recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbandede plasma-summen.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbandede plasma-summen.

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 13:00
Er der nogen der ved om der er forskel på den sorte og den grå?
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 18:03
Det er med al sandsynlighed ligegyldgigt, hvilken du anvender. Ingen af dem bør umiddelbart virke på det lavfrekvente summe-problem: Ferritkerner i den udforming (rør) er beregnet til at fjerne HF-støj - altså støj langt over det hørbare område.
/lars
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Er der nogen af Pioneer-ejerne, der faktisk har afprøvet det tip mht. ENERGY SAVE, som jeg gav højere oppe i tråden (denne side)?
 
ENERGY SAVE 2 giver en dybere summen end off. Ingen praktisk betydning for mig.
 
Til gengæld gav ENERGY SAVE off -> 1 et effektfald på 120 W ved et hvidt letterbox billede.
 
Hverken flatpanels.dk eller avforums/bumtious nævner denne option i deres kalibreringsanbefalinger. Lidt sjovt, når den har så stor synlig effekt.
 
Standardværdien er tilsyneladende 1. Det står mit TV i hvert fald til, og jeg mener ikke at have pillet der.
 
Bør man i virkeligheden sætte den til off inden man (hjemme-)kalibrerer?
Kuro
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

... Til gengæld gav ENERGY SAVE off -> 1 et effektfald på 120 W ved et hvidt letterbox billede.
ENERGY SAVE=2 bør give den største besparelse - men det er længe siden jeg testede det, så det kan være, jeg husker forkert.
 
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Bør man i virkeligheden sætte den til off inden man (hjemme-)kalibrerer?
Ja - dog mest afhængig af testbilledernes størrelse. Indstillingen har størst betydning, hvis man bruger en sensor til kalibreringen, da gamma-målingene kan blive påvirket. 
/lars
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

... Til gengæld gav ENERGY SAVE off -> 1 et effektfald på 120 W ved et hvidt letterbox billede.
ENERGY SAVE=2 bør give den største besparelse - men det er længe siden jeg testede det, så det kan være, jeg husker forkert.
 
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Bør man i virkeligheden sætte den til off inden man (hjemme-)kalibrerer?
Ja - dog mest afhængig af testbilledernes størrelse. Indstillingen har størst betydning, hvis man bruger en sensor til kalibreringen, da gamma-målingene kan blive påvirket. 
Energy save 1 er at foretrække, da 2'eren forringer billedet unødigt.Smile

Redigeret af Kampus - 08-Januar-2010 kl. 19:45
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

ENERGY SAVE=2 bør give den største besparelse - men det er længe siden jeg testede det, så det kan være, jeg husker forkert.
Korrekt.
 
ENERGY SAVE 1 -> 2 gav et fald på 15-20 W, så hvis 2 er mærkbart ringere end 1, så er det ikke her man skal spare.
 
 
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Ja - dog mest afhængig af testbilledernes størrelse. Indstillingen har størst betydning, hvis man bruger en sensor til kalibreringen, da gamma-målingene kan blive påvirket. 
Med hjemme-kalibrering mente jeg med DVE BD eller lignende. Ikke med måleudstyr.
Kuro
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af mgmg
<DIV></DIV>
<DIV></DIV>
<DIV></DIV>
<DIV></DIV>Med hjemme-kalibrering mente jeg med DVE BD eller lignende. Ikke med måleudstyr.[/QUOTE mgmg
Med hjemme-kalibrering mente jeg med DVE BD eller lignende. Ikke med måleudstyr.[/QUOTE skrev:


Umiddelbart bør det ikke give en forskel, da man ikke kalibrerer gamma med f.eks. DVE.
Umiddelbart bør det ikke give en forskel, da man ikke kalibrerer gamma med f.eks. DVE.
/lars
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 19:05

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Energy save 1 er at foretrække, da 2'eren forringer billedet unødigt.

Ja - fordi ENERGY SAVE=1 forventeligt har en APL-kurve (Average Picture Level) midt mellem de to andre.  Målet er en helt flad APL-kurve (for at imitere en biografprojektor). Det kan man imidlertid ikke opnå på de fleste plasma-TV uden at gå på kompromis med lysstyrken generelt.

Jeg har oprettet en separat tråd til uddybning af APL-emnet med Pioneer LX-5090H som eksempel her for ikke at køre denne tråd helt off topic.
/lars
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu