recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mpeg2 til MKV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMpeg2 til MKV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Storgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-December-2009
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Mpeg2 til MKV
    Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:41
Hej
 
Jeg er i gang med at ligge børnenes DVD'er over på vores NAS, og i den forbindelse vil jer gerne have konverteret dem om til MKV'er. Problemet er at når jeg laver en film, i dette tilfælde en Bamse-film, til MKV synes jeg kvaliteten bliver mærkbart forringet, dvs. at jeg synes billedet til tidspunkter flakker eller slører lidt. Jeg bruger Handbrake til jobbet. Filen er ca. lige over 1 GB til at starte med og er mpeg2. Jeg får den til at fylde ca. 600-700 mb. efter konvertering.
 
Hvordan kan dette være? Er det fordi at mpeg2 ikke bare kan konverteres sådan eller er det noget helt andet?
 
Håber virkelig på hjælp da jeg ikke ved så meget om det selv, og det vil ligeledesbetyde meget med pladsen på NAS'en, da ungerne efterhånden har en del film.
 
På forhånd tak
Storgaard
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:56
prøv at gå ind i opsætningen af handbrake og check hvad du har sat din bitrate til (nedenfor er default indstillingen)
 
 der kunne du feks sætte target size som det den originale fil er på, så rammer du nok ikke helt forkert med opløsning, ellers kan du prøve dig frem med en average bitrate på 2000 eller 2500 også se hvad du ender på i færdig fil.... det ville ihvertfald være der jeg ville starte med forsøg at køre med constant bitrate giver dårligt billede i dynamiske scener (ellers så er det op må max med constant bitrate, det passer meget godt med den står på 60% i default hvilket også er det din færdige fil er mindre end den originale)
 


Redigeret af rhsin - 06-Januar-2010 kl. 22:00
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu