recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal man dog vælge??!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad skal man dog vælge??!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
youstardk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-December-2009
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad skal man dog vælge??!
    Sendt: 09-December-2009 kl. 00:03
Jeg har de seneste uger ledt nettet tyndt efter multimedia streamers og men det er sku et gedemarked i junglen...

Jeg leder efter en streamer der kan:

Afspille et væld af video/audio formater og codecs,  HD er nok essientiel.
Har nogenlunde design.
Gerne med harddisk eller helst mulighed for intern harddisk,(dog ikke et must)
Gode opdateringmuligheder.
Fine og brugbare interfacemenuer
Gerne sådan at den viser et billede af filmene man ligger på den inden de afspiller m.m.
Mulighed for at organisere musik for sig, video for sig og billeder for sig.
Brugbar fjernbetjening
Lavt lydniveau
WiFi, (ikke et must men dog men så minimum ethernet)
Har set nolge modeller hvor man har mulighed for at leje film online, det kunne være lidt svært og nyttig hvis den så også kan det :) dog heller ikke et must.
HDMI

MAX 1000,-

Jeg har som sagt kikket en del efter dem, men har holdt dankortet tilbage indtil nu da jeg ikke vil lave et fejlkøb som jeg kommer til at fortryde.
Jeg har intet imod at skulle købe den fra andre europæiske webshops hvis der er penge at spare..

Kan i komme med nogle gode muligheder?
Til top
jhauerslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2007
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 17:42
Hej!

Altså det lyder jo lidt som om du er ude efter det samme som jeg var for et par uger siden, og jeg købte så en WD TV Live.

Jeg har endnu ikke prøvet at den ikke har villet afspille en film (.img backups, men så skal de bare omdøbes til .iso) Den understøtter dog ikke menuer, men har en udmærket option-knap på fjernbetjeningen hvor du kan vælge lydspor, undertekster osv.
   Enheden er som end meget diskret, men opdateringsmuligheder ved jeg ikke helt, for WD er i hvert fald ikke hurtige til at rette bugs (kan slet ikke forstå at der skal være så mange bugs på et produkt der ER sendt på markedet)

Den er MEGET nem, jeg valgte den frem for PCH da jeg ikke magter selv at sidde og skrive en masse for at det virker! Der er dog ikke intern HDD, men den deler filer op som du har skrevet. Der er både downmix på den (til stereo) og optisk udgang - samt HDMI til både lyd og billede. Der er ikke WiFi, men mulighed for usb-adapter.

Det hele lyder meget godt, men når man har problemer så får man bare den lange næse af WD.
   Jeg ved virkelig ikke om jeg gjorde det hvis jeg kunne spole tiden 14 dage tilbage, for der er desværre mange af os der oplever netværksproblemer.
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 18:05
Netgear EVA 8000HD eller EVA 9150. Hverken mere eller mindre.
 
Til top
youstardk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-December-2009
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 18:13
EVA 9150 koster jo mere end hvad der er max prisen og det samme gælder Netgear EVA 8000HD...

Ja WDTV lyder som en go ide, er dog meget bekymret omkring købet af sådan en når man ikke helt ved hvor man har den. Jeg gider ikke at skulle bøvle med at den bliver til en "brick" og alle de netværksproblem..

Jeg skal have noget der virker, første gang. :)
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 18:22
Ja men så er der kun den EVA at vælge hvis det skal virke.
Til top
youstardk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-December-2009
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 19:37
det kunne jeg ikke bruge til meget desværre...
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 21:26
Jeg har prøvet rigtig mange forskellige, og ikke en af den har nået EVA'en til sokkeholderne. Du kan jo gå forumet efter i trådene, og selv se at Popcorn, Kiss, WDTV osv. osv. alle har deres begrænsninger, og ender som en "brick".
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu