recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dagens hardiskoptagere allerede forældede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDagens hardiskoptagere allerede forældede

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Emne: Dagens hardiskoptagere allerede forældede
    Sendt: 08-December-2005 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Er denne boks sort?

Det er den nyeste Selector.



Næ - men den er stadig butt-ugly

Og det er denne Topfield eddermanme også

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2005 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Er denne boks sort?

Det er den nyeste Selector.



Næ - men den er stadig butt-ugly
Til top
j-sand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2005 kl. 22:13

Hej Bo

Tak for tippet. Nu begynder det at ligne noget. Måske man skal tage skridtet fuldt ud, og prøve at tilslutte sådan en modtager til en af de nye Media Center Pc´er.

Til top
j-sand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2005 kl. 22:09
[

En Topfield DVB-C modtager som beskrevet på http://www.digitalt.tv/nyheder/nyhed.aspx?ArticleID=1133 lyder da interessant for kabel-tv brugere. Man skal dog så selvfølgelig vej af PC for at brænde som DVD, men mon ikke der dukker en Dreambox op med DVB-C og DVD-Brænder indbygget før eller siden.

[/QUOTE]
Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2005 kl. 21:14

Kabel-TV har potentielt en fordel fremfor parabol, når det gælder digitale kanaler. Mig bekendt tillader TDC, at man benytter sin egen DVB-C modtager, hvor man både hos Viasat og Canal Digital skal bruge godkendte satellit modtagere, såfremt man har parabol.

En Topfield DVB-C modtager som beskrevet på http://www.digitalt.tv/nyheder/nyhed.aspx?ArticleID=1133 lyder da interessant for kabel-tv brugere. Man skal dog så selvfølgelig vej af PC for at brænde som DVD, men mon ikke der dukker en Dreambox op med DVB-C og DVD-Brænder indbygget før eller siden.

/ Bob
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2005 kl. 19:54

Det var jeg: En Selector kunne ikke købes i '98, men lejes. Og hvad skulle man betale TeleDanmark, hvis man ødelagde den? 3.500 kr. Hvad kostede min første DVD-afspiller fra samme år? 4.000 kr.

Er en Sony recorder til dette eller et lidt højere beløb dyr? Det synes jeg faktisk ikke. Mange har ofret det dobbelte på en god Hi-Fi VHS-optager i 90'erne.

Sony'en er alle pengene værd og er spækket med avanceret elektronik. Generelt er nyeste nyt dyrt, men 2. og 3. generationsapparater er til at komme i nærheden af. Jeg vil ikke blande mig i et personligt valg om man skal købe nu eller vente, men jeg mener ikke, man snydes eller køber et forældet produkt ved at købe en 2005 Sony recorder. 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
j-sand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2005 kl. 19:07

Selvfølgelig er det muligt at modtage det gamle analoge signal længe endnu, og set i det lys er den ikke forældet. Men når det nye signal kommer vil du tydeligt kunne se forskel, og så vil du til den tid ærge dig over at din dyre Sony ikke kan modtage det uden den ekstra boks.

Grunden til at man køber en dyr harddiskoptager er vel at man gerne vil have et godt billede, og når man har den indstilling så er man vel også ret hurtigt med på vognen m.h.t digtal tv.



Redigeret af j-sand
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2005 kl. 18:41
I forlægelse af Carsers indlæg, og om forældelse i det hele taget. For 6 - 8 år siden dømte man 4:3 fromatet for næsten øjeblikkeligt dødt. Nu har jeg stadig mit fine Grundig som aldrig har kørt bedre. Min strategi er klar: godt nok bliver tingene bedre og billigere dag for dag, men ingen af os ved, hvor længe vi er til, derfor køb ind, jo før jo bedre. Længe før det bliver slidt op er det godt nok blevet forældet, men så har man haft glæden så længe
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2005 kl. 18:27

Hej Rasmus.

Først når du om flere år ikke længere kan modtage analogt (min parantes i mit forrige svar) og heller ikke i mellemtiden har fået en DVB-modtager/tuner (sat box eller Selector eller et TV, hvor den er indbygget).

Så længe du kan give den billede og lyd på en SCART-indgang og købe medier til den, kan den bruges lige til den ikke holder længere.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
j-sand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2005 kl. 18:26
Du skal ikke skifte den ud. Du skal købe en set-top boks som skal sættes imellem, for at du kan få optimal udbytte af det digitale signal d.v.s endnu flere bokse....
Til top
Nukke Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2005 kl. 18:16

Oprindeligt skrevet af j-sand j-sand skrev:

De hardisk optagere som kan købes idag er alle med analog tuner og derfor baseret på et snart forældet system.

Vil det sige at den Sony HX910, jeg har stående, skal skiftes ud når signalerne engang bliver digitale?

Mvh

Rasmus

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2005 kl. 17:50

Voldsom overskrift - det er ikke april endnu. En Selector har da siden 1998 kunnet modtage DR og meget andet digitalt. Kun TV2 har indtil for ca. et år siden ikke været digitaliseret og lidt lokal-TV er ikke digitaliseret endnu.

Er denne boks sort?

Det er den nyeste Selector.

Det med funktionaliteten kan jeg godt følge, men med et TV med egen tuner er det ikke noget problem (og bliver det heller ikke foreløbig, der sendes også analogt efter april og flere år frem) at se et program og optage et andet.

Så din overskrift kunne ligeså godt være: "Dagens TV er forældede" eller "ikke flere bokse til mig".

Til det sidste: Nok ikke allerede til april 2006.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu