recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Satnux - DM800 kopi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSatnux - DM800 kopi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Vanquish99 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2010
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Satnux - DM800 kopi
    Sendt: 04-Marts-2010 kl. 23:03
okay, så vidt jeg har kunne læse mig frem til på dvs forums, så skulle den timebomb kun være på ældre versioner af gemini? den har de os lavet på dem der køre enigma 1, alså DM500 og de små der... men den skulle efter sine være fjernet. har hvertfald aldrig oplevet nogle af de dm500/600 kloner jeg har arbejdet med er gået ned... de har alle været satnux og har kørt i langt over 1 mdr.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 22:27
Ved ikke om det bare er mig, men den kære butik, er efter dem er sælger DM800 kopier i den blå avis. Så opfinder de selv et navn og putter det på en kopi, og syntes selv det er iorden !!!!.
Ja med peterpan er det sikkert ok, men med Gemini kan det gå galt har jeg hørt, hvis man glemmer patchen. Den kører vist ca. en måned, så låses hele boksen af en timebomb som gemini har indbygget. Alle mine oplysninger er andenhånds.
 
MVH
Til top
Vanquish99 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2010
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 11:49
hmm har selv lige anskaffet mig en satnux 600s HD og bare lagt peterpan 1.3 på, og ja det virker da til at køre uden problemer? har ikke patchede noget?
Til top
korben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 22:52
jeg har talt med ham den anden dag og han siger at de er 99,9% ens.   og ja der er noget med bootloader   men det skulle være læst med et lille plugin som er med på den USB der kommer med.
 
( jeg har selv købt Dreambox 800 fordi jeg ville bare være 100% sikker på at det er ok denne gang efter et fejl køb af den IPbox 910HD)
Til top
Moonglider Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 00:32
Ja, den køre med samme software platform, men du kan ikke bare installere hvilken som helst dm800 firmware(software platform) i den, da den kun har bootloader v72 (kan ikke opdateres), dvs. alle firmware der bruger bootloader højere end v72 (pt. er dm800 nået til 75) kan ikke bruges i denne hmmm Satnux 600S+ HD, eller som jeg kalder den, en billig dm800 kopi.
 
Jeg ved godt at TV-Radio-Shoppen ikke skriver at det er et kopi produkt, jeg er bare ikke overbevist og ja, jeg har selv rodet med denne boks og kan ikke anbefale den.
 
pga. bootloader versionen, vil du opleve problemer med at dvb undertekst (på HD kanaler) står meget højt oppe i billedet, det gør det f.eks ikke på nyere firmware med nyere bootloader.
 
Selvom man kan "patche" nyere firmware således at man kan installere nyeste firmware (bootloaderen er stadigvæk den samme v72) så vil man opleve at dvb undertekst slet ikke virker.
 
Til top
Vatos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-December-2006
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 10:35

Jeg har set at TV-radio shoppen sælger en model de kalder Satnux, som meget ligner DM800.

De skriver selv at den kører med samme software platform.

Er der nogen der kende noget til denne Satnux 600S+ HD? Er den værd at købe?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu