recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC, flimmer efter kanalomlægning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC, flimmer efter kanalomlægning

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2006 kl. 15:00

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 TV2 film er begyndt at sende mange film i et 16:9 brugbart format, dog mangler Wide signalet, man må selv indstille formatet, men det er dog et skridt i den rigtige retning.

WSS - Wide Screen Signalling - udsendes på TV2 Film. På TDC kabel-tv skifter den fint.

Så hvis det mangler hos dig, må der være en antenneforening el.lign. som snupper det undervejs.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2006 kl. 17:17

 

 Tak. Det har jeg også fået bekræftet hos TV2. Har lige sendt en lille klage til vores antenneforening.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2006 kl. 17:29
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2006 kl. 16:14

Hej igen.

Efter en lille pause fra forummet iler jeg med nyt fra TDC's besøg hos mig. Bo Bagger selv og Keld, der tidligere har været her, dukkede op, og vi brugte en del tid på at teste, sludre og måle og ikke mindst se.

Vi fandt frem til, at det generende flimmer opstår i min Sony recorders tuner. De andre apparater, jeg har, modtager alle fint i dag  og TDC har også siden jeg oprettede tråden rettet på en del fejl rundt omkring i systemet. De fandt b.la. lodninger, der var ødelagte på en central.

Der findes TV, der også har svagheder i tunerdelen. Jeg har lovet Bo Bagger ikke at citere ham for hvilke (da producenten nok ville tage det ilde op), men efter omlægningen er det blevet klart for TDC, at disse TV simpelthen ikke fanger kanal 21 og 22 (Kanal 5 og CNN i Kbh.) - de kan ikke tune ind på dem under kanalsøgning. Og det har drillet en del kunder med disse TV.

Så det hele ser ud til at stå og falde på, om tunerne og signalet til dem ligger indenfor eller udenfor visse specifikationer. Og det viser sig netop på de laveste og hidtil ikke benyttede UHF-frekvenser i visse tunere at være et reelt problem.

Desværre - for signalet fra TDC på de flyttede kanaler er faktisk udbedret og helt i orden. Altså hos mig og udfra, hvad jeg nu ved og har set.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2006 kl. 18:02

Hej Carser,

velkommen tilbage på forummet!

Her i Høje Taastrup har jeg de samme problemer med CNN og Kanal 5 via TDC Kabel TV på Sony recorderen, mens det er bedre uden at være perfekt på mit ti år ældre Sony tv. Man har åbenbart ikke lært at forbedre teknikken, men derimod lært at spare på komponenterne i de ti år?!

Så kan man jo håbe at TDC tager hensyn til disse problemer ved næste kanalomlægning. Og ja, jeg tror fuldt og fast på julemanden, påskeharen, politiske valgløfter og ugebladenes horoskoper!



Redigeret af DrageMester
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2006 kl. 18:44

Hej Carser!

Også velkommen herfra.

Som det fremgår af mit ovenstående indlæg er det lige omvendt hos mig. Så heldigvis betyder det at jeg kan optage uden streger. Det er dog interessant at du så har problemet i din recorders tuner. Der har jo tidligere været debat om hvorvidt Pioneers eller Sonys tuner er bedst. Men da vi bor forskellige steder kan man jo ikke konkludere noget ud af det.

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Desværre - for signalet fra TDC på de flyttede kanaler er faktisk udbedret og helt i orden. Altså hos mig og udfra, hvad jeg nu ved og har set.

Er det korrekt forstået at du ikke længere har problemet? Hvad gjorde de i såfald helt præcist hos dig?

/John.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2006 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af johnlindgreen johnlindgreen skrev:

Hej Carser!

Også velkommen herfra.

Tak for det - også til DrageMester. Glad for at være tilbage.

Oprindeligt skrevet af johnlindgreen johnlindgreen skrev:

Er det korrekt forstået at du ikke længere har problemet? Hvad gjorde de i såfald helt præcist hos dig?

Ikke noget i min bolig eller på vores anlæg i andelsboligforeningen. Det er også opgraderet i stor stil i fjor med nye forstærkere m.m. i forb. m. Webspeed-returvej. 

Men på centralerne har de rettet en del fejl, og det har hjulpet synligt.  Jeg ved desværre ikke rigtigt mere om det, end hvad jeg allerede har skrevet.

Men alligevel: I går så jeg atter lidt ganske svag "sildebens-flimmer" på kanal 5 på mit TV fra indb. tuner.

Nu har jeg haft min Sony recorder i ca. ½ år og ja: Dens tuner er jeg ikke ubetinget tilfreds med. Det her med forstyrrelserne gælder kun for et par omlagte kanaler, men i almindelighed tilfører den altså lovligt meget kornet grums til signalet og MPEG-processen gør det mere generende, især hvis der optages en film, der i forvejen har synlige korn, eller også tværes det lidt ud af støjreduktion.

Det er ikke slemt i forhold til VHS, men VHS-støj er mere tilfældig og finkornet. Jeg oplever slet ikke støj ved at optage fra Selector, en anden tuner eller A/V-kilde. Derfor mener jeg og "TDC-delegationen", at det er tuneren, der ikke er optimal.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu