recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 32pfl5604 og hometrio med dårlig kvalitet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket32pfl5604 og hometrio med dårlig kvalitet?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
benj0219 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2006
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Emne: 32pfl5604 og hometrio med dårlig kvalitet?
    Sendt: 10-Februar-2010 kl. 18:03
Min mor har lige fået hometrio og med min anbefaling købt et Phillips 32pfl5604. Billedet er ikke helt tilfredsstillende generelt. Nogle kanaler står rimeligt så som dr1, mens dr2 ikke står for godt. Jeg troede at med digitalt tv ville alle kanaler stå knivskarpt. Jeg har selv et panasonic plasma og yousee digital tv. Der er alle kanaler knivskarpe. Er fjernsynet ikke godt selvom det anbefales på flatpanels.dk? Hun har givet 3500 for det, kunne der købes et bedre fjernsyn til den pris? Eller er der nogle indstillinger som kan gøre billedet bedre?
Til top
larsbrink Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 14:14
Har du sat evt. 720p eller 1080p i TDC TV opsæningen?
 
Desværre er digital kvalitet ikke hos TDC TV sammenhæng det samme som et skarpt billede. Deres ikke-HD kanaler er komprimeret for at kunne sendes ud til dig via ADSL teknologi. Der er delte meninger om hvor meget det skal og bør komprimeres og TDC TV er kritiseret for at gøre det for meget (og dermed for synligt på kvaliteten)
Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af larsbrink larsbrink skrev:

Har du sat evt. 720p eller 1080p i TDC TV opsæningen?
 
Desværre er digital kvalitet ikke hos TDC TV sammenhæng det samme som et skarpt billede. Deres ikke-HD kanaler er komprimeret for at kunne sendes ud til dig via ADSL teknologi. Der er delte meninger om hvor meget det skal og bør komprimeres og TDC TV er kritiseret for at gøre det for meget (og dermed for synligt på kvaliteten)

Svigerfamilien har for nyligt fået TDC Trio og har et af Philips' nyere topmodeller. TV ser ud af helv*** til! Det er da helt absurt. Herhjemme har jeg "kun" tagantenne og ser TV på en ældre Philips topmodel gennem mit mediecenter... TV-billedet er KLASSER bedre. Jeg forstår simpelthen ikke at det er lovligt for TDC at sælge TDC Trio som havende "digital kvalitet". Nok leveres der digitalt - men for pokker da... det ligner jo noget der afspilles fra VHS. 
Til top
Molbech Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2009
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 13:54
Så er det hvis heller ikke værre ? Shocked

Vi ser TDC TV på et 50" panasonic - og selvfølgelig er det ikke HD, men jeg synes sgu det er et ganske fint billede Smile
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 15:52
 
Det har også en del at gøre med hvordan TVet er indstillet, hvis det lige er ud af kassen, så kan jeg sgu godt forstå at det er dårligt, der skal bruges nogen tid på indstillinger.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 16:56
 
 Jeg har lige set, at du har en anden tråd med samme spørgsmål, så der har jo ikke været grund til en yderligere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 00:37
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
Det har også en del at gøre med hvordan TVet er indstillet, hvis det lige er ud af kassen, så kan jeg sgu godt forstå at det er dårligt, der skal bruges nogen tid på indstillinger.

Det er bestemt ikke "lige ud af kassen". Jeg kender Philips' menuer og funktioner som "min egen bukselomme" - så jeg har skam været indstillingerne igennem. Og der er ikke noget at gøre... og det er meget tydeligt, at det er komprimering jeg ser - ikke et dårligt justeret fjernsyn.

@Molbech: Svigerfar er vist også tilfreds med billedet. Min frue ville heller aldrig opdage/kommentere på billedkvaliteten. Men jeg vil godt nok påstå, at hvis man er bare en lille smule mere billedkvalitetsbevidst end "Hr. og fru Jensen", så er (som du selv skriver) "et ganske fint billede" vist det fineste nogen kan finde på at kalde kvaliteten fra HomeTrio!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu