recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forringet yd efter brænding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForringet yd efter brænding

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
yaddayadda Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Forringet yd efter brænding
    Sendt: 22-Oktober-2005 kl. 14:56

hejsa har et spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe med.

Brændte min første film på dvd igår, da min computer er ved at "revne" efterhånden.

jeg brugte super dvd creator 8.5 til at konvetere til vob format, og brændte så dvd'en i samme prog. Her er det så problemet opstår, billedet er stadig i super kvalitet men lyden er helt anderledes,,,, ku lyde lidt some musikken fra naboens fest... lidt udtydelig og de høje toner svære at høre.

man kan ikke vælge lydformat i dvd creator, så jeg går ud fra atden bruger hvad der er installeret.. har nyeste ac3 codecs osv, og har ingen problemer når jeg afspiller direkte på com og heller ik på tv'et?

 

nogen der har en løsning

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2005 kl. 22:03

Du skal prøve at gå baglængs i konverteringsprocessen. Find ud af om dine VOB filer også indeholder forvrænget lyd. Hvis VOB'erne heller ikke lyder godt, så check hviken format DVD creator konvertere lyden til. Det ville også være smart at kende til det oprindelige lydformat, som filmen inden konverteringen brugte. Det kunne være 16bit WAV 48khz, som muligvis laves om til ac3 192kbit ell. højere.

Men find ud af hvor det går galt, og så find ud af hvilken formater programmerne bruger!

Mvh. Moef

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
yaddayadda Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2005 kl. 14:38

tak for hjælpen...

fandt ud af det var en indstlling der sku ændres, troede ikke den havde noget med det at gøre, nok bare en nybegynder fejl

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu