recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning og fordeling af signaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilslutning og fordeling af signaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning og fordeling af signaler
    Sendt: 11-Januar-2010 kl. 18:29

Har et ønske om at kunne se bluray og HDD optagelser i mit soveværelse. Havde lavet tænkearbejdet og mente at jeg havde en god løsning. Desværre har en forhandler lige skudt hul i min opsætning. Dette grundet en teknisk umulighed, som jeg så lige vil fremstille på forummet og høre om der er nogle der har erfaringer med lign. opsætning. I kan se opsætningen på nedenstående billede:

Grunden til HDMI extenderen er fordi jeg skal føre kablet igennem en væg. Noget nemmere at føre et netværkskabel end et HDMI kabel.

Nå, men det jeg har fået at vide er, at jeg ikke kan bruge denne extender, hvis den ikke sættes direkte i kilden.
 
Nogen der kan modsige dette og evt. nogen der kan se andre problemer i ovenstående opsætning.
 
Mvh
 
Frank
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 18:55
Som tilføjelse vil jeg også høre om der er nogle der har forbundet en Cat HDMI extender fra deres forstærker og om det fungerer?
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 23:10
Puha, ingen der har nogle gode indput? Sidder og venter med at købe tingene indtil jeg er blevet klogere.
Til top
Fanastril Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 15:59
Hvorfor ikke bare klippe en HDMI kabel i to, føre igennem veggen og lodde sammen lederne igen? Ingen grund til at det ikke skulle fungere.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 18:38
Du må da meget gerne lave et forsøg og se om det virker
Til top
Fanastril Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 12:10
[så denne først idag] 

Neh, jeg er sikker på, at det virker, så det gidder jeg ikke. Har da loddet ledninger før.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Fanastril Fanastril skrev:

[så denne først idag] 

Neh, jeg er sikker på, at det virker, så det gidder jeg ikke. Har da loddet ledninger før.
 
Det lyder da fortrøsningsfuldtLOL Overvejer at lave et forsøg med et 2.5 meter kabel. Jeg kan bare ikke teste om det opretholder de 1080p som kablet er godkendt til, da mit fjernsyn i soveværelset maks kan vise 1080i. Planen er at fjernsynet skal skiftes på et tidspunkt, så det ville være rart at kablet også efterfølgende kunne klare 1080p.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu