Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 10:22
Jeg har selv en WD TV Live og har koblet den til via netværket (kabel), MEN som mange andre, så oplever jeg også, at den mister forbindelsen efter 5-20 minutters afspilning. Jeg har efterhånden prøvet alle de forslag, som man kan læse om i diverse fora, men stadig uden held.
 
Jeg har derfor indtil videre valgt at sætte en USB-harddisk til, hvor jeg så kopiere mine film over på.
Men det er simpelthen for dårligt, at smide sådan et produkt på markedet, som ikke kan levere varen. Jeg købte den netop fordi den kan afspille film over mit netværk.
 
Og for at besvare dit spørgsmål, så ja. Den kan godt afspille HD via netværket og det gøre fint....i ca. 5-20 minutter Smile Derefter skal jeg genstarte min pc og min WD, derfter kan igen afspille ca. 5-20 minutter indtil netværket smutter.


Redigeret af MaVa - 08-December-2009 kl. 10:23
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 11:36
Jeg kan fint afspille film streamet via kablet netværk fra min pc til min WD TV Live, men om det kun klarer det i 3 timer ved jeg ikke, da jeg endnu ikke har set en film over 3 timer. Det er vel de færreste film der er så lange?
Til top
Stahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 11:55

Jeg kan se og læse i diverse forum at der er delte meninger om WD TV Live udgaven. Men det jeg søger svar på er om det er muligt at trække et netværkskabel direkte fra min PC til enheden. Altså uden at gå gennem router switch mm. Er der nogen som har prøvet det? Og skal det evt. være et krydset kabel?

Til top
MaVa Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 11:57
Min er koblet til via switch, men den bør da kunne kobles på direkte. Vil dog tro, at der skal benyttes et krydset kabel.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 12:18
kunne være interessant at vide om netværksforbindelsen vil blive bedre af en direkte tilslutning uden om switch.
Til top
jhauerslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2007
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Jeg kan fint afspille film streamet via kablet netværk fra min pc til min WD TV Live, men om det kun klarer det i 3 timer ved jeg ikke, da jeg endnu ikke har set en film over 3 timer. Det er vel de færreste film der er så lange?


Min gjorde det samme trick igen i går, da var jeg endda på kablet netværk både med WD TV Live OG computeren som mine shares var på.

Kom med jeres oplevelser på http://community.wdc.com/t5/forums/forumtopicpage/board-id/tv_live/message-id/383/highlight/true#M383

Så må vi se om WD kan få gang i deres kuvøse-afspiller...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu