recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor skal jeg købe min næste IPbox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor skal jeg købe min næste IPbox

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Mylle78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor skal jeg købe min næste IPbox
    Sendt: 11-Januar-2010 kl. 14:35
Købte min IP 9000HD hos Radio Shoppen. Afhentet personligt. Syntes godt nok de var nogle specielle gutter der køre biksen. Skulle så ha' nogle penge tilbage. Dem havde de ikke og det tog en masse mails, telefon opkald og besøg inden jeg 3 uger efter fik mine penge retur. Men ellers fin nok. Ok priser og virker boksen så er det jo også mere eller mindre lige meget.
Har nu solgt min 9000 hd boks. Der var bare for meget med den. Undertekster, EPG virkede kun 2 timer frem og harddisken kunne den ikke finde en gang i mellem. Dog kunne en genstart klare det problem. Kan godt se at det er en fin boks med mange muligheder, men der skal godt nok arbejdes med den.
Har pt en Dreamboks 800HD til låns. Syntes det er en helt anden verden. Meget stabil og har ikke haft det der ligner problemer med den. Skal lige vende mig til at den ikke fylder noget:-) Skulle jeg købe den, så er det også en anden pris end IP boksen, men so be it.
At kvaliteten af billedet skulle være meget bedre på IP boks mener jeg langt fra passer, men det er jo øjet der ser. Sender signalet ud i resten af huset med en modulator. Køre super med Dreambox. DVI-Hdmi til tv i stuen og analog ud i resten. Med IP Boxen kunne jeg ikke sætte den til HDMI i stuen da den så ikke kunne sende billedet ud i resten af huset, da den var sat til 1080I. Den skulle sættes på RGB i stuen så man så via scart for at se noget i resten af huset. Måske findes der en software til dette, men jeg fandt den aldrig. Dog ikke et problem hvis man kun bruger boksen til 1 tv.
Men held og lykke med købet, og når boksen køre, så er det en kanon boks. 
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 19:05
ABCom har deres eget forum, det er netop undertekster der er problemer med, men kun på HD kanalerne. Brug dette forum, der står da også noget. Ellers google er din ven
Til top
calle3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

.

Men jeg har slet ikke spurgt til, hvad skal du bruge den til, for hvis du bare skal se DK1 og TV2 og andre gratiskanaler, så køb.
 
Pas på disse kopier fra kina, dem er der mange af og de er dyre, og hvis de går i stykker fordi du ikke helder det rigtige software i så er det skidt.
 
MVH
Hey..
 
Jeg svæver stadig imellem om jeg skal hoppe på en let/stabil box ligesom DB 800 HD eller en fed box ligesom IPbox9000. Og ingen kopi Dreambox til mig tak.
Jeg kører pt. med en DB 7000S.. så jeg kender lidt til hvordan de fungerer mht. software osv.
Vi kører med begge store pakker fra Viasat og Canal Digital... så det er det den skal bruges til. Harddisk vil jeg ikke have i... kommer ikke til at bruge det.
Det vigtigste er at boxen er forholdsvis stabil og at undertekster virker med 99 % sikkerhed på viasat og CD?? det ville jeg gerne have et svar på af en eller anden... jeg vil nemlig have en box købt indenfor en uges tid.
Hvilke forum kan jeg finde flere IPbox oplysninger på?? jeg kigger pt. på sat-universe, light-forum og digital-kaos??
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 10:58

Jeg kan hverken svare ja eller nej. Det alle venter på er vist at enigma2 bliver færdig, der er også sideløbende projekter med andre images. Men jeg kan ikke sige dig noget som helst, fordi prøv at studere ABCom's hjemmeside. På den ene side laver de et grundprodukt med noget software på der sikkert virker fint, men mangler nogle ting, men på deres supportsites er disse ting, og her ser det ud som om at de referer til software der slet ikke er udviklet af dem selv, men i "den alternative zone". Jeg kloges eks. ikke af om der er MGCamd i deres eget software eller ej, men jeg hører gerne fra dig hvis du kloges. Det er en fed boks og den har mange flere features end DB 800.

Men jeg har slet ikke spurgt til, hvad skal du bruge den til, for hvis du bare skal se DK1 og TV2 og andre gratiskanaler, så køb.
 
Pas på disse kopier fra kina, dem er der mange af og de er dyre, og hvis de går i stykker fordi du ikke helder det rigtige software i så er det skidt.
 
MVH
Til top
calle3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 07:24
Dvs. pt er det et dårligt køb med en IPBox9000.. som jeg kan forstå er der en masse probs eller hvad?? skal jeg helllere hoppe på DB 800 HD
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 10:07

Altså hvis du tror topmodellen i IPBox er at sammenligne med topmodellen i dreambox så tager du helt fejl. De er prissat meget langt fra hinanden.

"Godt man bor så tæt på grænsen", yep, bare du husker at smide dine dåser til genbrug.... Kunne ikke lade være, ja i har mange goder, som os på djævleøen ikke kan bruge.
Det er vist lige meget hvor man bor ift. tyskland, fordi DHL kan næsten fragte alt herop for 70 kr, og de fleste er jo kun online butikker. Men hvis du først har fået øjnene op for ebay.de nu så er det en ny verden af priser du ser.
Men jeg har da oplevet meget små prisforskelle på de andre IPBoxe. Radio TVShoppen har da haft nogle gode tilbud, men han skal jo leve af et "meget lille land".
Det er de nye IPBoxe hvor de gamle images ikke virker, pga. den nye tuner har jeg læst.
Mon ikke den også sidder i den kommende box. Der er mange ting der ikke virker på IPBox ift. eks. dreamBox. Brug diverse forums for at se hvor langt de er med deres images. Hold focus på undertekster på HD kanaler, samt svigtende forbindelse til harddisk. Det var hvad jeg så i november, da jeg droppede at købe en lige der.
Personligt er jeg hoppet på TeamMediaportal for en tid, havde alt hardwaren fra tidligere, men droppede det pga. det var for ustabilt dengang, og der er sket så meget inden for softcam til windows inden for de 1,5 år den har været i dvale.
Min DB600 kan ikke HD, og jeg syntes alt HD udstyr fra dreambox er for dyrt. Hvis de andre kinesere kan producere dem til 265$ så er 2800-3000 kr. for meget. De er ej heller særlige billige i tyskland. Og hvem kan man stole på, ihvertfald ikke mange af sælgerne i Den Blå Avis, såm har nogle gode priser. Men der sker også her meget, de originale images skal bare patches hører jeg, så skulle de ikke "lukke" kineserne ned.
MVH
Til top
DrDice Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 23:30
Man bliver godt nok taget ved r*ven her i Danmark

ha kigget på de tyske priser. F.eks koster den helt nye ipbox 9900 HD der først bliver lanceret 29. Januar kun 379 euro. Deb er omregnet 2.819 kr. Lur mig om prisen ikke bliver minimum det dobbelte herhjemme.

Godt man bor så tæt på grænsen. Kunne være man lige skulle tage et smut derned i starten af februar og købe sådan en :-)
Til top
DrDice Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

De sælges også på ebay.de men det sparer du altså intet ved, men hvis det er for at slippe for radio-tvshoppen så var det en mulighed.
Husk at se at de har fået ny tuner fra 10 måned 2009, jeg har set der er masser af problemer med images.

 

MVH


Er det den nye eller gamle tuner der er problemer med?
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 22:16
De sælges også på ebay.de men det sparer du altså intet ved, men hvis det er for at slippe for radio-tvshoppen så var det en mulighed.
Husk at se at de har fået ny tuner fra 10 måned 2009, jeg har set der er masser af problemer med images.
 
MVH
Til top
DrDice Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 19:19
Jeg tror de er de eneste. Som der står på deres hjemmeside er de de eneste forhandler og distributør af ABCom IPBox og Satnux
Til top
calle3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 19:24
vil have mig en ABCom IPbox 9000...
 
synes ikke jeg kan finde mange forhandlere her i DK er det kun TV-Radio shoppen der har den???
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu