recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS + mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS + mediacenter

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mover Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: NAS + mediacenter
    Sendt: 22-December-2009 kl. 23:27
Hej derude

Først skal det siges, at jeg ikke er den hurtigste knallert på havnen ang. NAS og mediacenter. Men håber I kan hjælpe med en seriøs hovedpine. Har forsøgt og erhverve mig noget viden her på forumet, men det er jeg vidst kun blevet mere forvirret af. Big smile

Jeg er den meget lykkelige ejer af en Macbook, og er nu kommet frem til at jeg har brug for en NAS samt et mediacenter. Mit krav er sådan set enkelt: Kunne se video i højeste opløsning, uden hakken, samt hører musik og se billeder. Mere behøver jeg som sådan ikke. 

Det skal bare være trådløst; i den forstand at jeg ikke skal sætte alt muligt til min macbook, hver gang jeg skal se film, på mit samsung tv.

Jeg har kigget på følgende media centre:
WD TV Live
og Tvix 6600N

Men NAS ved jeg ikke hvad jeg skal gå efter. Jeg har brug for minimum 1TB plads, og har ikke behov for at RAID. 

Ang. routeren, så har jeg tænkt mig at få fat i en apple extreme.

Hjælp mig :)

På forhånd tak!

/Mover
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 04:11
Xtreamer
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=509992
&
Denne QNAP NAS er blevet anbefalet til mig.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=564875

og skal ud at have fat i dem engang i det nye år, så glæder mig!
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 10:24
ellers køb en timecapsule - der er både router og NAS indbygget og du kan få den til at fungere med din macbook som backup. Det er let at sætte op, så kan du lægge dine film på boksen og der er airport extreme router indbygget i den, så du skal ikke ud og have flere enheder koblet sammen.

http://www.apple.com/dk/timecapsule/wireless.html

Så kan du også købe en WD live til at koble til fjernsynet.

Alternativet er eksempelvis en dir 685 fra dlink - her er der dog kun plads til 1x 2,5"disk så det er maks 640GB indtil videre.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu