recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WDTV Live, NAS og Media Library
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWDTV Live, NAS og Media Library

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hitolaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Emne: WDTV Live, NAS og Media Library
    Sendt: 30-December-2009 kl. 12:40
Hejsa,

Jeg har fornyligt udskiftet min XBMC boks med en WDTV Live. Det er sådan set også fint nok, jeg var klar over de begrænsninger WDTV Live'n har, men der er én ting som irretere mig rimelig meget, og det er hvordan jeg tilgår mine film.

I XBMC har man et "Library", hvor man kan tilføje biblioteker/shares til. Når jeg så vælger "Movies", så ser jeg en samlet liste af mine film, lige meget om de ligger på den ene eller anden NAS, eller om de ligger lokalt.
Som jeg har forstået det, så er "Media Library" på WD TV'en lidt den feature, men den virker kun på lokale (USB) diske. Er det korrekt forstået?
Hvis det er korrekt, så er det bare ikke godt nok Wink. Kan jeg få "Media Library" over network shares hvis jeg fx installerer WDLXTV-Live i stedet for den originale firmware?

Det kan vel ikke kun være mig, der er fustreret over det? Hver gang jeg skal se en film skal jeg gå igennem:

Video -> Network Share -> <NAS-navn> -> <Share-navn> -> Movies -> (vælge film)

På XBMC skulle jeg bare:

Movies -> (vælge film)


Redigeret af hitolaus - 30-December-2009 kl. 14:02
Jakob Hilarius Nielsen
Mine Plex Plugins: DR-TV, TV3Play
Til top
Downloader101 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 13:43
Hej.
Jeg kan kun give dig ret i at det ikke er særligt smart, den måde som vi skal bevæge os rundt i diverse undermenuer. Det skulle kunne være muligt at "mappe" de drev som hører til i eks. video.
Jeg har desuden prøvet at omdøbe mine biblioteker uden held. Det ville være godt om WD kunne give os lov til det.
Mvh  Ulrik
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af hitolaus hitolaus skrev:

Hejsa,
Hvis det er korrekt, så er det bare ikke godt nok Wink. Kan jeg få "Media Library" over network shares hvis jeg fx installerer WDLXTV-Live i stedet for den originale firmware?

Jeg kan vel ikke kun være mig, der er fustreret over det? Hvis gang jeg skal se en film skal jeg gå


Nu er wd tv live ikke en xbmc klon og er ikke solgt til at være det, det er en lille fiks NMT maskine til billige penge som kan nogle enkle ting men så heller ikke mere.

Nej jeg kan godt forstår din frustration, jeg kunne også godt tænke mig at man kunne sortere sine folders via dato / størrelse osv - men den fuktion er der heller ikke.

WDLXTV-Live laver ikke om på nogle af de ting - men du kan istedet "mounte" dine network shares. Det har jeg gjort og har 4 foldere at vælge imellem - DVD-FILM, HD-FILM, TEGNEFILM, MUSIK.

Så skal du ikke ind på enten den ene eller anden nas, du skal bare bruge 2 sek på at opsætte en net.mounts fil og have en usb stick siddende i WD TV'en.

Feks:

xmount //192.168.0.103/!Musik !Musik cifs user=Administrator,pass=XXX
xmount //192.168.0.102/!Dvd-Film !Dvd-Film cifs user=Administrator,pass=XXX
xmount //192.168.0.101/!HD-Film !HD-Film cifs user=Administrator,pass=XXX
xmount //192.168.0.101!Tegnefilm !Tegnefilm cifs user=Administrator,pass=XXX

Tager 5 minutter at sætte op hvis du har lidt styr på hvilke ip's og filsystem der kører på dem, men det hele er godt beskrevet i diverse readme's som følger med WDLXTV-Live.
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
Downloader101 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 16:21
Hej M-P-A
 
Som Jacob er jeg heller ikke nogen haj til at mounte drev. Skal det forstås sådan at vi skal have en USB stick til at sidde permanent i boxen, og så tilgå eks. en NAS via de oplysninger på denne?
Kan du give lidt mere oplysninger om dette, da WD ikke efter min mening siger meget om dette.
På forhånd tak
Ulrik 
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Downloader101 Downloader101 skrev:

Hej M-P-A
 
Som Jacob er jeg heller ikke nogen haj til at mounte drev. Skal det forstås sådan at vi skal have en USB stick til at sidde permanent i boxen, og så tilgå eks. en NAS via de oplysninger på denne?
Kan du give lidt mere oplysninger om dette, da WD ikke efter min mening siger meget om dette.
På forhånd tak
Ulrik 


Usb sticken gør at man kan få WD TV'en til at tro ens netværks shares er local shares, altså mounte dem lokalt.
Desuden skal usb sticken bruges til at update firmware til en uofficiel en som der bliver nævnt i første indlæg - denne firmware er IKKE noget WD har med at gøre.

Læs nærmere her:
http://wdtvforum.com/main/index.php?board=14.0

Var ikke selv nogen haj at bruge uofficiel firmware - men det er faktisk ret nemt og som sagt står procedurene godt beskrevet i de readme's der følger med softwaren.
Og ellers er der ovenstående forum hvis den er helt gal.

Bruger selv kun mount delen, muligheden for at skifte OSD og for at skifte antal af viste thumbnails.
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
hitolaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 19:45
Nu har jeg fået installeret WDLXTV-Live og det er da en forbedring (ikke perfekt, men bedre Wink).

Men mange tak skal du have. Jeg ville egentlig ikke have installeret den custom firmware, da der er flere ovre på wdtvforum.com der har haft problemer, og jeg skulle, som dig, kun bruge custom OSD delen, så jeg ville vente til der kom nogle OSD mods ud.
Jakob Hilarius Nielsen
Mine Plex Plugins: DR-TV, TV3Play
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu