recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ecig.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEcig.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Emne: Ecig.
    Sendt: 24-Januar-2010 kl. 14:37
Skulle der være nogen der ikke kender det, så kan jeg anbefale dette forum for ecig-brugere:http://www.ecig-forum.dk
For mig (der ellers var en standhaftig ryger) har det været som at finde den hellige gral at opdage e-cigaretter Big smile.
 
M.v.h.
Henrik.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 14:41
Købte en E-cig i England hos The Electronic Cigarette Company i marts md sidste år. Synes godt nok det smager forfærdeligt. Det har intet med rygning at gøre, og kan ikke erstatte rygetrangen hos migUnhappy
Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Købte en E-cig i England hos The Electronic Cigarette Company i marts md sidste år. Synes godt nok det smager forfærdeligt. Det har intet med rygning at gøre, og kan ikke erstatte rygetrangen hos migUnhappy
 
Hmmm...det lyder som om du måske har været uheldig med valget af væske. Med de tonsvis af smagsvarianter, der findes, burde det være muligt at finde en der smager nogenlunde.
Men ok, det er jo ikke alle der kan affinde sig med ecigaretter.
 
For mig giver det en næsten perfekt "rygeoplevelse" med masser af damp, og den rette fornemmelse i hals og lunger. En sjælden gang kan jeg da godt savne den sidste procent, men så damper jeg bare lidt ekstra, hvorefter trangen forsvinder Big smile.
 
M.v.h.
Henrik.


Redigeret af Fabricius - 24-Januar-2010 kl. 15:12
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 15:12
Nej ved min E-cig er smagen i ampuller. Købte en hel pakke som jeg endnu ikke har taget hul på, da der var 5 forskellige smagsvarianter med i pakken
Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej ved min E-cig er smagen i ampuller. Købte en hel pakke som jeg endnu ikke har taget hul på, da der var 5 forskellige smagsvarianter med i pakken
 
Ampullerne (cartene) kan skam genfyldes med væske efter eget valg.
Der kan også være sket en del på ecig-fronten, siden du købte.
 
Men som sagt, ikke alle synes det er lige fedt.
 
M.v.h.
Henrik.
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 15:27
De E-cig kan heller ikke hjælpe alle, heller ikke alle de andre nikotin produkter der findes som eks tyggegummi, for det der spiller en meget stor rolle er hvad der foregår i ens hjerne når man ryger.
Eks. løslader de E-cig og andre nikotin produkter ikke Endorfin og Dopamin på samme måde som eks. at en smøg gør.

Endorfin nedsætter bla. dit stress niveau og virker smertestillende og Dopamin er belønnings effekten af det (du føler dig godt tilpas, bliver ligefrem lykkelig).
2 ting der ikke rigtig opnås ved E-cig eller andre nikotin erstatnings produkter, så jo jeg kan godt forstå hvis de diverse produkter der findes ikke har hjulpet dem der har prøvet de produkter af i håb om at de kunne få en til at kvitte smøgerne.
Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

De E-cig kan heller ikke hjælpe alle, heller ikke alle de andre nikotin produkter der findes som eks tyggegummi, for det der spiller en meget stor rolle er hvad der foregår i ens hjerne når man ryger.
Eks. løslader de E-cig og andre nikotin produkter ikke Endorfin og Dopamin på samme måde som eks. at en smøg gør.

Endorfin nedsætter bla. dit stress niveau og virker smertestillende og Dopamin er belønnings effekten af det (du føler dig godt tilpas, bliver ligefrem lykkelig).
2 ting der ikke rigtig opnås ved E-cig eller andre nikotin erstatnings produkter, så jo jeg kan godt forstå hvis de diverse produkter der findes ikke har hjulpet dem der har prøvet de produkter af i håb om at de kunne få en til at kvitte smøgerne.
 
Fair nok. Men jeg tror nu ret hurtigt at kroppen vænnes til ikke at skulle have endorfin og dopamin. Det kan man jo også få på andre måder. Og selve nikotinen får man jo.
Den psykiske afhængighed er langt værre, og her hjælper eciggen (efter min mening) LANGT bedre end f.eks. nikotintyggegummi, netop fordi man får en simuleret rygeoplevelse.
 
M.v.h.
Henrik.
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu