recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mærkelige faver på mit Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMærkelige faver på mit Samsung

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Mærkelige faver på mit Samsung
    Sendt: 04-Januar-2010 kl. 13:02
Hej recordere

Jeg købte for næsten 2 år siden et LCD-tv fra samsung (LE-37M87BDX).

For godt en måned siden begyndte det fra tid til anden at lave koks i farverne. Det skete som regel efter en halv times brug, og hvis man så slukkede det og tændte det igen, så gik farverne i koks igen efter et par minutter. Jeg har fanget dette på min mobil, og lagt det op på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=uGD9sHhjJS8

Nu er problemet så blevet værre. Farverne går ikke helt amok mere, men til gengæld er problemet konstant.

For det første er skærmen blevet enormt lys, specielt hvide faver skær næsten i øjnene. Mørke farver er også blevet underlige, der er en slags plamager i dem. Det er svært at beskrive, men det ligner, at nogen har skiftet fra 32 bit til 16 farver på fjernsynet. Der mangler overgangene mellem de få nuancer der er, er blevet meget skarpe.

Min skodtelefon kan desværre gengive problemerne, så i må nøjes med min dårlige forklaring :(

Ved I, hvad der er i vejen med mit fjernsyn, og er det noget jeg selv kan ordne?
Hvis ikke, er det så noget, der er dækket af reklamationsretten?

Jeg håber I kan hjælpe :)


Redigeret af HC - 04-Januar-2010 kl. 13:03
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 20:20
Det er desværre for samsung skærmene at de lige pludselig slår klik for dem og så de begynder at lave mærkelig farver.
 
Det er desværre heller ikke noget som du selv kan lave. Den skal desværre på værksted.
 
Nu skriver du jo selv, at skærmen er 2 gammel og så er du jo faktisk over reklamationsretten, eller sagt på anden måde, du har ikke længere garanti på skærmen.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
HC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 10:27
Hej Devil

Den var faktisk 20 dage fra at være 2 år gammel, så der kommer et bud og henter den i morgen :)

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu