recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp tilHelicon 800 mkII
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp tilHelicon 800 mkII

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp tilHelicon 800 mkII
    Sendt: 01-Marts-2010 kl. 19:58
Ja, var også selv overrasket, dog har jeg ikke selv hørt den kombination, men flere test er der blevet lavet med Nad M25 sammen med Marantz AV-8003 og der kommer den kombination tæt på Pioneer`s SC-LX90 og Yamaha Z11.

Men kunne, som du også er inde på, godt tænke mig at høre nogle tests.
For et er hvad de forskellige reviews siger noget andet er ens egne øre...

Mvh
Michael/MF1971


Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 19:40
jeg må også sige jeg er ret skeptisk over denon og rå kraft... for det er egentligt der jeg selv tidligere har været efter dem... der syntes jeg NAD gør det meget bedre rent effektmæssigt.
 
men var nysgerrig efter at sammenligne dem op mod hinanden.. for der er jo prismæssig stor forskel på dem... og det er alligevel imponerende hvis det er rigtigt hvad du (michael) havde læst at en bruger syntes bedre om hans M25 end denons effektblok... da den jo på papiret burde kunne hamle op med Naden...
 
Men forforstærkeren kunne jeg godt tænke mig at høre.. altså denonen... også sammenligne den med marantz av8003 for der er jo også en prismæssig ret stor forskel.. og det er jo slet ikke sikkert at den prisforskel tilnærmelsesvist kan retfærdiggøres.... husk på denons setup til sammen vil koste 100k, hvor et "tilsvarende" setup i form af en M25 og av8003 koster mindre end det halve
Mvh

René
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 17:28
Du kan også bide ske på at jeg hellere end gerne ville have en AV8003, men finanserne er ikke til at ligge 20k når man er studerende.

Men jeg er RET så misundelig, især når jeg ved hvor stor en forbedring det var at gå fra Onkyo til Marantz.


Redigeret af Anima - 01-Marts-2010 kl. 17:29
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 17:21
Jeg læste herinde engang om en som havde en Nad M25, men købte det dyre Denon sæt i stedet.
Han blev dybt skuffet over effektforstærkeren og var ked af at han havde solgt sin Nad M25, som han synes gjorde et bedre arbejde.

Ja ja, der kan man bare se...


Mvh
Michael/MF1971


Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 16:57
jeg tænker lidt på hvordan et sæt helicon 800 lyder med sådan en http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&ver=1&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=391 spændt foran en M25.... og ikke mindst... hvordan matcher M25 sig op mod sådan en fætter http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&ver=1&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=343
 
hmmm skulle man ud og se hvad man kunne låne sig til ... testing testing 1-2-3 Big smile


Redigeret af rhsin - 01-Marts-2010 kl. 17:01
Mvh

René
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Mindre kræfter end en LX81? - det tvivler jeg stærkt på. En Pioneer står til at bruge 330W. Altså, vi er slet ikke tæt på 190W pr. udgang. M25 er helt sikkert en del kraftigere.
nu er jeg lige lidt usikker på hvad du mener.. men hvis det er sådan som jeg tror du mener.
 
Før havde michael (mf1971) en M25 hvor fronterne samt center var biampet, og resten af surroundhøjtalerne var trukket af hans lx81.
 
nu har han en marantz forforstærker og hans M25 trækker nu hele gildet men i singlewire... og det syntes han lyder bedre.. og det har helt sikkert mindre effekt da der tidligere var 2 forstærkere der leverede effekt til alle hans højtalere hvor der nu kun er 1... det var sådan jeg forsøgte at forklare det... og håber da jeg har forstået michaels setup korrekt Embarrassed

Næsten korrekt. Jeg bruger dog bi-wire i stedet for single-wire.
Jeg var meget spændt på om jeg kom til at mangle kræfter, da jeg gik fra min Pioneer til til Marantz for nu skulle M25 lave det hele, men jeg blev noget overrasket da jeg fandt ud af at det bestemt ikke var tilfældet. Årsagen ligger nok bla. i at Nad`en yder 160w i ALLE 7 kanaler samtidig. Det er pænt meget.
Jeg ser sådan på at effektforstærkerens job er at levere strøm til dine højtalere, så du kan få en ren og forvrængingsfri lyd selv ved store lydtryk uden at miste kræfter. Men ligeså vigtigt er det ved en lav volumen, at lyden stadig er lige så ren og klar. Det er der hvor mange recievere står af for de er fyldt med alt muligt og så skal der spares et eller andet sted og der bliver tit på effektdelen.
Derimod er det en processors/forforstærkers job at levere selve lydoplevelsen, så den bliver så naturlig som muligt. Nogle giver en varm lyd lyd andre en mere neutral lyd. Men det korte af det lange er at den ikke skal koncentrere sig om at levere strøm, så den kan bruge kræfterne på alt det andet.
Jeg mærker idag en bedre totaloplevelse ved at skifte til en forforstærker. Især stereodelen er blevet bedre, men også surround delen har fået et stort løft opad.
Så jeg vil til hver en tid anbefale at dele det op, men det er bare min mening...

Mvh
Michael/MF1971



Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 14:15

houbakrene: Tillykke med den nye effektforstærker - NAD kan bare noget med den M25, og det er da godt, at den kunne løse problemet! Jeg glæder mig til at se nogle billeder ;)

Stenrock: Jeg synes processoren er mindst ligeså vigtig som effektdelen i en kombination. Der er rigtig mange ting, den skal tage sig af fx D/A-konverteringen. Der er stor forksel på, hvordan de forksellige lyder alt afhængig af, hvilken DAC, opamps, kondensatorer mv de forskellige processorer/recievere benytter. INGEN af de processorer/recivere jeg har hørt lyder ens i pure direct, da den ikke "bare" kan køre noget rent igennem, den vil altid farve lyden på den ene eller den anden måde.
 
Hvis det digitale og analog kredsløb var ligemeget, hvorfor så købe en cd-afspiller/DAC eller analog forforstærker i dyre domme?
Til top
Wision Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 12:12
Godt at høre det fungere og du nyder din opstilling, men er stadig lidt nysgerrig, har du sat det op på nogen anden måde end før ? Havde ikke troet der ville være så enorm forskel, men der kan man bare se :) Glæder mig til at se opstillingen
Min hjemmebiograf udgøres primært af Dali Ikon 6, Dali Mentor LCR. Drives af Denon 2809 og Rotel 1075.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Mindre kræfter end en LX81? - det tvivler jeg stærkt på. En Pioneer står til at bruge 330W. Altså, vi er slet ikke tæt på 190W pr. udgang. M25 er helt sikkert en del kraftigere.
nu er jeg lige lidt usikker på hvad du mener.. men hvis det er sådan som jeg tror du mener.
 
Før havde michael (mf1971) en M25 hvor fronterne samt center var biampet, og resten af surroundhøjtalerne var trukket af hans lx81.
 
nu har han en marantz forforstærker og hans M25 trækker nu hele gildet men i singlewire... og det syntes han lyder bedre.. og det har helt sikkert mindre effekt da der tidligere var 2 forstærkere der leverede effekt til alle hans højtalere hvor der nu kun er 1... det var sådan jeg forsøgte at forklare det... og håber da jeg har forstået michaels setup korrekt Embarrassed


Redigeret af rhsin - 01-Marts-2010 kl. 11:55
Mvh

René
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 11:50
Mindre kræfter end en LX81? - det tvivler jeg stærkt på. En Pioneer står til at bruge 330W. Altså, vi er slet ikke tæt på 190W pr. udgang. M25 er helt sikkert en del kraftigere.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af stenrock stenrock skrev:

altså må indrømme at jeg er lidt blank nu... i min verden har en receiver ikke noget at sige som sådan hvis man har en effektblok på som feks M25.
det eneste den jo så gør er vel at sende signalet videre til effektblokken som så driver højtalerne.
ja det eneste receiveren gør er vel at fungere som en processor??
så om receiveren er svag til at drive højtalere er vel underordnet...
 
er det mig der er helt forkert på den? 
 
receiveren har også meget at sige på den lyd der kommer ud... lidt afhængig af hvordan du har indstillet den og hvad mode du køre i... kører du i pure mode er det klart at denne funktion meget gerne skulle være "passtrough" ikke desto mindre tror jeg såmænd godt man vil kunne høre variationer fra en receiver til en anden selvom det er i pure direct.. da forskellige elektriske komponenter giver variationer i det du hører (jeg syntes ihvertfald jeg kunne høre forskel da jeg gik fra Denon til Pioneer i pure direct).
 
Og bruger du receiverens processorer så kan der da være endog meget stor forskel.
 
Det tror jeg da michael kan skrive under på med hans skift af Pioneer sc-lx81 receiver til en marantz forforstærker... i princippet har han nu mindre effekt til rådighed.. men han syntes det lyder bedre.
 
Og jeg er da bestemt fristet til at gå samme vej.. da jeg føler med M25 så har jeg rigeligt med kræfter... så jeg kan måske godt ofre nogle af de kræfter jeg har til rådighed.. da jeg jo aldrig kører bare tilnærmelsesvis 80% effekt, og sige man så bytter receiveren ud til en forforstærker hvor der ikke er brugt penge på forstærkning.. men blot kræset og lydbehandling.


Redigeret af rhsin - 01-Marts-2010 kl. 11:48
Mvh

René
Til top
stenrock Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 08:36
altså må indrømme at jeg er lidt blank nu... i min verden har en receiver ikke noget at sige som sådan hvis man har en effektblok på som feks M25.
det eneste den jo så gør er vel at sende signalet videre til effektblokken som så driver højtalerne.
ja det eneste receiveren gør er vel at fungere som en processor??
så om receiveren er svag til at drive højtalere er vel underordnet...
 
er det mig der er helt forkert på den? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu