recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 40W3000 og Beolab 6000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony 40W3000 og Beolab 6000

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
STJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony 40W3000 og Beolab 6000
    Sendt: 28-December-2009 kl. 23:06

Jeg har forsøgt at sætte mine Beolab 6000 højttalere til mit Sony 40W3000 vha minijack -> Phono på højttalerne.

Når jeg sætter højttalerne til en PC, går de automatisk i standby 30 sekunder efter at lyden er muted på PC'en, eller der ikke er noget lyd. Samme effekt vil jeg gerne have, når højttalerne er sat direkte til Sony TV'et.
 
I stedet står de og brummer når fjernsynet er slukket, og de går enten aldrig på standby - eller også gør de, men tænder igen efter kort tid.
 
Er der nogen der har en løsning på dette? Kan man sætte noget udstyr imellem fjernsynet og højttalerne, som fjerner denne fejl?
 
På forhånd tak,
Søren
 
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 08:37
Det virker som om stelforbindelsen på TV'ets audio-bøsninger forsvinder når det er slukket. Det er ikke sådan at du helt afbryder strømmen til TV'et når du ikke bruger det ?
 
Alternativt kan du jo bruge en strømspareskinne, så der kun er strøm til højttalerne når TV'et er tændt.
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
STJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 08:42

Tak for svar!

TV'et sættes kun i standby - i så fald skal det være TV'et der slukker for strømmen til stelforbindelsen. Jeg har en kammerat med et 47W3000 med samme problem.
 
Mht. strømspareskinnen: Kender kun modellen til USB, men du tænker på en model, hvor TV'et strømforbindelse løber igennem, og hvis den ikke bruger strøm på den ledning, vil den slukke de andre? Det er en mulighed - selvom det ville være rart at lave det på den "pæne måde".
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu