recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE: Dansk EPG værdilløs?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE: Dansk EPG værdilløs?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE: Dansk EPG værdilløs?
    Sendt: 09-November-2005 kl. 22:26
Hvis jeg benytter allerede mapped guide kan jeg ikke tilføje guide listings til nye kanaler.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 17:04
Hej, hvis du ikke kan remappe, så kan du vel bare mappe en ny på samme frekvens og derefter mappe listings.
Den Ben
Til top
jakobo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 00:12

Ja - som så mange andre Microsoft produkter - især når de er nye - må man jo prøve at sno sig når der i designet ikke lige er taget højde for at der ofte er forskel på teori og praksis

mvh
Jakob

Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af jakobo jakobo skrev:

Du kan jo bare i mellemtiden tilføje kanalen via MCE "Add channels" ... TV2 Film hedder 310 og Hallmark skulle være 289 ... se link herunder for kanal numre

Tak for linket, men jeg havde nu fundet den tråd og benyttet den til at tilføje de manglende kanaler jvf. min tidligere post. Det er dog lidt morsomt at have en kanal 5 uden guide og så en kanal 5 som er disney channel men med rigtig guide :) Lidt trist at man ikke kan remappe den guide listing. Det kan man kun med Unmapped guide, men så har man jo ikke de samme listings

Til top
jakobo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 23:17

Du kan jo bare i mellemtiden tilføje kanalen via MCE "Add channels" ... TV2 Film hedder 310 og Hallmark skulle være 289 ... se link herunder for kanal numre

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30430&K W=epg&PN=0&TPN=1

mvh
Jakob

Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Kluks Kluks skrev:

Problemet skulle blive løst inden alt for længe, men der er desværre ikke noget nyt om hvornår det sker...

Tja  jeg kan vel godt leve med det lidt endnu, men når det sker vil en normal opdatering så automatisk bringe alting i orden og tilføje/ændre de nødvendige kanaler? Og nu bliver guiden vel ikke forvirret over at jeg manuelt har lavet en TV2 Film kanal?

Jeg forstår dog stadig ikke hvorfor Unmapped ikke har de samme listings som der er i TDC, med mindre der er tale om forskellige providers.

Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 20:29

Microsoft arbejder på problemet. Problemet er at MCE er lanceret i mange lande samtidigt og den indholdsleverandør, som står for at levere data til EPG'en, ikke kan følge med og derfor er bagud i deres opdatering.

Problemet skulle blive løst inden alt for længe, men der er desværre ikke noget nyt om hvornår det sker...

Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 19:44

Jeg er på nippet til at opgive Windows Media Center, jeg kan simpelthen hen ikke få Guiden til at virke ordentligt.

Hvis jeg vælger TDC Københavns Kommune(hvilket burde passe), er der mange ting der er installeret korrekt men jeg mangler Hallmark, den tror Disney Channel er Kanal 5(den flyttede for nyligt) og TV 2 Film mangler.

Hvis jeg istedet vælger Unmapped Analog Cable, og manuelt prøver at tilføje listings, så findes der ingen for Discovery, MTV, VH-1 og Voice TV(ikke engang bare et navn uden guide information), hvilket betyder at man sidder tilbage med en masse Unknown kanaler!

Hvordan klarer i andre det her, fordi jeg er ved at blive drevet til vanvid.

Jeg har også prøvet at få Bladerunner Pro og xmltv til at virke, men selvom bladerunner påstår tingene virker, så  brokker MCE sig når den prøver at hente guiden fra bladerunner.

Btw: Jeg ved godt at jeg kan tilføje de manglende kanaler, men jeg synes det er lidt absurd at have en Kanal 5 som burde være disney channel og en "rigtig" Kanal 5 uden guide! 

Jeg ville egentlig foretrække at bruge Unmapped indstillinger, men som nævnt i ovenstående er EPG informationen der endnu mere mangelfuld, hvilket jeg også er uforstående overfor. Jeg skiftede fra Media Portal af stabilitets årsager(er trods alt kun i version <0.2), men der var det en smal sag at få Dansk EPG på *alle* kanaler og man kun chokerende også blot tage guide kanalerne og tampe frekvenserne ind....



Redigeret af ziphnor
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu