recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony Trinitron KV-25C1E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony Trinitron KV-25C1E

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nelly Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony Trinitron KV-25C1E
    Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 17:55
Hej til allesammen.
Jeg har boet i Danmark i et par år, så jeg håber I kommer til at forstå mig.
I Danmark har jeg købt et fjernsyn - modellen står i Emne (plus sony-video recorder ).
Og, for et par dage siden har jeg flyttet tilbage til Frankrig.
Og gæt hvad? Mit fjernsyn virker ikke.
Jeg har afprøvet video-recorder, med det franske VHS, og får billede, men uden farve.
Men franske tv-kanaler, kunne jeg ikke få.  Jeg får en yderst forstyrret billede.
Hvad kan jeg gøre?
Jeg er meget glad for fjernsynet, og vil helst beholde dette. Jeg har læst at man kan købe adapter, men at den forringer billed- kvalitet.
Hvis jeg køber en video recorder her i Frankrig, med en kombineret tv-system (både pal og secam...jeg har læst at hvis man køber TV eller video-rec. i Frankrig, så understøtter den begge systemer)...ville det hjælpe?
Så ville video-rekorder modtage secam-signal....men kunne den forvandle denne signal til pal, så mit fjernsyn kan aflæse dette?

Jeg er så desperat. Hvem kunne forvente sådan noget i EU?!

Jeg har også hørt at en DVD (som kan optage) kunne hjælpe. Men jeg har ikke brug for DVD- havde ingen planer til at købe denne. Og hvis jeg alligevel købte den, så havde jeg ikke en video-rekorder.

Det som jeg helst ville  gøre er at købe et nyt video-rekorder her i FR. Men...så står jeg foran en dilæma, som beskrevet med fed skrift (altså hvis en båndoptager (med indbyggede begge systemer- pal og secam) modtager en secam signal, kan den forvandle det på et eller andet måde til en pal-signal, så mit fjernsyn kan aflæse det?)


Mange tak på forhånd. Håber I kan hjælpe mig. Nelly.




Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 18:15

 

 Der har du godt nok et problem, TVet skal kunne "forstå" SECAM signalet for at kunne vise et korrekt billede, nyere TV har mulighed for at kunne modtage forskellige systemer, har du undersøgt om det er tilfældet med dit TV.? Ellers må du sende det på et værksted og få udskiftet Tuneren til en SECAM tuner, det er trods alt billigere end et nyt TV.  

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nelly Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Der har du godt nok et problem, TVet skal kunne "forstå" SECAM signalet for at kunne vise et korrekt billede, nyere TV har mulighed for at kunne modtage forskellige systemer, har du undersøgt om det er tilfældet med dit TV.? Ellers må du sende det på et værksted og få udskiftet Tuneren til en SECAM tuner, det er trods alt billigere end et nyt TV.  



Hvordan kan jeg undersøge om mit TV forstå secam signalet? Er det ikke nok at den ikke virker?
Og mit TV er over 8 år gammel...så jeg tror ikke det har denne mulighed.
Men, tror du video-recorder kunne hjælpe?
Jeg har prøvet lige nu at koble mit danske TV, med mit franske portable-tv....og jeg fik billede!! Det duer. (hvad betyder det??)
Men, jeg kan ikke have begge i stuen...



Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 18:31

 

 OK. Så ser det jo udtil at det virker via Scart Input, og så skulle det jo også virke hvis du forbinder din Franske video via Scart til TVet, og bruge den som Tuner,prøv det.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nelly Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 18:35
Mange tak. Jeg prøver at låne video-rec. fra nogen der har een.

Mange tak.


Redigeret af Nelly
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu