recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - problemer med få DVD på SONY 40" V-serie?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketproblemer med få DVD på SONY 40" V-serie?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Emne: problemer med få DVD på SONY 40" V-serie?
    Sendt: 20-Oktober-2005 kl. 00:34
hej jeg er den glade ejer af et sony KLV-V40A10e og en Sony HDD/DVD recorder 710

Hdd/DVD recorderen er forbundet til Sony LCD'en via. Component (progressive)

Jeg har nu set omkring 10 stk DVD film på den og det ser meget godt ud på nær 2-3 stk.

De 2-3 stk er TWISTER, ACE VENTURA 1 og Familien Gyldenkål 1.

Problemet med de film er at de trækker slør i ansigterne i enkelte scener. Altså f.eks. dele af ansigtet kommer lidt bagefter bevægelsen...???

det er kun de film jeg har oplevet der gør det ?? er det fordi kvaliteten af DVD filmene er for dårlige (de er også lidt grove i kvaliteten) ???

EKSEMPLER PÅ DVD FILM JEG IKKE HAR HAFT PROBLEMER MED:

2 fast 2 fourious, Toy Story 2, Adams Æbler, Solkongen, TAXI 3, LOTR 2, Day After Tommorow, Big Momma's House, Dirch Passer film og Huset på Christians Havn.... De film har alle været perfekte

ER der nogen der kan gi mig en forklaring på det ???

Mig og en kammerat snakkede om, om det kunne være noget med den måde DVD filmene er inspillet på, da de jo er temlig gamle ??

Håber i kan hjælpe, da det er lidt træls selvom det ikke er det helt vilde...

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2005 kl. 00:36

ikke et godt tegn, når vi er flere der ønsker dette tv.... syntes ikke det har været et stort problem på AVFORUM om netop dette fjernsyn....

Har du prøvet at pille ved støjreduktionsfilteret (evt. slå det til, fra, auto eller nogle af de andre?

Hvis det er tilfældet er det da ikke bare "træls"... det noget direkte lort, og bør da undersøges hvorfor... man må håbe at det kan fixes....



Redigeret af fumse
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2005 kl. 00:42
DET ER KUN DE 3 DVD FILM JEG HAR SET SLØR I ANSIGTERNE OG JEG REGNER MED DET ER FORDI DE ER AF DÅRLIG KVALITET (ORIGINALE)

OG STØJ REDUKTIONS ER SLÅET FRA NÅR DU BRUGER COMPONENT....

SOM SAGT JEG HAR IKKE OPLEVET DET VED ANDET
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2005 kl. 00:48

pointen er det er altså 3/10 der fucker... en høj rate for såkaldte "dårlig kvalitet"... og i hvertfald noget man skal overveje kraftigt nu hvor jeg da selv står overfor at skulle investere i det... måske er det alligevel ikke en dårlig ide, at købe det et sted, hvor man nemt kan bytte det, såfremt der ikke findes en løsning på det (ikke fordi jeg ser aldrig dvdfilm alligvel....)

Prøv lige at teste med 1) et alm. scart og ikke component... 2) en anden DVD afspiller... på den måde vil det være til at finde ud af om det er kombinationen af den dvd/tv eller om det er komponentsignalet den har svært ved at greje.... brug forskellige kombinationer.... på forhånd tak Iceman 



Redigeret af fumse
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2005 kl. 01:31
jeg har desværre ikke mulighed for at prøve med en anden dvd afspiller på nuværende tidspunkt....

scart kan jeg prøve.... og skal nok melde tilbage...

men det er altså ikke så galt som det lyder, da det er nogle få scener i filmene hvor det sker og som sagt før DVD filmene er ikke af den høje kvalitet, meget grove film i kvalitet... jeg har prøvet at se flere film igennem uden der var problemer.



Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2005 kl. 01:35
Jeg har lige kikket lidt mere på Twister som var den værste...

og både på scart og Component... er det nu så lidt slør at man skal kikke extremt efter for at se det....

jeg er nu 98 % sikker på at det er KILDEN der er problemet


Til top
Carsten Hjorth Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2005 kl. 07:29

Jeg har oplevet samme fænomen på 1 film, highwaymen.

På min jvc lt 37s60, jeg har også prøvet alt uden at det hjalp !!!

Har dog ikke prøvet at se den på et crt endnu.

 /Carsten

Til top
xprezz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2005 kl. 09:12
Iceman du skrev i den anden tråd at dit problem var løst, var det samme problem..?
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2005 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af xprezz xprezz skrev:

Iceman du skrev i den anden tråd at dit problem var løst, var det samme problem..?

Hej mit problem var at min Sony HDD/DVD recorder også har støjfiltere som var slået til rimlig kraftig, så jeg slog dem fra og problemet var faktisk væk, så...

Det er selve Kilden der er for dårlig kvalitet. men billedet blir ikke dårligere af jeg slog de støj filtere fra, jeg kan i hvertfald ikke se forskel... så ja jeg går ud fra at problemet er løst...

jeg overvejer at skaffe mig en ny DVD afspiller, jeg har tænkt på en SAMSUNG HD850 som har HDMI

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu