recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Matrix Switch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMatrix Switch

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2007
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Emne: Matrix Switch
    Sendt: 10-December-2009 kl. 00:30

Ohøj godt folk på recorder.dk Tongue

Jeg er befinder mig i processen at få alle mine av signaler samlet så jeg kan se dem på alle huset fjernsyn (2 so far, men snart 3)
Jeg har købt en RJ45/HDMI extender hjem til mit soveværelses fjernsyn (fra ebay), da 2 cat6 kabler er den eneste forbindelse til omverdenen.
Så jeg var egentlig bare på udkig efter en 1 ind/4 ud ports HDMI splitter så signalet fra min HTPC kunne sendes rundt hytten.
 
Men nu har jeg fået øjnene op for Matrix verdenen, og har fundet ud af at en 4x4 matrix med 2xRJ45 kabel tilslutning til hver kanal, kunne være genial. Så kunne jeg både sende signalet fra HTPC, Bluray og settop boks rundt til de forskellige skærme.
Sådan som jeg har forstået det kan man faktisk se noget forskelligt på hver skærm samtidigt, hvilket kunne blive vigtigt.
 
Men ved første øjekast virker prisen på sådan et apperat rimelig uoverskueligt, men har alligevel fundet et par stykker der ligger inden for rækkevidde, men den ene er stadigvæk lidt pebret.
 
#1 kandidat er:
Octava HDMX44CAT 
 
Hvad jeg lige kan læse herinde og rundt omkring får Octava rigtig pæne ord med på vejen.
Det største problem ved den må være de engelske strøm stik der medfølger.
Har også fundet den i Holland, men til 1000,- mere.
 
Pris. ca: 7000,-
 
#2 kandidat er:
Noname HDMI 4x4 Matrix Switch Splitter V1.3b
 
Her snakker vi en helt anden pris. Der er Europæiske stik med.
Jeg skal ikke kunne sige om der er kvalitets forskel. Den bliver sendt fra Hong Kong, men Octava'en kan sagtens (uden jeg ved det) være lavet i Kina.
Her er der en risiko for at blive nappet i tolden og skulle betale moms + told, men prisen er stadigvæk knap det halve af Octava'en.
Specs. er vis ikke 100% så tæt på identiske med Octava'en.
 
Kunne være rart at høre lidt fra en der måske har lidt erfaring med matrix og ellers er alle input velkomne Smile


Redigeret af wanjer - 10-December-2009 kl. 00:40
Pioneer 5090H
Marantz SR6003
KEF 5005.2
Oppo 831 (når den engang rammer landet)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu