recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D briller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3D briller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Emne: 3D briller
    Sendt: 02-Januar-2010 kl. 10:39
Hejsa


Hold da op, var inde og se Avatar 3D i Cinemaxx kbh igår på række R/række 5 fra lærred

Sikke da kanon oplevelse, der er dog et lille MÉN jeg lige vil diskutere!

Da vi sad på række 5 som sagt, så sidder man jo forholdsvis tæt på Cinemascope formatet
pladsoversigt

Som sagt virkelig en god oplevelse, både med 3D teknikken, historien osv.... Men brillerne er da ikke lige lavet til cinemascope, er de????
Min oplevelse var at jeg måtte side og dreje hovedet lidt, da brillerne ikke dækker synsfeltet..... Nu er jeg rimelig god til at se og opfatte alt i 180grader og det er derfor noget en begrænsning det er at kigge ud igennem et par classisk formede briller!Cool

Kunne de dog for dælme ikke lave et bare brede briller der dækker bare lidt af synsfeltet?
Jeg gad godt tænke mig at vide hvordan dem på 1række kunne se, der var virkelig fylldt op i biografen... altså ikke hverdag der er fyldt op i CinemaxxClap

Brillerne sidder jo et stykke fra øjenene, jeg fik dog lidt mere af synesfeltet med, ved at sætte brillerne på højkant så de kom tættere på øjenene.... næsen var jo ligesom lidt i vejen hehe

Avatar 3D briller




Redigeret af Bjarke - 02-Januar-2010 kl. 10:44
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 10:46
 
 Det er en total fejl at sidde så tæt på, uanset om det er en film i 3D eller ikke, man skal længere væk for at få udbytte af det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Det er en total fejl at sidde så tæt på, uanset om det er en film i 3D eller ikke, man skal længere væk for at få udbytte af det.
 
Derfor holder argumentet nu stadig, det er et ret interessant emne. I betragtning af hvor mange biografer der enten er THX godkendte eller konstrueret ud fra THX tankegangen, så burde det være en relativt simpel opgave at designe et par briller sådan at alle pladser i en THX biograf kan bruge dem.
 
Bortset fra det er jeg nu enig i at det er for tæt at sidde på, men det kan jo være en smagssag.
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

[QUOTE=Radiomanden]
Bortset fra det er jeg nu enig i at det er for tæt at sidde på, men det kan jo være en smagssag.


Ja det er rigtigt, men biletterne er bestilte 3dage i forvejen, men filmen er så god at jeg helt sikkert skal opleve filmen en gang mere, og så prøver jeg at få nogle bedre pladser!

Hvis brillerne var udformet som "moderne" sikkerhedsbriller som i jo nok helst skulle have brugt her til nytår, så ville de jo være perfekte som 3D briller, men ved ikke om buet "glas" dur
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:



Hvis brillerne var udformet som "moderne" sikkerhedsbriller som i jo nok helst skulle have brugt her til nytår, så ville de jo være perfekte som 3D briller, men ved ikke om buet "glas" dur
 
Det tænkte jeg faktisk ikke lige på i skyndingen, det er ikke sikkert det er muligt/nemt at lave polariseringen rigtigt i buet glas.
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Det er en total fejl at sidde så tæt på, uanset om det er en film i 3D eller ikke, man skal længere væk for at få udbytte af det.
Det er min erfaring, at man faktisk skal sidde rimeligt langt fremme i salen for at få den bedste effekt.  Jeg fik et hint om dette af en operatør i Aalborg Bio City. Det afhænger naturligvis af salens størrelse. Man skal lige kunne holde cinemascopet i synsfeltet uden at skulle bevæge hovedet. I Aalborg er det f.eks. række 6-7 stykker, der er det optimale. I Imperial er vi nok lidt længere tilbage.
 
Hvis man omvendt sidder for langt tilbage i salen, mister man simpelthen en smule "effekt" i oplevelsen. Jeg har efterhånden siddet forskellige steder i salen under 3D film og jeg synes teorien holder.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
MMJ,75 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: V, Roskile
Status: Offline
Point: 828
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 13:23
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu