recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor bliver TDC af på fiber?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor bliver TDC af på fiber?

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 14:41
Er det overhovedet fiber bredbånd? jeg troede fiber altid var symmetrisk.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 14:45
Synes også deres priser er høje, men det er dog de samme priser som på coax, hvis man ser bort fra fibertillægget.  Fibertillæget burde dog falde helt bort da man jo bliver bundet til YouSee og dermed ikke kan udnytte fiberen fuldt  - dvs have andre udbydere samtidig (eller i fremtiden uden at få boksen udskiftet igen mod gebyr)
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

 
Drop nu nørdbrillerne. Hr. og Fru Jensen har pt. ikke noget at bruge 50mbps i upload til, og pt. har YouSee samme udbud på fiber som på coax, men mon ikke det ændrer sig - eller der bliver åbnet for andre udbydere?

Hvilke goder giver profiber?

En voldsom dyr pris hvis man ønsker en blanding af de kanaler CD og Viasat tilbyder?

nej de har pt ikke meget at bruge 50/5 til, derfor ville de nok heller ikke købe den hastighed. Ser man på de andre hastigheder, så er vi nede i ADSL land og så er der virkelig ikke nogen grund til at betale 1200,- pr år for at have en fiber forbindelse der ikke yder mere end hvad deres almindelige ADSL/Kabeltv produkter byder på.

Profiber (og de andre fiberselskaber) giver dig forbindelser hvor du har den samme hastighed i begge retninger på nettet og så er der måske alligevel noget som Hr og Fru Jensen efterspørger - backup. Mine svigerforældre, som sjovt nok hedder Jensen til efternavn, er som bedsteforældre er flest, meget flittige til at tage billeder af alle deres børnebørn, og grundet erfaring så er de meget interesseret i gode online backup løsninger og der er 15/15 altså noget bedre end en 15/1 eller 50/5. De får fiber her til efteråret og er ikke et sekund i tvivl om at det er et bedre produkt end yousee, som leverer en meget ustabilt signal til dem.

mht. TV pakkerne, så er der ikke noget på Viasat jeg savner, som Canal Digital ikke kan tilbyde mig.

[edit]
Mht. til de 6.000 i tilslutning, så er det ikke priser de bruger når det er i etableringsfasen. Jeg tror ikke at den pris er markant anderledes end hvis der skal føres Yousee fra gade til hus (altså helt ny tilslutning)


Redigeret af binderup - 03-Juni-2010 kl. 14:49
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 14:57
Tak for den gode orientering, TBKeht!

Udbud af tv, bredbånd og telefoni er det samme som YouSee's tilbud på kabel-tv-nettet. Priserne er de samme, bortset fra tillægget for fiber på 99 kr./md. Bredbåndshastigheden 30 MBit/3 Mbit er dog ikke med på fibernettet.

Fremgår det ikke, at man i tv med indbygget kabel-tv-tuner (DVB-C) kan bruge CA-modul (kortlæser) og YouSee Kort/Tvillingkort?

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
TBKeht Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-September-2008
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 15:09
Ja, de giver ikke ved døren Confused.
 
Men jeg havde dog heller ikke en forventning om at prisen blev billigere end den "normale" YouSee kabel-tv pris.
 
Der hvor den halter er i deres upload, hvilket kan holde mig fra at vælge dem - Jeg har brug for stabil hurtig forbindelse OGSÅ i upload. Den behøver ikke være sindsyg hurtig - 15 MBit/s er fint nok, men den skal så helst være symmetrisk... 1 eller 2 MBit/s er bare ikke godt nok. Skal man så op på 5 MBit/s er man tvunget ud i 50 MBit/s download med den merudgift der er forbundet hertil.
 
Tror ikke man skal satse på at fibertillæget forsvinder - Tillæget er for at have din fiber til rådighed, og har sådan set ikke noget med din udbyder at gøre.
I dag er det sådan at det opkræves særskilt af TDC (før DONG). TDC har dog meldt, at det fremover bliver din udbyder der opkræver fibertillæg, så det bliver en sag mellem TDC og udbyderen.
 
Lige en bemærkning ang. FastTv. Havde kontakt med dem i dag, for at få en status på deres nye produkt. Det kunne de ikke give, hmm.... Nå, men jeg sagde så til dem at YouSee nu kommer på fiber... Helt blanke - det havde de ikke hørt noget om ??? Kan man her snakke om ikke at følge med - vågn op... Det er virkelig en konkurrent til deres nuværrende dårlige tv løsning og så ved de ingen ting, utroligt..
Til top
TBKeht Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-September-2008
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Tak for den gode orientering, TBKeht!

Udbud af tv, bredbånd og telefoni er det samme som YouSee's tilbud på kabel-tv-nettet. Priserne er de samme, bortset fra tillægget for fiber på 99 kr./md. Bredbåndshastigheden 30 MBit/3 Mbit er dog ikke med på fibernettet.

Fremgår det ikke, at man i tv med indbygget kabel-tv-tuner (DVB-C) kan bruge CA-modul (kortlæser) og YouSee Kort/Tvillingkort?

 
Velbekommen Smile
 
Det DVB-C signal der sendes fra din boks er ukodet, så der er intet behov for CA-modul. Du kan altså dele signalet ud til lige så mange tv som du har lyst til.
 
Det er kun ved YouSee Plus løsningen der benyttes boks og kort - her kan du dog ikke slippe for boksen, da den indeholder funktionaliteten til pause, start forfra osv....
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af TBKeht TBKeht skrev:

Det DVB-C signal der sendes fra din boks er ukodet, så der er intet behov for CA-modul. Du kan altså dele signalet ud til lige så mange tv som du har lyst til.

Jeg forstår godt Vilhelm spørger. Læser man det citerede materiale kan man få indtrykket, at alt hvad der hedder ekstra kanaler (bonus HD-kanaler, Favorit mv.) forudsætter YouSee Plus.
Det tvivler jeg på er tilfældet, for det vil jo være en forringelse i forhold til coax, hvor man sagtens kan klare sig uden YouSee-boksen blot med CA-modul og programkort.
 

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
melm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-December-2006
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 18:19
Vedr Fasttv.

Fasttv er ejet af TDC. Og den jeg snakkede med i dag sagde at Yousee den anden dag havde været forbi og vise deres løsning.

Han sagde også at den tekniske løsning ville være circa den samme som TDC-TV. Dvs samme TV-bokse og software - altså baseret på Microsoft Media Room som nok er den bedste løsning indenfor iptv. Med fiber må det bare køre så meget bedre.

De er sådan set "ready to go" med løsningen som i øjeblikket kører i test - men der sker dog en masse ændringer i øjeblikket - måske dikteret af TDC. 

Kanaludbuddet skulle vist nok ikke blive ændret men man kan dog håbe... 
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 18:20
Jeg er sikker på at man på YouSee's fibernet kan bruge CA-modul og YouSee Kort i et tv med DVB-C tuner, og dermed kan modtage kodede kanaler  (herunder HD-kanaler hvis tuneren kan klare MPEG4, og tv'et er HD Ready).

Men YouSee er åbenbart så fokuseret på at markedsføre sin YouSee Boks med kort (YouSee Plus), at man selv over for nye kunder ikke redegør ordentligt for deres muligheder.


Redigeret af Vilhelm - 03-Juni-2010 kl. 18:26
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 16:11
Var lige inde og se på deres hjemmeside, og jeg kan se at man skal betale 995,- for at få et YouSee stik.
Det er ikke lige i overkanten, da man jo allerede har betalt for at få sat en kasse op af DONG? Jeg ved godt at denne ikke kan bruges til YouSee, men er det ikke YouSee'sproblem? Det ligner dobbelt installation.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu