recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs MCE og controls fra stue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs MCE og controls fra stue

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Grann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs MCE og controls fra stue
    Sendt: 14-November-2005 kl. 08:52

Jeg har min PC opsat som medie center, men den står på mit kontor. Bruges også til andre formål, og er derfor nød til at blive der.

Kunne godt tænke mig at overføre dens signal til TV i stuen, og her have mulighed for at styre den.

Hvad er den bedste løsning / produkt for trådløs overførsel til stue?

Hvordan og med hvilket produkt overføres keyboard/mus funktionaliet?

Er der et specielt mini-keyboard / PC remote control enhed for Medie centre?

Mvh
Grann
Til top
Justin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-November-2005
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2005 kl. 10:46

Jeg har ikke noget fyldestgørende svar på din anfordring her, men jeg gjorde mig et par erfaringer... da jeg forsøgte mig med noget lignende.

Mit problem var IKKE at få signalet trådløst sendt til mit TV (dét findes der mange udmærkede løsninger på), næh, problemet var at få en Remote (fra stuen) til at blive set og reageret på (på kontoret)!.

Mit TV-tuner-kort er ATI's ALL-IN-WONDER (som fungere fint sammen med MCE), men den medfølgende remote er MEEEEEGET retningsorienteret, så dén sidder man ikke bare i ét rum og forventer bliver "set" fra et andet rum.

Dét, der faktisk virkede bedre, var at benytte en wireless Logitech mouse, men så bortfaldt alle de knap-features, der ellers hørte med til ATI Remoten :(

Så, jeg vil anbefale du lige overvejer dette "remote-problem" ;-)

 

mvh.
Justin

 

Til top
Grann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2005 kl. 11:15

Til at overføre signalet ved jeg godt der er flere muligheder. Håbede der var nogle der kunne anbefale en rigtig god løsning. Har tænkt mig at prøve med Philips Trådløst TV Link SBCVL1100 ( SBCVL1100 )

Så det er vel mest det med at finde en remote der giver mulighed for ordenlig betjening af min MCE og samtidig er lidt mere praktisk anvendelig i en stue :-)

Mvh
Grann
Til top
spacejam Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2005 kl. 20:05

Hvor kan man købe disse philips tv link

jeg er brændt varm på denne her -->> Wireless PC to TV link da den vil passe til mit behov lige nu.

Med hensyn til remote så skal man gå efter en som køre 2,4Ghz da den går igennem væge og døre jeg mener logitech har en som kan

Mvh Jan

 



Redigeret af spacejam
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2005 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af spacejam spacejam skrev:

Hvor kan man købe disse philips tv link

jeg er brændt varm på denne her -->> Wireless PC to TV link da den vil passe til mit behov lige nu.

Du kan købe Philips SBCLM1000 i disse to tyske webshops:

http://www.cyberport.de/item/1255/1019/0/61079/Philips_Kabel lose_PC-TV-Verbindung_SBCLM1000.html?APID=27

http://www.computeruniverse.net/products/90157355.asp?agent= 185

Jeg ved ikke hvor i DK man kan købe det.
Til top
Installatør Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2005
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2006 kl. 11:34

Amitech skulle komme med en løsning til dette problem. Så vidt jeg har ladet mig fortælle, skulle det være IR sender/modtager, som man placere i det ønskede rum. Den skulle sende signalet til MCE. Den skulle vist kunne bruges på alle type MCE via er nogle koder, men er designet til Amitech Living Center

MVH Installatør

Til top
brilleabe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 13:11

Mht remote problemet har jeg shoppet denne her og det virker faktisk helt fint. Det fjerner også retningsproblemer når man er i samme rum som modtageren. Smart (men lidt dyrt) produkt

http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php/cPath/76/pr oducts_id/620

Til top
Doee Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2006 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Justin Justin skrev:

...Mit TV-tuner-kort er ATI's ALL-IN-WONDER (som fungere fint sammen med MCE), men den medfølgende remote er MEEEEEGET retningsorienteret, så dén sidder man ikke bare i ét rum og forventer bliver "set" fra et andet rum.

mvh.
Justin

 

 

Hvordan får du Ati Remote til at styre MCE?

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu