recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken teknologi vil vise 3D bedst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken teknologi vil vise 3D bedst?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken teknologi vil vise 3D bedst?
    Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:59
Lidt inspireret af et par andre tråde her i forumet kunne jeg godt tænke mig et svar på et muligvis meget simpelt spørgsmål - muligvis meget kompliceret. Hvilken skærmteknologi vil være bedst til at vise 3D? Vil fosforslør på plasma'erne udvaske billedet? Vil LCD'ernes opdateringshastighed give et hakkende billede? Og hvad med hjemmebioprojektorerne?
Hvor tæt på biografoplevelserne kan vi komme med produkter inden for en rimelig pris?
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:29
Tror vi bliver nød til at vente, det andet vil blive rent gæt.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:37
Tro at der sker en stor konkurrence mellem diverse firma om at kunne leve de beste 3D løsning, plus der er forskellige 3D standart man lige skal lære at find ud af hvilken der giver det beste 3D resultat.

Indtil videre blive vi fyldt med diverse reklame gas, om hvor god at 3D er.

Så vi skal nok lige vente et års tid, for at man kan se hvad der komme ud på marked og om 3D overhoved ville vinde forbruges gunst, desværre tro jeg at det gør, spørg bare alle dem der har være inde og se Avatar i 3D, de ville sikke havde den samme oplevelse der hjemme, og det er jo netop Avatar der skal drive 3D frem til hjemmebrug.    

Redigeret af Startrek - 10-Januar-2010 kl. 14:40
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:41
Jeg ville nok smide mine penge efter DLP eller lign. projektor teknologi.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:46
Panasonic fortæller jo at de har været nødt til at opfinde noget nyt fosfor som kan klare de hurtigere billedeskift, for at kunne få et godt 3D billede. Så jeg tror ikke man kan sige noget som helst konkluderende om teknologierne før vi får dem at se.

Samtidigt er der jo også forskellen på passive briller eller aktive Shutter-briller. Folk der har oplevet begge, siger generelt at systemet med Shutter brillerne er bedre. Så det gør det igen svært at konkludere noget med hensyn til skærmteknologien. Mig bekendt er der ikke nogen producent der lancerer både et LCD (med/uden LED) og et Plasma tv, hver med både passive og aktive briller (det ville også være lidt fjollet på den måde at sprede sig ud). Uden ovenstående, så kan ikke rigtigt sammenligne de forskellige skærmteknologier, men bliver istedet nødt til at forholde os til "Hvilket TV er bedst til at vise 3D" og ikke "Hvilken teknologi er bedst".

Det bliver måske egentligt meget rart til en afveksling...

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Så vi skal nok lige vente et års tid, for at man kan se hvad der komme ud på marked og om 3D overhoved ville vinde forbruges gunst, desværre tro jeg at det gør, spørg bare alle dem der har være inde og se Avatar i 3D, de ville sikke havde den samme oplevelse der hjemme, og det er jo netop Avatar der skal drive 3D frem til hjemmebrug.
Hvorfor desværre? Har du set Avatar i 3D? Jeg havde ingen forventninger overhovedet til 3D på forhånd (jeg har altid ment at det var noget af en gimmick, især fordi det stadig kræver "åndsvage briller"), men jeg er blevet fuldstændigt betaget af det nu.
Jeg kan ikke vente på at det bliver mere udbredt og på at vi kan få det hjem i stuerne. Dog er jeg lidt skeptisk i forhold til hvordan det vil virke på en mindre skærm end et stort lærred, men så må man jo bare flytte stolen tættere på tv'et Wink


Redigeret af jonaskp - 10-Januar-2010 kl. 14:48
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:47
Desværre fordi at det blive er dyr fornøjelse at hoppe på 3D vognen, da stor set alt udstyr skal skiftes ud med 3D ditto.  
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 21:41
Det vil jo altid være dyrt når de introducerer noget nyt. Sagde du også "desværre skal vi nu til at se High Definition, for det bliver dyrt når vi skal skifte alt vores udstyr"?

Jeg synes altså heller ikke det er så slemt som folk gør det til. Folk der allerede har en Blu-ray afspiller skal købe en ny der kan klare 3D. Sony har fortalt de vejledende priser for deres nye afspillere, og den store model der kan klare 3D koster 2.599,- Det synes jeg overhovedet ikke er slemt for en Blu-ray afspiller der kan vise 3D.
Så skal man have en ny skærm. Det er selvfølgeligt skidt hvis man har købt skærm indenfor det seneste år, men for folk der alligevel er ved at skifte så er det jo bare at vente og købe en model der kan klare 3D. Vi kender ikke priserne på dem endnu, så det er lidt svært at spå om det bliver en dyr fornøjelse.

Der er jo heller ikke nogen der har sagt at man skal investere i det ligeså snart det kommer frem. Du kan jo sagtens vente med at udskifte dit tv til det gamle alligevel er udslidt. Så får du bare ikke glæde af 3D før til den tid.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu