recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af HUMAX CXHD-5000C (DVB-C modtager)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af HUMAX CXHD-5000C (DVB-C modtager)

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
sandstorm2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-Januar-2010
Sted: Danamrk
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 15:35
Så har jeg købt mig en Triax.
Den skulle bare have mit frekvens nr. og så klarede den selv resten. På den kunne jeg forresten heller ikke indtaste 0 (mit frekvens nr. er 01727) så jeg tastede 1727 og det virkede på denne - men ikke på Humax'en - underligt Confused

Så nu virker alt som det skal LOL
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af shiner shiner skrev:


Joda, det er frie TV-kanaler (DVB-C) i mitt kabelnett. Jeg har også en en 32" Philips HD TV med innebygget DVB-C dekoder, og på den får jeg inn alle kanalene uten problem. Men den har autosøk, og jeg trengte ikke taste ind frekvens, sr, id. Den fant alle kanaler selv uten problem. Jeg har også inntill nylig hatt en Canal Digital dekoder hvor jeg også tok inn de digitale kanalene (både de frie og betalingskanalene), men den hadde ikke HDMI så jeg har levert den tilbage.

Men jeg lurer litt på om det kan være at min signalstyrke kan være for lav for Humax boksen, kun 35-45%. Signalkvaliteten viser dog 100%...
 
Hmmm - godt nok mærkeligt den ikke vil køre hos dig, men jeg ved desværre ikke grunden til det. Confused
Signalstyrken hos mig ligger jo noget højere, så det er da muligt du har ret.
Håber du finder en løsning på problemet, el. måske finder en anden boks der kan virke på dit kabelnet. Smile
 
 
Oprindeligt skrevet af sandstorm2 sandstorm2 skrev:

Så har jeg købt mig en Triax.
Den skulle bare have mit frekvens nr. og så klarede den selv resten. På den kunne jeg forresten heller ikke indtaste 0 (mit frekvens nr. er 01727) så jeg tastede 1727 og det virkede på denne - men ikke på Humax'en - underligt Confused

Så nu virker alt som det skal LOL
 
Okay, jamen tillykke med det så. Smile
Og godt der findes andre muligheder når noget ikke vil virke. Wink


Redigeret af Pokerface - 19-Februar-2010 kl. 18:19
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 12:04
shiner > Lige en kommantar mere. Wink
 
Jeg kom nemlig til at tænke på, at hvis du har brugt det medfølgende antennekabel - altså det som COMHEM anbefaler at man skal bruge, så prøv lige at udskifte det med et almindeligt stykke kabel.
 
Ved ikke om det er grunden, men da jeg kun skulle bruge et lille kort kabel på ca. ½ m, så brugte jeg ikke det medfølgende kabel, men valgte mit eget der jo passede i længden.
 
Senere har jeg så kigget på det medfølgende, og det undrer mig, hvis den store "klump" der sidder på det, kun er er "ferritkerne".
Måske er der også indsat noget elektronik der gør at kablet kun er brugbart for COMHEM.
For indeholder den kun en "ferritkerne", så er den jo enormt stor.
 
Jeg ved det ikke om det hjælper, men prøv som sagt lige at tilslutte boksen med et stykke alm. antennekabel istedet for.


Redigeret af Pokerface - 20-Februar-2010 kl. 12:04
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
shiner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Februar-2010
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 15:26
Takk for tipset. Jeg forsøkte begge deler i starten, uten held, men jeg skal gjøre noen flere forsøk med en annen kabel. Jeg lurte også på den store "klumpen" på den medfølgende kabel, men jeg tenkte at det sannsyneligvis var et galvanisk skille. I Norge er det påbudt å selge galvanisk skille sammen med nye flatskjærmer for å hindre at det oppstår brann i TV'en.
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af shiner shiner skrev:

Takk for tipset. Jeg forsøkte begge deler i starten, uten held, men jeg skal gjøre noen flere forsøk med en annen kabel. Jeg lurte også på den store "klumpen" på den medfølgende kabel, men jeg tenkte at det sannsyneligvis var et galvanisk skille. I Norge er det påbudt å selge galvanisk skille sammen med nye flatskjærmer for å hindre at det oppstår brann i TV'en.

Okay, jamen så er det jo nok sådan en skille der sidder på kablet - og det er mig bekendt ikke noget der bruges i Danmark.
 
Og når du har prøvet med et andet kabel. så er det jo alligevel ikke der at problemet er.


Redigeret af Pokerface - 21-Februar-2010 kl. 16:42
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
shiner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Februar-2010
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 23:16
Her er en artikkel om galvanisk skille:
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=190082
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af shiner shiner skrev:

Her er en artikkel om galvanisk skille:
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=190082
Okay, der kan man bare se - men så vidt jeg da ved, så kendes og bruges det vist nok slet ikke i Danmark.
Og billedet af det hvide kabel, ligner jo godt nok også det kabel der var med i æsken.
 
Men det er nu lidt mærkeligt, hvis der opstår brand i de norske TV men ikke de danske, synes jeg.
Jeg har ihverfald ikke tidligere hørt om dette.


Redigeret af Pokerface - 22-Februar-2010 kl. 10:40
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu