recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny-installation af Yousee Plus - intet signal.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy-installation af Yousee Plus - intet signal.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det link du brugte i et tidligere indlæg, viser - over i højre side - at man kan købe et kabel af YouSee. Da de selv anbefaler det, må de også stå inde for det. Et 10 m langt kabel koster hos YouSee 90,00 kr. Altså langt under de 300 kr.
 
De 300 kroner hev jeg frem, fordi beddemiz tidligere i tråden skrev:
Jeg havde samme problem, og kontaktede Yousee. De sagde at det højst sandsynligt var kablet der var for ringe kvalitet, så de bad mig om at købe et nyt. Det gjorde jeg så, kostede 300 kr. for 3 meter, og så virkede det.
Han har givetvis ikke købt hos YouSee.
 
Det har jeg forstået og er også helt enig med dig i, at 300 kr. bare er for meget. Netop derfor skrev jeg om prisen hos YouSee, da YouSee selv må være ansvarlig for de kabler, de anbefaler og sælger.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af beddemiz beddemiz skrev:

 
Men de udbyder stadig et produkt som ikke fungere "out-of-the-box" og som kræver ekstra udstyr ved siden af som man ikke bliver oplyst om før man står med problemet og kontakter kundeservice. Og med ca. 1.1 millioner kunder kan man da ikke drive det på den måde. 
Jeg har kun et udtag i min lejlighed, og har også prøvet deres eget alt for korte kabel, uden succes. Jeg har respekt for at de kommer med et løsningsforslag og at det virker, men som forbruger er jeg da træt af at bruge så mange kroner ekstra på noget så sølle som et antenne kabel. 


Deres egne kabler virker også fint out of the box. Men du er uheldig i at bo tæt på en DVB-T sender. Dette kan YouSee jo ikke gøre for. Derfor mener jeg stadigvæk at YouSee ikke gør noget forkert.
Vi kan dog godt blive enige om at de kabler de sender med i pakken kunne være bedre, men de virker. Det hele kommer jo an på pris vs. funktion, de sælger et normalt enkelt skærmet kabel som har en vis længde. Det er jo heller ikke YouSees skyld hvis det kabel de sender er forkort.
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 00:20
Lige et indspark - jeg ku' heller ikke bruge det medsendte 1½m korte kabel !! (Hvor mange har sit fjernsyn stående 1½m fra deres stikdåse ?)
Nå men det korte af det lange er, at jeg kontaktede YouSee dagen efter jeg havde modtaget boksen og forklarede den søde dame om mit problem med afstanden.
Dagen efter havde jeg et 7,5m antennekabel - super service. Thumbs Up
Som efterfølgende (efter det digitale sendenet blev sluppet løs, desværre ikke virker optimalt !
 
En ting er sikkert - det er ihf. ikke min og andre brugeres egen skyld, at vi bor for tæt på en sådan sender.
Det er sgutte os, der skal sørge for at ha' et bestemt slags kabel, som jo ikke altid, er helt så nemt at finde frem til - i den Kabel-jungle der jo er. Dem som burde være helt fine til opgaven, er jo ikke alle optimale.
Det burde da, for hele hule h..... være dem der sælger boksen, der bør sende et brugbart kabel med !! Det nytter sgutte, at kun nogle kan bruge det og andre skal på jagt efter et der virker.
 
Imo så sælger de et produkt, som de ikke sørger for virker hos alle !
De burde som det er nævnt i et eksempel på, hvordan det kan løses, gøre følgende: 
Nemlig sørge for at få tjekket alle deres fordelere/forstærkere rundt i deres net og evt. få dem skærmet ordentligt. Så signalet der kommer ud af dåsen hos den enkelte bruger - er stærkt nok ! 
For jeg tror nemlig ikke der er taget højde for situationen de står i nu, den gang de satte disse fordelere/forstærkere op !
Eller i det mindste tilbyde et brugbart kabel, til de kunder der ikke kan se ordentligt digitalt TV.
 
Men det gør de nok ikke, da det jo er nemmere - at gi' kunderne "lorten" og så la' dem betale - for deres fejl beregninger eller mangel på samme !
 
Mvh. Roland


Redigeret af Roland - 25-Januar-2010 kl. 00:22
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Think-T-wice Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 20:53
Roland:

Du lever i en meget lille verden! Kan ud fra dette og andre indlæg læse om din modvilje mod yousee, jeg forstår slet ikke hvorfor du bliver ved med at købe produkter derfra,.

Hvad jeg derimod ikke kan læse er, har du fået tjekket din egen installation af en yousee tekniker?

Ja der er problemer med boks, mange er løst, nogen er nye osv, men tro mig der bliver arbejdet på det, og alt i alt så virker den (3126) rigtig fint for mig her i 4000. (ja ja godt for mig, ved det)

Mht medfølgende kabel til boks, jeg ved der har været en produktion af kabler som var fejlbehæftiget, disse er der taget hånd om. Mht længden, hvad havde du regnet med, er du klar over hvor mange kabler der netop blot bliver kaster i skuffen da folk ofte har et, eller det er for kort/langt osv.. Hvad fulgte der med til TV? netop.. men selvfølgelig skal det medfølgende da overholde standarden. Og som andre har skrevet, glem de der dyre kabler, man kan sagens finde bedre og billigere alternativer.

MHt indstråling, hvorledes vil du forklare at det yousee´s problem, at kabler i interne installationer ikke er gode nok, mere! Og mht din udtalelse om hvad der er og ikke er i Yousee´s net (ude) det må står for egen regning, da jeg personligt ved du tager så meget fejl, og nej, jeg kan ikke dokumentere dette ej heller backe det op med links osv.. tag det for hvad det er..

Hvis du og andre er 100% på at jeres installation er tiptop, så ring da for fanden til support og få tekniker ud, koster jo kun 745,- at tage fejl!  Wink

Roland, det var sku ikke bare for at skyde på dig, men mere en, "så løs sku da fejlen i stedet for at bitche om det" håber du kan tag det.. Confused

Suk...



Mvh

Think-T-wice
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 02:42
Oprindeligt skrevet af Think-T-wice Think-T-wice skrev:

Roland:

Du lever i en meget lille verden! Kan ud fra dette og andre indlæg læse om din modvilje mod yousee, jeg forstår slet ikke hvorfor du bliver ved med at købe produkter derfra,.

Hvad jeg derimod ikke kan læse er, har du fået tjekket din egen installation af en yousee tekniker?

Ja der er problemer med boks, mange er løst, nogen er nye osv, men tro mig der bliver arbejdet på det, og alt i alt så virker den (3126) rigtig fint for mig her i 4000. (ja ja godt for mig, ved det)

Mht medfølgende kabel til boks, jeg ved der har været en produktion af kabler som var fejlbehæftiget, disse er der taget hånd om. Mht længden, hvad havde du regnet med, er du klar over hvor mange kabler der netop blot bliver kaster i skuffen da folk ofte har et, eller det er for kort/langt osv.. Hvad fulgte der med til TV? netop.. men selvfølgelig skal det medfølgende da overholde standarden. Og som andre har skrevet, glem de der dyre kabler, man kan sagens finde bedre og billigere alternativer.

MHt indstråling, hvorledes vil du forklare at det yousee´s problem, at kabler i interne installationer ikke er gode nok, mere! Og mht din udtalelse om hvad der er og ikke er i Yousee´s net (ude) det må står for egen regning, da jeg personligt ved du tager så meget fejl, og nej, jeg kan ikke dokumentere dette ej heller backe det op med links osv.. tag det for hvad det er..

Hvis du og andre er 100% på at jeres installation er tiptop, så ring da for fanden til support og få tekniker ud, koster jo kun 745,- at tage fejl!  Wink

Roland, det var sku ikke bare for at skyde på dig, men mere en, "så løs sku da fejlen i stedet for at bitche om det" håber du kan tag det.. Confused

Suk...
 
Selv suk !
"Hold det sobert", skriver du - og skriver så selv i et meget nedladende og bedrevidende sprog ! Suk !!
Mage til ubrugeligt "jeg-har-styr-på-det-hele" indlæg, ska' man s.. lede længe efter ! Suk !!
 
"Du lever i en meget lille verden", skriver du til mig ! Hva' helvede bilder du dig ind, din klaphat !!
Din verden virker vist heller ikke særlig stor, når du sådan uden videre generaliserer og sætter folk i bås !
 
Hvis du vitterligen havde læst alle mine indlæg vedr. YouSee. Så havde du opdaget, at jeg for det meste, har været meget tilfreds med box og Plus-pakken - lige indtil fornylig !  
Og du havde så også set, at jeg har haft kontaktet YouSee - som så kryber uden om.
Jeg har så bedt min Antenneforening, som har lavet aftalen med YouSee, om at få dem til at forklare YouSee, at de skal ordne problemet. 
Da de jo selv har godkendt vores forholdsvis nye TV-installationer i bebyggelsen - som værende perfekte til deres produkt - da de skrev under på kontrakten.
 
Lige til sidst - et par smilies og din til sidst, noget forkvaklede måde at forklarepå, at du ikke mener det du skriver så hårdt - klarer ikke, at redde din nedladende og bedrevidende måde at skrive på.
Så nej - det finder jeg mig ikke i !
 
EOD for mit vedkommende - da jeg ikke gider spilde mere tid på den form for kommunikation !
 
/Roland - som tager dit indlæg "for hvad det er" - nemlig PHV !
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 14:34
Hey du
 
Kan du fortælle hvilket kabel du købte og hvor..?? det du nævnte til 300 kroner. Jeg har nemlig problemer med tv 2 nogen gange og kan slet ikke fange tv3, og de svenske kanaler, og det har yuosee skrevet om, at der kan være problemer med under mit område, hvis man ikke bruger et ordentlig antennekabel.
 
God week-end
Lofferen
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 14:36
Hey Beddemiz
 
Kan du fortælle hvilket kabel du købte og hvor..?? det du nævnte til 300 kroner. Jeg har nemlig problemer med tv 2 nogen gange og kan slet ikke fange tv3, og de svenske kanaler, og det har yuosee skrevet om, at der kan være problemer med under mit område, hvis man ikke bruger et ordentlig antennekabel.
 
God week-end
Lofferen
Til top
bomar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 15:28
Et kabel som virker til Yousee trods inteferens fra DVB-T er AD Advance A5 fra av-connection.dk:

Jeg har prøvet flere kabler før dette. En høj pris er ikke en garanti for kvalitet. De vinklede HF-tætte stik er anbefalet mig af en yousee-tekniker. Han anbefalede også at man ikke valgte et maskinelt samlet kabel, da maskinerne kan være hårde ved kablerne, når de trækkes af tromlerne, så at skærmen forrykkes i forhold til centerlederen.

Mvh.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu